Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 19 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

#980
2014 kirjoitettuna:
'Kuin' Jeesuskin On saanut arvostelijansa... Sillä kukaan ei oletustensa mukaan voi olla 'kuin' Jeesus...
Olen toista mieltä...
Vähän samaan tapaan kuin Marsia kiertävät kuut Phobos ja Deimos, muistini mukaan... Kuut tarkoittavat jotain tällaista suomennettuna 'Pelko ja Kauhu'...
Eräitten mielestä esittämäni luku 666, jonka selittävän laskutavan olen julkaissut, kertoo valtavasta pelosta ko. lukua kohtaan...
Minulle alla oleva On tosiasia, totuus johon kaikessa vetoan:
Minulle asia On selvä kuin pläkki 6x6x6 = 216 antaa selvän vastauksen tiedetyn lauseen selittämiseen, mutta aina On olemassa keskenään vastakkaisia selityksiä jotka kumoavat väittämäni...
Minulle ko. selitys riittää, ehkä monelle muullekin?"
K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

#981
Olen ottanut uuden tarkastelukulman taajasanoihin:

Jumala 12x Jumala 12x Jumala 12                       Uusi Testamentti
Niin      12x Niin     12x  Niin     12 = Viisas 1728  Suomen Kielen taajasanat
Tulla     12x Tulla    12x Tulla     12                      Vanha Testamentti
(kolme eri näkökulmaa samoihin numeroihin eri vinkkeleistä)
Luen yllä olevan seuraavasti:
Tulla, Tulla, Tulla, Jumala, Jumala, Jumala, Niin, Niin, Niin, Viisas

Kannattaa mainita, että tutkin numeroyhdistelmien sanoja Suomen Kielen taajasanoista:

728, 1728, 2728, 3728, 4728, 5728, 6728, 7728 joista...

Linnunrata 7728

Joista mainittakoon seuraavaa:
Eduskunta 728
Viisas        1728 jne...

Muisto Keijo Kullervo
PS. Se on sitten Teissä (ni + in)?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 11.04.20 - klo:11:12
Kannattaa mainita, että tutkin numeroyhdistelmien sanoja Suomen Kielen taajasanoista:

728, 1728, 2728, 3728, 4728, 5728, 6728, 7728 joista...

Linnunrata 7728

Joista mainittakoon seuraavaa:
Eduskunta 728
Viisas        1728 jne...

Muisto Keijo Kullervo

Lisäksi on syytä muistaa että Kullervo on 78 v.
päivä kerrallaan

karpalo

Minun tarkastelukulmani on seuraava:

78 x 78 x 78 = Kullervoisen elinikä kolmanteentoista potenssiin ?

Siis määräämätön, jatkuva, kohoava tieteellisesti ja hajatieteellisesti tuplaten toistettuna !!

Kas niin se menee, olemme täällä Outomaassa todistamassa ihmettä ?

- Ounastelen sivustakatsojan roolissa........

-Karpaloinen, pikkuinen hieman hapan


Muisto Keijo Kullervo

#984
Ensinäkin:

"Armosta te olette pelastuneet, uskon kautta..."



Itsekin epäilen, mutta uskon, että ajan kanssa asiat selvenevät kohdaltani.
Olethan kuullut teollisuudessa käytetystä sanonnasta 'kymppi' jolla tarkoitetaan työyhteisön pomoa.

Uusi Testamentti:
10 Jeesus, 35 Mennä, 60 Sana, 85 Elämä = 190 Sekä

'Olen se mikä olen'

Minusta kirkolliset ns. totuudet perustuvat paljolti symboliikkaan joiden tarkoituksena on löytäjälle kertyvä henkinen sanallinen rikkaus.

Olen pienessä päässäni tullut tulokseen, että kun historiallinen Jeesus sanoo jotain tällaista:
"Joka syö minun lihani ja minun vereni..."
Tarkoittaa Herran ehtoollista jota papit symbolisesti  tekevät henkisen kehityksen turvaamiseksi ehtoollisen saajalle.

Jokainen tietää, että Jeesus on viimeinen ihmisuhri uhraamisen historiassa kristittyjen keskuudessa, mutta joka päivä kaikki ihmiset tai ainakin melkein kaikki ihmiset syövät - uhraavat - sekä lihaa että kalaa kuin myös kasvisperäisiä tuotteita, mutta ei ihmislihaa.

Henkinen kehitys seuraa ihmissuku ihmissuvulta halki vuosisatojen - tuhansien - ns. ihmistä.

Parasta olisi ainakin kohdaltani 'elää tätä päivää' mahdollisimman paljon (henkilöhistoriassani on paljon ikävää, jopa saastaista, jotka silloin tällöin pulpahtavat pintaan valvetajuntaan mutta opiksi ja ojennukseksi useinkin).

