Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Autoilu.., millä autolla ajelet ja miksi ?

Aloittaja karpalo, 31.05.13 - klo:19:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

.
Olis se kun sen myy pois. Miten lie tullut sitten haltuuni.
Museoautolla voi anjaa verotta vain 6000 km.

sniper

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 31.05.13 - klo:22:09
Hieno ketju! Kertokaa autoistanne.

No tässä olis yks saabi jolla kaverin kans ryvettiin skutsissa monet ajot. Huom! meikä ratin takana.



Ja tässä sama pirssi saabin teamin väreissä sen jälkeen ku mentiin liian kovaa T-risteykseen piti kyllä kääntyä vasemmalle, mutta milläs sen teet ku kaikki neljä rinkulaa melkein metrin korkeudella ilmassa ei oikein totellut ruoria. ;D

Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 31.05.13 - klo:22:09
Kiintoisaa, Ringhals. Nuo mainitsemasi korealaiset merkit ovat vahvassa nousussa.Hieno ketju! Kertokaa autoistanne.

Hyundai perustettiin kuitenkin jo näämmä samana vuonna kuin menimme  nykyisen vaimoni kanssa naimisiin. Tyttäreni iän mukaan voinkin siis aina arvuutella vastakeskustelijaa kysymällä,

- Tiedätkö muuten minkä ikäinen on Hyundaita valmistava Fabriikki ??

-------------

Hyundai Motor Company perustettiin Koreassa 1967.

Tuotantotoiminta

Tällä hetkellä Hyundai on yksi maailman nopeimmin kasvavista autonvalmistajista. Hyundai Motor Co. on kasvanut Hyundai Automotive Groupiksi, joka käsittää Kia Motorsin lisäksi yli kaksikymmentä autoiluun liittyvää tytäryhtiötä. Yhdessä Kia Motorsin kanssa Hyundai työllistää yli 50 000 ihmistä ympäri maailmaa.

Hyundailla on tuotantoa Koreassa, Intiassa, Turkissa, Kiinassa ja yhdeksässä muussa maassa. Ulsanin tehdas Koreassa on maailman suurin yksittäinen autotehdas, jonka vuosittainen kapasiteetti on 1,5 miljoonan autoa. Vuonna 2005 on valmistunut tehdas Yhdysvaltojen Alabamaan ja vuonna 2008 tullaan avaamaan ensimmäinen tehdas Euroopassa. Myös tuotekehitys on hajautettu ympäri maailmaa eri markkinoiden erityistarpeiden huomioimiseksi. Tuotekehityskeskuksia on Frankfurtissa, Detroitissa, Los Angelesissa, Tokiossa ja Koreassa. Hyundai-autoja myydään 166 maassa.


Juu on ne Etelä-Koreassa päässeet metalliteollisuudessa kovaan vauhtiin. On myös maailman, ehkä merkittävin laivanrakentaja mm. STX-telakat Raumalla, Turussa ja Helsingissä.

Viimeksi Ranskan STX- telakka nappasi edestämme ison tilauksen josta nousi suuri poru ja politiikot saivat sapiskaa.

Pohjois-Korean näytöt sensijaan puuttuvat Export - hommissa. Importia heillä kuitenkin on riisinviljely ja köyhäinauttaminen ulkomaisella avustuksella.

sniper

Kesähän on jo ovella joten käyttämättömiä kesä rinkuloita olin haeskelemassa, ja helpostihan ne löytyi eikä maksaneet kuin messinkiä noin 230 euroa kipale asennettuna ja tasapainoitettuna.

Otin käyttöön Michelin Primacy 3 kokona 235x45 R17, joskus kuuskyt luvulla oli käytössä michukat saas nähdä ovatko nämä vieläkin sitä hyvää laatua niinkuin silloin?
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Kopek

Kun mainitsen seuraavassa autojen hintoja, ne on muutettu nykyrahaksi rahamuseon sivulla olevalla rahanarvolaskurilla. Eri vuosikymmenien markat eivät nimittäin kerro enää paljoakaan.

Ostin ensimmäisen autoni entiseltä koulukaveriltani muutamaa päivää ennen kuin täytin 17 vuotta. Auton hinnaksi oli sovittu 338,70 euroa. Säästin kauppahintaa koko alkuvuoden jäätelörahoistani ja muista isoäidiltäni saamistani rahoista. En saanut kaikkea kokoon, joten sovimme, että maksan 271 euroa ja annan osamaksuna kameran, jonka olin saanut joululahjaksi edellisenä jouluna.

Rahasumma oli suureksi osaksi kolikkoina, joita laskimme kaverini olohuoneen pöydällä. Koska minulla ei ollut ajokorttia, eikä auto ollut rekisterissä, kaverini järjesti jonkun tuttavansa hinaamaan sen meille. Tuodessaan autoa hän huomautti, että bensatankki on lähes tyhjä.

Tuohon aikaan käytettävissäni oli suurehko suljettu alue, jossa voin ajella ilman ajokorttia. Niinpä lähdimme koeajolle heti kun olimme tyhjentäneet autosta ylimääräiset renkaat, joita sen mukana tuli. En tietenkään muistanut lisätä bensaa, ja se loppuikin pian. Jouduimme hakemaan sitä lisää kanisterilla. Tuohon aikaan meillä oli oma bensatankki, joten huoltoasemalla asti ei tarvinnut käydä.

