Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juulianna

Minun kykyni eivät riitä noihin taajuuksiin. Ulalla olen täysin.
juuli
Niin kaunis on maa,,

Muisto Keijo Kullervo

#961
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 13.03.20 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 13.03.20 - klo:09:18
Kun nyt tukeudut jollakin tavoin persoonani ajattelutavan ymmärtämiseen, voin sanoa seuraava:
Linkissä: https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/
on kopioituna kaikkien - itselleni kuin myös eräille muillekin - tärkeimpien kristillisten kirjojen taajasanat...
Siis Raamatun Vanhan Testamentin, Uuden Testamentin ja Suomen Kielen taajuussanaston taajasanat numeroituna kaikki erikseen.
Näitä numerollisesti samanarvoisia sanoja kustakin kirjasta vertaamalla olen saanut uskoni ja ymmärrykseni.
Minulle Pyhä Kolmiyhteys on syntynyt vertaamalla ko. sanoja numerollisisin samankaltaisuuksin.
'Neljäs Rintama' tuleekin sitten muistelmistani jossa yritin oppia vajavaisin kykyineni Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen kuin myös Hänen Pyhän Henkensä ihmisille tuomaa Kolmen Kirjan sanomaa uskottavasti esiin.

Muisto Keijo Kullervo

Varmaan riippuu myös siitä, minkä vuoden käännös/painos tuosta kirjallisuudesta on kysymyksessä , kuinka monta kertaa jokainen noista haluamistasi sanoista esiintyy. En kyllä vieläkään ymmärrä, mitä sisältöä tuollainen sanojen laskeminen antaa. Kielitieteessä se kertoo, kuinka yleinen kukin sana on ja miten niiden yleisyys muuttuu vuosikymmenten kuluessa. Kieli näet muuttuu melkoista vauhtia.

Kun itse asia pysy samana, ei liene paljonkaan merkitystä vuosirenkailla.

Tärkeimmän todistuksen väittämästäni olen saanut toteamuksista:
Oikea     216 Uusi Testamentti
Jeesus    216 Suomen Kielen sanakirja
Kirjoittaa 216 Vanha Testamentti

Ja:
Elämä       85 Uusi Testamentti
Jumala      85 Suomen Kielen sanakirja
Puhua       85 Vanha Testamentti


Loput numero- ja Sanayhdistelmistä löytyvätkin Kotisivultani...

Muisto Keijo Kullervo
PS. Kun 216 ja 85 lasketaan yhteen, saadaan 301

Ketä kiinnostaa katsokoon Kotisivultani sen, mitä
Suomen Kielen taajuussanasto, Uusi Testamentti ja
Vanha Testamentti sanovat 301:stä

Uteliaana

PS. Ko. luvut kertovat keskimäärin siitä, että missä Suomessa mennään  ns. henkisesti juuri nyt.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Minusta tuntuu, että harha on ihmiselle turhaa ?

Otaksun uteliaana ?

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 15.03.20 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 13.03.20 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 13.03.20 - klo:09:18
Kun nyt tukeudut jollakin tavoin persoonani ajattelutavan ymmärtämiseen, voin sanoa seuraava:
Linkissä: https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/
on kopioituna kaikkien - itselleni kuin myös eräille muillekin - tärkeimpien kristillisten kirjojen taajasanat...
Siis Raamatun Vanhan Testamentin, Uuden Testamentin ja Suomen Kielen taajuussanaston taajasanat numeroituna kaikki erikseen.
Näitä numerollisesti samanarvoisia sanoja kustakin kirjasta vertaamalla olen saanut uskoni ja ymmärrykseni.
Minulle Pyhä Kolmiyhteys on syntynyt vertaamalla ko. sanoja numerollisisin samankaltaisuuksin.
'Neljäs Rintama' tuleekin sitten muistelmistani jossa yritin oppia vajavaisin kykyineni Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen kuin myös Hänen Pyhän Henkensä ihmisille tuomaa Kolmen Kirjan sanomaa uskottavasti esiin.

Muisto Keijo Kullervo

Varmaan riippuu myös siitä, minkä vuoden käännös/painos tuosta kirjallisuudesta on kysymyksessä , kuinka monta kertaa jokainen noista haluamistasi sanoista esiintyy. En kyllä vieläkään ymmärrä, mitä sisältöä tuollainen sanojen laskeminen antaa. Kielitieteessä se kertoo, kuinka yleinen kukin sana on ja miten niiden yleisyys muuttuu vuosikymmenten kuluessa. Kieli näet muuttuu melkoista vauhtia.

Kun itse asia pysy samana, ei liene paljonkaan merkitystä vuosirenkailla.

Tärkeimmän todistuksen väittämästäni olen saanut toteamuksista:
Oikea     216 Uusi Testamentti
Jeesus    216 Suomen Kielen sanakirja
Kirjoittaa 216 Vanha Testamentti

Ja:
Elämä       85 Uusi Testamentti
Jumala      85 Suomen Kielen sanakirja
Puhua       85 Vanha Testamentti


Loput numero- ja Sanayhdistelmistä löytyvätkin Kotisivultani...