Eipä juuri muuta tällä erää - toivon mukaan huominen on viisaampi kuin tämänpäiväinen kaikkien kohdilta?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 12.04.20 - klo:13:08


Jokainen tietää, että Jeesus on viimeinen ihmisuhri uhraamisen historiassa kristittyjen keskuudessa, mutta joka päivä kaikki ihmiset tai ainakin melkein kaikki ihmiset syövät - uhraavat - sekä lihaa että kalaa kuin myös kasvisperäisiä tuotteita, mutta ei ihmislihaa.


Muisto Keijo Kullervo

Miten niin viimeinen? Joka päivähän kristittyjä kuolee ellei taiteluissa, niin sairauksiin (mm. koronaan), heitä tapetaan sodissa, keskinäisissä kamppailuissa, kuten avioriidoissa, ryöstöissä jne. Uhreja syntyy joka päivä.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 12.04.20 - klo:15:21
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 12.04.20 - klo:13:08


Jokainen tietää, että Jeesus on viimeinen ihmisuhri uhraamisen historiassa kristittyjen keskuudessa, mutta joka päivä kaikki ihmiset tai ainakin melkein kaikki ihmiset syövät - uhraavat - sekä lihaa että kalaa kuin myös kasvisperäisiä tuotteita, mutta ei ihmislihaa.


Muisto Keijo Kullervo

Miten niin viimeinen? Joka päivähän kristittyjä kuolee ellei taiteluissa, niin sairauksiin (mm. koronaan), heitä tapetaan sodissa, keskinäisissä kamppailuissa, kuten avioriidoissa, ryöstöissä jne. Uhreja syntyy joka päivä.

Näin käy koska Kullervon jumala on rakkaus.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 12.04.20 - klo:15:21
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 12.04.20 - klo:13:08


Jokainen tietää, että Jeesus on viimeinen ihmisuhri uhraamisen historiassa kristittyjen keskuudessa, mutta joka päivä kaikki ihmiset tai ainakin melkein kaikki ihmiset syövät - uhraavat - sekä lihaa että kalaa kuin myös kasvisperäisiä tuotteita, mutta ei ihmislihaa.


Muisto Keijo Kullervo

Miten niin viimeinen? Joka päivähän kristittyjä kuolee ellei taiteluissa, niin sairauksiin (mm. koronaan), heitä tapetaan sodissa, keskinäisissä kamppailuissa, kuten avioriidoissa, ryöstöissä jne. Uhreja syntyy joka päivä.

Tarkoitin sitä, että Jumalan tuntemiseen ei tarvita  ihmisuhreja kristityiltä?
Muistanet että alkuasukkaat monessa maanosassa uhrasivat ihmisiä jopa lapsia, kun halusivat jumaliltaan jotain mieluista.
Tuollainen uhrautuminen on kristityiltä loppu. Jeesuksen Kristuksen uhrautumisen johdosta.

Toki tiedämme, että Jeesus oli Jumalan Poika joka otti pois maailman synnin ja kun oli nykykäsityksen mukaan Jumala sanojensa ja tekojensa mukaan, ei todellakaan kuollut ristillä vaan nousi kolmantena päivänä kuolleista = ensimmäinen kuolemaan nukkuneista (toisaalta Jeesus herätti Lasaruksenkin henkiin).
Muista:
Nämä on mietteitäni ja käsittele näitä oman mielesi ja ymmärryksesi mukaan?

Yritän ottaa itsekin oppia lukemisistani.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 12.04.20 - klo:17:32
Toki tiedämme, että Jeesus oli Jumalan Poika joka otti pois maailman synnin ..

Muisto Keijo Kullervo

Ymmärränkö oikein: maailma on nyt synnitön - vai mihin Jeesus kiikutti ne maailman synnit?
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Suti - 12.04.20 - klo:18:30
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 12.04.20 - klo:17:32
Toki tiedämme, että Jeesus oli Jumalan Poika joka otti pois maailman synnin ..

Muisto Keijo Kullervo

Ymmärränkö oikein: maailma on nyt synnitön - vai mihin Jeesus kiikutti ne maailman synnit?

Jospa usea ei 'usko' saaneensa syntiään anteeksi?

Siitä seuraa, että elämäntapa ja tavoitteet eivät muutu kristillisiksi - ainakaan äkkiä...

Edelliseen viestiini lisäyksenä:
En ole mikään 'totuuden torvi', mutta kai saan kirjoittaa mielipiteitäni täällä.
En myöskään ole tuuliviiri joka kääntyy aina sopivan poliittisen tuulen mukana. Olen konservatiivi ja muutan hyvin hitaasti käsityksiäni ymmärrysasteestani riippuen.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"