Salasin auton ostamisen kotiväeltäni, mutta salaisuus ei säilynyt kauan. Isäni tuli autotalliin – eri talliin kuin missä hän piti omaa autoaan – ja kysyi, kenenkäs vanha auto sinne on tuotu. Onneksi hän ei sentään alkanut kauheasti rähjätä. Hän kävi jopa koeajamassa auton ja sanoi lenkin jälkeen, että romu mikä romu. Hänellä oli itsellään ollut nuorena samanlainen, joten koelenkki oli tavallaan myös vanhojen muistelua.

Ajelin autolla viikon verran, kunnes aloin purkaa sitä isoa remonttia varten. Isoäitini maksoi eräälle remonttimiehelle, joka iltahomminaan hitsaili auton pohjaa ja kynnyksiä. Kori saatiin suurin piirtein kuntoon, vaikka hitsauksista ei tullutkaan aivan entisöinniksi kelpaavia. Opettelin tässä vaiheessa vähän itsekin hitsaamaan. Hitsaukset tehtiin kaasulla.

Auto on edelleenkin olemassa eräässä vajassa kovia kokeneena. Remontti ei koskaan valmistunut, mikä on tyypillistä kaikille hankkeilleni. Maalasin auton jossakin vaiheessa. Ilkivallantekijät hakkasivat siitä ikkunat rikki sen ollessa eräässä riihessä. Auto ei ole onneksi joutunut olemaan kokonaan ulkona, vaan sille on aina löytynyt jonkinlainen varasto tai koppi tai katos. Suunnitelmissa on joka vuosi tehdä autolle parempi säilytyspaikka, mutta muut hankkeet menevät ohi. Nytkin haaveilen, että tulevana kesänä saisin vihdoin auton tilanteen paranemaan. Välillä on jopa olemassa suunnitelmia aloittaa sen kunnostaminen niin kauan kuin ikkunoita ja muita osia vielä saa. Jos niitä enää saa. Tämän tyyppinen ja värinen se oli. Ei kuitenkaan valkosivurenkaita. Tällä hetkellä se ilman sisustaa ja ikkunoita, mutta kuitenkin kone ja tekniikka paikallaan. Penkkejäkin pitäisi löytyä jostakin.

http://www.vintagebus.com/52bug/2103288a.JPG

Joitakin osia näyttää löytyvän.

http://www.aircooled.fi/kategoria/256/yleista-kori


Amanda

#15
Voi, Volkkari! Meidän 2 ensimmäistä autoa oli niitä. Ensimmäinen meni romuksi, kun vastaantuleva auto rankassa räntäsateessa ja sohjossa (kaikki ajoivat hissukseen) kääntyi yllätten eteen eikä siippa ehtinyt jarruttaa.. ja mitä se olisi auttanut. Molemmat luisuivat ojaan ja siipan ovi aukesi ja polvilumpio osui ovenraamiin, ja meni poikki, kun toiselle kuskille ei tapahtunut mitään. Mutta se parani kohta eikä ole kummemmin vaivannut kuin vasta han viime aikoina vähän jäykistyy, onneksi ei ole kipeä. Seuraava auto oli samanlainen.

Mutta katsokaa, jotain hyvää ja toimivaa saa vielä ilmaiseksi. Mutta pitää perustalla, miksi sen tarvitsee:


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200249931689190&set=a.1456569472453.42813.1779859100&type=1&theater
Santeri Knaapinen
Seuraa · 5. huhtikuuta ·

Ajateltiin isin kanssa lahjoittaa minun vanha kevytmoottoripyörä sellaiselle ihmiselle joka OIKEASTI sen tarvitsisi. Mulle voi lähettää rehellisiä perusteluja inboxiin jos tarvitset tai tiedät jonkun joka tarvitsee. Pyörä on juuri koneremontoitu ja se luovutetaan tankkitäynnä kera kypärän :)

sniper

On sellainen muistikuva jotta pieni polttoaineenkulutus oli myyntivaltti autoliikkeille, mutta nyt siitä asiasta tehdään vitsi.

Lue tämä vitsi.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Amanda

#17
Katto irtosi yhtenä kappaleena.
KUVA: Jarmo Saariniemi / Kalevan lukijan kuva:



Jos tuo olisi osunut takana tulevaan autoon.. ?!


Lainaa

- Näin sivupeilistä kun poliisiauto kiisi kovaa pitkin ohituskaistaa pillit vilkkuen. Poliisi ehti ajaa parisensataa metriä minusta eteenpäin kun kävi kova pöllähdys.

Saariniemen mukaan moottoritiellä lensi paljon paperia ja muun muassa poliisin alkometrin pillien metallinen säilytyslaatikko. Pienten väistöliikkeiden jälkeen Saariniemi pysäytti autonsa ja meni auttamaan paikan päälle tullutta poliisipartiota tien siivoamisessa.

Auto on v.  2012 Volkkari.



karpalo

 Saksalaista laatutuotantoa oleva auto, Volkswagen.

Vai onko Suomelle tilatut poliisiautot tehty Tshekkoslovakian yksiköissä ?

Suti

Auto on volkkari mutta lisäkatto ilmeisesti ei.
Uutiset kertovat mm. että auto viedään korivalmistajalle tutkittavaksi ja korjattavaksi; ei kai sentään Saksaan? Veikkaan että kori on Suomessa valmistettu ja lisäkaton kiinnitys koriin on suomalaista "osaamista".
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä