Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda


Suti, en aikonutkaan. Ensin ajattelin vastata sarkastisesti huumorilla, että mikäs tässä, roikutaan puussa ja yritetään olla putoamatta! :D

Mutta vastaan asiallisesti.
Siis miten niin "salaisen"? Olen usein kertonut asioita ja keskustelen mielelläni kanssasi. Mutta tähänastinen kokemukseni on, että olet ennakkoluulojesi vanki..  ei millään pahalla.

Jos Juuli on seurannut medioita niin tietää, että Jordanuassa ollaan inhimillisyydessä etulinjassa, kun yli 2 milj. pakolaista (kun irakilaisetkin lasketaan) on kotoutettu ja monet heistä pysyvästi eikä kansan taholta kuulu juurikaan kritiikkiä, vaikka paikallisten työttömyystilanne onkin pahentunut, pakolaiset tekevät töitä halvemmalla. Silti mitään välikohtauksia ei todellakaan ole ollut.

Resurrseja venytetään ja onneksi paljon tulee apua kansainväliseltä taholta,  koulut käyvät monin paikoin kahdessa vuorossa, kun syyrialaiset lapsetkin pitää vetää mukana.

Onneksi meillä on Ammattiupseeri valtionpäänä, joka on  osannut luotsata pikku maansa ohi näiden valtapoliittisten aallokkojen läpi suvereenisti välillä USAta uhmaten (ei esim. suostunut taannoin kiristysyritykseen antaa kuljettaa aseita ja muslimi-palkkasotureita maan läpi nykyiselle Isikselle).

Välillä olen kuuloetäisyydellä sodasta, viimeksi toissapäivänä syvä "boom", kun Golanin suunnalla pommitettiin. Mutta tällä puolella rajaa ollaan kuin lintukodossa konsanaan. Ei tarvitse pakolla uskoa, jos sanani ei riitä. Tässä tuli vähän ikävä Avea, jonka kanssa näistä asioista saattoi keskustella, RIP.


karpalo

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 15.05.17 - klo:09:23
Viimeiseksi paitani punainen väri sotki kaulani verisen näköiseksi... Vaihdoin paitaa ja tässä on lopputulos:

Muisto Keijo Kullervo

Kylläpäs olet puolikuoliaan näköinen tuossa kuvassa.

Juuli Hukkaskukka 1

On tosiaan edistyksellistä kun pakolaiset tekee töitä halvemmalla siellä muslimimaassa. Enkä minä provosoi kun sanon että väärin se on. Samasta työstä sama palkka. Minkähänlainen on maan sosiaaliturva. :D
aino hukkanen

Suti

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 19.05.17 - klo:20:18

Suti, en aikonutkaan. Ensin ajattelin vastata sarkastisesti huumorilla, että mikäs tässä, roikutaan puussa ja yritetään olla putoamatta! :D


Kieltämättä on vaikea ymmärtää toisia ihmisiä.
Kuvittelisi että surun täyttämään mieleen ei pahantahtoista vihaa mahtuisi mutta kyllä vaan.
Joku ei täsmää.
päivä kerrallaan

Juuli Hukkaskukka 1

Lainaus käyttäjältä: Suti - 20.05.17 - klo:09:39
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 19.05.17 - klo:20:18

Suti, en aikonutkaan. Ensin ajattelin vastata sarkastisesti huumorilla, että mikäs tässä, roikutaan puussa ja yritetään olla putoamatta! :D


Kieltämättä on vaikea ymmärtää toisia ihmisiä.
Kuvittelisi että surun täyttämään mieleen ei pahantahtoista vihaa mahtuisi mutta kyllä vaan.
Joku ei täsmää.

Kieltämättä on. Sinun ainaisia pilkkaamisiasi. Surunkin läpi näkee jotain asioita. Jos voisit sitä olla pilkkaamatta täsmäämisilläsi.
Kiitos. 8)
.
aino hukkanen


Suti

Myönsit tuon pahantahtoisen vihan.
päivä kerrallaan

Juuli Hukkaskukka 1

Lainaus käyttäjältä: Suti - 20.05.17 - klo:16:05
Myönsit tuon pahantahtoisen vihan.

Älä pölise joutavuuksia. Minä en vihaa ketään niinkuin sinä.
aino hukkanen

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 19.05.17 - klo:11:14
Pian suomalaiset pääsevät taas sotimaan, kuka mihinkäkin maailmankolkkaan... tai toivottavasti laki ei mene läpi eduskunnassa. Nähdäkseni ja toivoakseni useimmat suomalaiset eivät ole menneet Suomen puolustusvoimien palvelukseen siksi, että pääsisivät ulkomaille löylyttämään muiden maiden vihollisia. Olisi väärin pakottaa heidät ihan oikeaan sotaan Suomen rajojen ulkopuolelle, ainakin minun mielestäni.

Jos minä joutuisin sotimaan pelastaisin sinut dear Esmerkix ensi töikseni, olet niin symppis.

Olen Alikersantti arvoltani joten minulla on tietyt valtuudet miehistössä.

Olen saanut myös jatkokoulutusta, peräti yksilöllistä, mutta siitä ei ole lupa puhua eteenpäin.,,

Joten laitan suuni suppuun.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Juuli Hukkaskukka 1 - 20.05.17 - klo:16:39
Lainaus käyttäjältä: Suti - 20.05.17 - klo:16:05
Myönsit tuon pahantahtoisen vihan.

Älä pölise joutavuuksia. Minä en vihaa ketään niinkuin sinä.
;D ;D
päivä kerrallaan

Amanda

Lainaus käyttäjältä: Juuli Hukkaskukka 1 - 20.05.17 - klo:09:05
Minkähänlainen on maan sosiaaliturva. :D

Ihan hyvä, kiitos kysymästä. Jos ei ole varoja valtio maksaa kalliitkin ja joidenkin mielestä turhat leikkaukset varattomille.. tiedän läheltä tapauksen, missä vastasybtyneellä oli vaikea sydänvika ja vaikka leikkauksesta varoitettiin, ettei ehkä  onnistu, niin se tehtiin kuitenkin. Valitettavasti vauva ei elänyt kuin muutaman päivän.. vain esimerkiksi.
Suurperheet huolehtivat vanhoista, on suuri häpeä viedä joku vanhus vanhainkotiin, sydämmettömyyttä! Varattomat voivat anoa valtiolta jokakuukautista tukea, ehkä vaatimaton summa, mutta auttaa kyllä kun se ei jää siihen.

Kun lukee suomal, lehtiä, niin joskus vanhukset kuolevat yksin kotona kenenkään huomaamatta,,,  ja ihmettelen niitä sadan metrin mittaisia leipäjonoja.. ei tapahtuisi meillä. Leipä maksaa n. 0,5 euroa 2 kg valtion tuella, ettei takuulla kukaan ole nälkäinen.
Muuten ihmiset välittävät toisistaan, suurperheet tukevat heikompia jäseniään ja naapurit myös. Kuuluu normaalin kanssakäymiseen.

En vaihtaisi nyk. elämääni mihinkään, ellei ihan sota ala ja pakko lähteä pommien alta!

LainaaJos voisit sitä olla pilkkaamatta täsmäämisilläsi.
Kiitos. 8)

Tuon kirjoitit Sutille, ota koppi!