Muisto Keijo Kullervo
PS. Kun 216 ja 85 lasketaan yhteen, saadaan 301

Ketä kiinnostaa katsokoon Kotisivultani sen, mitä
Suomen Kielen taajuussanasto, Uusi Testamentti ja
Vanha Testamentti sanovat 301:stä

Uteliaana

PS. Ko. luvut kertovat keskimäärin siitä, että missä Suomessa mennään  ns. henkisesti juuri nyt.

Kielitoimiston sanakirja on nykyaikaisin suomen kielen sanakirja ja sähköisessä muodossa:
jeesus
TAIVUTUS
1.
usk., erisn.
Jeesus Kristus.
2.
ark.
a.
vars. halv. maailmanparantajasta, boheemista tms.
Partajeesus.
b.
lievähkönä päivittely- ja kirosanana.
Voi jeesus!

Muisto Keijo Kullervo

Olen ratkaisut ko. asian omalla tavallani näin:
1. Kysymyksessä on suhtautuminen ns. Jumala probleemaan...
2. Ja mitä se vaikuttaa yksilössä Jumalan kokemiseen kullakin kohdallaan...

Jos on saanut negatiivisen kokemuksen nuoruudessaan Raamattuun, sen lukemiseen joko sukulaistensa kautta tai ns. kaverien välityksellä, voin ymmärtää sen, että kokee jumalansa - usein superegonsa - pahaksi ja rakastamattomaksi.

Varsinkin Raamatun lukemisessa olen saanut voimakkaasti näkyviin taajasanojenkautta seuraavaa:

"Kutsua - Rakastaa - Joukko - Rakkaus."

Sata kahdesta lähtien vaakasuoraan...

En puutu tässä osiossa enempää taajasanojen logiikkaan mutta saanen kuitenkin antaa linkin siihen taajasanaketjuun josta olen viitteeni saanut:
https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/yleisimmat-sanat/uuden-testamentin-yleisimmaet-sanat

Muisto Keijo Kullervo

PS. Suomen Kielen taajasanoissa on sama problematiikka ja yleiskysymykseksi jäänee se, että...

"Mitä ja millaista hyvää tai huonoa etsii Suomen Kielen taajasanoista?"
"Tie, Totuus ja Elämä?"


karpalo

Löytäisitkö taajuussanastosta uudet Korona-pelin säännöt ?

Nämä nykyiset säännöt tuntuvat sorsivan ikäluokkasi edustajia ?

Otaksun silmät pyöreinä?

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 21.03.20 - klo:08:19
---
Muisto Keijo Kullervo

PS. Suomen Kielen taajasanoissa on sama problematiikka ja yleiskysymykseksi jäänee se, että...

"Mitä ja millaista hyvää tai huonoa etsii Suomen Kielen taajasanoista?"

En etsi hyvää tai huonoa taajuussanastosta. Etsin vain faktoja.
Jos esim. lehdistöstä vuonna 1946 löytyy tiettyä sanaa x 346 kpl ja vuonna 2018 enää 150 kappaletta, niin onko sanan käyttö muuttunut vai onko se katoamassa suomen kielestä.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 21.03.20 - klo:14:28
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 21.03.20 - klo:08:19
---
Muisto Keijo Kullervo

PS. Suomen Kielen taajasanoissa on sama problematiikka ja yleiskysymykseksi jäänee se, että...

"Mitä ja millaista hyvää tai huonoa etsii Suomen Kielen taajasanoista?"

En etsi hyvää tai huonoa taajuussanastosta. Etsin vain faktoja.
Jos esim. lehdistöstä vuonna 1946 löytyy tiettyä sanaa x 346 kpl ja vuonna 2018 enää 150 kappaletta, niin onko sanan käyttö muuttunut vai onko se katoamassa suomen kielestä.

Faktoja ovat ne asiat, kun luet kirjoitettua, jotka tunnet Sielussasi oikeaksi...

"Loppu on aina uuden alku."

Muisto Keijo Kullervo

PS. Kerro totuudenmukainen tarina, niin että Sieluni kuulee sen - toivon?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 21.03.20 - klo:15:37


Faktoja ovat ne asiat, kun luet kirjoitettua, jotka tunnet Sielussasi oikeaksi...

"Loppu on aina uuden alku."

Muisto Keijo Kullervo

PS. Kerro totuudenmukainen tarina, niin että Sieluni kuulee sen - toivon?

Niin, " Tuo loppu on aina uuden alku" vaikuttaa osuvalta lausahdukselta. Otan esimerkin:

- Rikollinen, tehtyään valtavia henkilöön ja omaisuuteen kohdistuvia rikoksia joutuu kiikkiin ja suljetaan vankilaan pitkäksi aikaa.
Mutta päästyään pois vankilasta, HÄN OTTAAKIN UUDEN ALUN RIKOSKIERTEELLEEN.

Kyllä se Kullervo vaan on tuossakin asiassa niin oikeassa että oikein ihmetyttää.

Muisto Keijo Kullervo

Tässä iässä kuin olen 78 vuotta, selibaatissa alan olla jo ollut monta kuukautta, eikä tunnu missään.
Nyt jäänee aikaa muuhunkin kuin kaupassa hyppimiseen milloin minkäkin houkutuksen perässä.
Kunhan eläkkeet tulevat ajallaan, ei liene mitään hätää lähitulevaisuudessa - oletan.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"