Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 20 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 30.10.17 - klo:12:00
Kysymyksessä oli jatkojalostunut tutkimus sanojen matemaattisesta käyttäytymisestä suhteessa toisiin sanoihin.

Muisto Keijo  Kullervo

Kyseessä siis olikin käyttäytymistieteellinen tutkimus. Siis matemaattisen käyttäytymisen käyttäytymisen tutkimus.
Ei geometrisen, ei aritmeettisen vaan matemaattisen.
Matematiikka on aksiomaattisesti määriteltyjen abstraktien rakenteiden tutkimista symbolisen logiikan ja matemaattisen merkintäjärjestelmän keinoin.

VAU ! Olen väärin arvioinut Keijon tieteelliset kyvyt.

Kiinnostaisi tietää miltä sanojen käyttäytyminen noin tieteellisesti vaikuttaa. Ovatko hyväkäytöksisiä.

päivä kerrallaan

Niiskuneiti

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 30.10.17 - klo:13:31
Lainaus käyttäjältä: Niiskuneiti - 30.10.17 - klo:12:35
Onhan se hyvä, jos näpertelysi on tuottanut sinulle tyydytystä ja olet jopa sielunrauhan saavuttanut. Jokainen tulkoon omalla uskollaan autuaaksi.

Yhtä pätevää tutkimusta on vaikkapa kahvinporojen tuijottelu tai napanöyhdän kaivelu.

Nyt kirjoitetaankin Sinusta...

Mitä mainittavaa näpertelemistä olet saanut aikaseksi?

Uteliaana

Muisto Keijo Kullervo

PS. Oletko kaivellut napanöyhtää? Tai tuijottanut kahvinporoihin?
Oletko saanut tyydytystä?

Ennen kuin kerron, mitä olen saanut aikaiseksi, esitän sinulle pari lisäkysymystä.

Oletko sitä mieltä, että minä en voi pitää näpertelyäsi huuhaana, ellen ole itse saanut aikaiseksi jotain merkittävämpää tai vähintään yhtä merkittävää? Kuka sen merkittävyyden asteen määrittelee?

En ole kaivellut napanöyhtää enkä tuijottanut kahvinporoja mutta tieteen kanssa olen olut sen verran tekemisissä, että tiedän varmasti, ettei kukaan vakavasti otettava tutkija pitäisi puuhasteluasi muuna kuin suurena huuhaana.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Niiskuneiti - 30.10.17 - klo:15:20
Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 30.10.17 - klo:13:31
Lainaus käyttäjältä: Niiskuneiti - 30.10.17 - klo:12:35
Onhan se hyvä, jos näpertelysi on tuottanut sinulle tyydytystä ja olet jopa sielunrauhan saavuttanut. Jokainen tulkoon omalla uskollaan autuaaksi.

Yhtä pätevää tutkimusta on vaikkapa kahvinporojen tuijottelu tai napanöyhdän kaivelu.

Nyt kirjoitetaankin Sinusta...

Mitä mainittavaa näpertelemistä olet saanut aikaseksi?

Uteliaana

Muisto Keijo Kullervo

PS. Oletko kaivellut napanöyhtää? Tai tuijottanut kahvinporoihin?
Oletko saanut tyydytystä?

Ennen kuin kerron, mitä olen saanut aikaiseksi, esitän sinulle pari lisäkysymystä.

Oletko sitä mieltä, että minä en voi pitää näpertelyäsi huuhaana, ellen ole itse saanut aikaiseksi jotain merkittävämpää tai vähintään yhtä merkittävää? Kuka sen merkittävyyden asteen määrittelee?

En ole kaivellut napanöyhtää enkä tuijottanut kahvinporoja mutta tieteen kanssa olen olut sen verran tekemisissä, että tiedän varmasti, ettei kukaan vakavasti otettava tutkija pitäisi puuhasteluasi muuna kuin suurena huuhaana.

Sinähän saat ajatella ihan mitä tykkäät jopa kirjoitellakin tuntosi mukaan.
Minusta ei vain ole oikein, että kampeat kuvitelmiisi muita käsityskykysi taakse?

Minusta riittää, että kerrot mielipiteesi jonka otan mieluusti vastaan.

Itse otin 1970 luvun parhaat voimat sanojen ymmärtämisestä käyttööni, mutta vain käyttööni. En ole aikomassa, en aio syyttää ketään valehtelemisesta.

Jokaiselle tuntonsa mukaan, on mottoni.
Toivon, että löydät rauhan levottomaan sieluusi

Ystävällisesti
Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Niiskuneiti

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 30.10.17 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: Niiskuneiti - 30.10.17 - klo:15:20
Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 30.10.17 - klo:13:31
Lainaus käyttäjältä: Niiskuneiti - 30.10.17 - klo:12:35
Onhan se hyvä, jos näpertelysi on tuottanut sinulle tyydytystä ja olet jopa sielunrauhan saavuttanut. Jokainen tulkoon omalla uskollaan autuaaksi.

Yhtä pätevää tutkimusta on vaikkapa kahvinporojen tuijottelu tai napanöyhdän kaivelu.

Nyt kirjoitetaankin Sinusta...

Mitä mainittavaa näpertelemistä olet saanut aikaseksi?

Uteliaana

Muisto Keijo Kullervo

PS. Oletko kaivellut napanöyhtää? Tai tuijottanut kahvinporoihin?
Oletko saanut tyydytystä?

Ennen kuin kerron, mitä olen saanut aikaiseksi, esitän sinulle pari lisäkysymystä.

Oletko sitä mieltä, että minä en voi pitää näpertelyäsi huuhaana, ellen ole itse saanut aikaiseksi jotain merkittävämpää tai vähintään yhtä merkittävää? Kuka sen merkittävyyden asteen määrittelee?

En ole kaivellut napanöyhtää enkä tuijottanut kahvinporoja mutta tieteen kanssa olen olut sen verran tekemisissä, että tiedän varmasti, ettei kukaan vakavasti otettava tutkija pitäisi puuhasteluasi muuna kuin suurena huuhaana.

Sinähän saat ajatella ihan mitä tykkäät jopa kirjoitellakin tuntosi mukaan.
Minusta ei vain ole oikein, että kampeat kuvitelmiisi muita käsityskykysi taakse?

Minusta riittää, että kerrot mielipiteesi jonka otan mieluusti vastaan.

Itse otin 1970 luvun parhaat voimat sanojen ymmärtämisestä käyttööni, mutta vain käyttööni. En ole aikomassa, en aio syyttää ketään valehtelemisesta.

Jokaiselle tuntonsa mukaan, on mottoni.
Toivon, että löydät rauhan levottomaan sieluusi

Ystävällisesti
Muisto Keijo Kullervo

Mitä turhaan sitten kyselit minun aikaansaannoksiani? Parempi onkin, etten kerro.

Minun sieluni ei ole levoton.

Tuo lihavoimani virke vastauksessasi on jokseenkin epäselvä. Voisitko hieman selittää, mitä tarkoitat? Mitkä kuvitelmani? Mitä tarkoittaa "kammeta kuvitelmiinsa muita käsityskykynsä taakse"?

Esmerkix

Puheena on varmaan ollut tuo Pauli Saukkosen taajuussanasto, josta tietoja löytyy Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen sivuilta: https://www.kotus.fi/sanakirjat/muut_sanakirjat/taajuussanakirjoja

Saukkonen ei varmaankaan laatinut sitä aivan siihen tarkoitukseen, mihin sitä näyttää käytetyn, eli pelaamiseen sanojen frekvenssien järjestyksellä, mutta tuskin hän pahaksi pistäisi, jos tutkimukseen ihan oikeasti halutaan tutustua. Nykykielessä nuo frekvenssit saattaisivat näyttää vähän toisilta, vaikka saattaa olla, että kaikkein käytetyin sana suomen kielessä olisi edelleenkin OLLA. Taajuussanasto on siis aivan oikeaa tutkimusta, mutta hartauskirjallisuutta se ei ole.



Suti

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 30.10.17 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: Niiskuneiti - 30.10.17 - klo:15:20

En ole kaivellut napanöyhtää enkä tuijottanut kahvinporoja mutta tieteen kanssa olen olut sen verran tekemisissä, että tiedän varmasti, ettei kukaan vakavasti otettava tutkija pitäisi puuhasteluasi muuna kuin suurena huuhaana.

Sinähän saat ajatella ihan mitä tykkäät jopa kirjoitellakin tuntosi mukaan.
Minusta ei vain ole oikein, että kampeat kuvitelmiisi muita käsityskykysi taakse?

Ystävällisesti
Muisto Keijo Kullervo

Aivan kuin Niiskuneiti niin minäkin ihmettelen mitä Keijo Muisto Kullervo tarkoittaa tuolla boldatulla virkkeellä. Mielestäni Keijon koko kirjoittelu on yritystä kammeta muita käsityskykynsä taakse. Sitten kehtaa yrittää syyttää sellaisesta toisia.
Oli miten oli, olen Niiskuneidin kanssa samaa mieltä ja vahvistan, ettei hän ole millään tapaa "kammennut minua esittämänsä ajatuksen taakse". Jokainen jolla käsityskykyä ollenkaan on tajuaa millaista huuhaata sanojen seulomisesi on.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Niiskuneiti?

Tunnistatko tekstisi:
"En ole kaivellut napanöyhtää enkä tuijottanut kahvinporoja mutta tieteen kanssa olen olut sen verran tekemisissä, että tiedän varmasti, ettei kukaan vakavasti otettava tutkija pitäisi puuhasteluasi muuna kuin suurena huuhaana."

Ymmärrän, että olet eri mieltä, niin myös Sepe, pimpelispompelis alias Suti, mutta olkaa oma itsenne älkääkö puhuko mitään muista (kukaan vakavasti otettava tutkija) tutkijoista ja puhukaa, kirjottakaa omissa nimissänne, niin vaikutatte uskottavimmilta.

Olen tyytyväinen aikaansaannoksiini. Se minulle riittää.
Kertokaapa itsestänne, tutkimuksistanne, harrastuksistanne ja mielipiteistänne?
Olisi innostavaa, toivon.
Muisto Keijo Kullervo

"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Omissa nimissäni totean, että Keijo Muisto Kullervon taajuussanastonäpertely on huuhaata eikä sillä ole mitään tekemistä tutkimuksen kanssa.

En näe mitään syytä kertoa itsestäni mitään.
päivä kerrallaan

Niiskuneiti

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 30.10.17 - klo:19:31
Niiskuneiti?

Tunnistatko tekstisi:
"En ole kaivellut napanöyhtää enkä tuijottanut kahvinporoja mutta tieteen kanssa olen olut sen verran tekemisissä, että tiedän varmasti, ettei kukaan vakavasti otettava tutkija pitäisi puuhasteluasi muuna kuin suurena huuhaana."

Ymmärrän, että olet eri mieltä, niin myös Sepe, pimpelispompelis alias Suti, mutta olkaa oma itsenne älkääkö puhuko mitään muista (kukaan vakavasti otettava tutkija) tutkijoista ja puhukaa, kirjottakaa omissa nimissänne, niin vaikutatte uskottavimmilta.

Olen tyytyväinen aikaansaannoksiini. Se minulle riittää.
Kertokaapa itsestänne, tutkimuksistanne, harrastuksistanne ja mielipiteistänne?
Olisi innostavaa, toivon.
Muisto Keijo Kullervo

Toki tunnistan tekstini.

Tarkotit siis tuolla kummallisella virkkeelläsi sitä, että saan pitää puuhasteluasi huuhaana mutta en saa väittää, että kaikki vakavasti otettavat tutkijat myöskin pitäisivät sitä huuhaana. Ymmärsinkö oikein?

Kelpaisiko sinulle seuraavanlainen muotoilu tekstistäni? "En ole kaivellut napanöyhtää enkä tuijottanut kahvinporoja mutta tieteen kanssa olen olut sen verran tekemisissä, että tiedän varmasti, ettei sinun puuhastelusi täytä yleisesti hyväksyttyjä tutkimuksen tunnusmerkkejä."

Amanda

 En minäkään tuolla tavalla saatuihin vastauksiin luottaisi.. 

Eikö tuo sanojen taajuus vaihdu jatkuvasti..  nykyään sanan vittu kuulee jo telkkarissakin ihan sivistyneiden ihmisten suusta, ei sen sanoakseen tarvitse olla edes ns. juntti... mitä, jos KK joskus tutkielmiaan tehdessään saa senkin listalleen :D


Sori, ei henkilökohtaista, jokainen yrittää selvitä tästä elämästä parhaansa mukaan ja etsii johdatusta, ehkä Keijo Kullervo on läytänyt sen tuolla tuolla metodilla!