Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Tässä linkki, jossa kerron 'kuvitelmani' tulevaisuudesta muutaman vuosikymmenen kuluttua:

https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/home/osa-1

Suomen kantaväestön lisääntymien vähentyy koko ajan kun lähes kaikki haluavat ensin "tuvan ja takan ja sitten vasta akan".

Ja vaikka ei edes tupaa ja takkaa, niin ainakin turvaseksiä juuri silloin kun ovat herkimpiä lisääntymään.

Yllä luonnollista ja kuvaa hyvin ihmispopulaation vanhenemisprosessia.


Mutta mitä näistä? Ehkä ns. lutikat valottavat maapallon sitten joskus? Ovat niin ydinsäteilystäkin varautuneet totaalisesti.


Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Olkapääni, molemmat, ovat olleet aika kivuliaita monta vuotta - varsinkin yöllä nukkuessa.

Siirtelen asentoa ja usein on helpottanut.
Olen vähentänyt punttisalikäyntejäni radikaalisti viime vuosina. 'Pienet  painot ja monta toistoa on ollut mottoni'.


Myös uintisuoritukset ovat auttaneet.


Nukun yleensä kyljellään, mutta puolen yön jälkeen olen käynyt jotain napostelemassa, auttaa kun olen ylhäällä olkapäät palautuvat, eikä kipua ole.



Yllä lienee ikääntymisestä johtuneita vaivoja, mutta tulinpahan maininneeksi.

Joku tuttuni sanoi aikoinaan:

"Hiekkahaude auttaa vaivaan kuin vaivaan."

Uskon toki kirjoittamaani.


Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Itse otan influenssarokotteen - mahdollisesti huomenna jo...
Kaikki on toiminut mallikkaasti, paitsi sinä vuonna, kun annettiin täällä Lappeenrannassa sika- sekä influenssa rokote muutaman viikon välein.
Sikaflunssa piikin vaikutukset eivät olleet loppunneet kun heti perään tuli influenssa piikki ja podin keuhkokuumeesta lähtien kolmisen kuukautta oireita.
Tiedän, että erilaista ns. ilmaa on influenssa rokoteista, mutta eläkeläisenä aion ottaa ko. piikin niin kauan kuin on tarpeen.
Muisto Keijo Kullervo
PS. Onkohan kaikilla tiedossa, että nuhan ja alkaneen flunssan aikaan ei voi influenssapiikiä lainkaan ottaa?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Kävin ottamassa influenssapiikin jo viime viikolla. Kun jäin eläkkeelle, kaikki flunssat ja nuhakuumeet loppuivat, mutta influenssariskiä en uskalla ottaa. Se kun on liian voimakas tauti vanhemmalla iällä, varsinkin kun on riskitekijöitä valmiiksi olemassa. Rokote ei ole aiheuttanut mitään sivuvaikutuksia, vaikka olen huomattavan allerginen monille lääkkeillekin. Hyvin ovat influenssatkin pysytelleet loitolla.

Muisto Keijo Kullervo

#774
Jeesuksen Kristuksen nimessä:

https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/

Noin 85 sivun verran elämän kiertokulusta

Muisto Keijo Kullervo

PS. Kannattaa tutkia antaumuksella tätä linkkiä: https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/home/lopuksi
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Amanda

Minä en ole vielä koskaan ottanut flunssarokotetta enkä taida ottaakaan, ellei perusterveys mene tosi huonoksi.

Sairastin pari viikkoa sitten aika vakavan "hengitysteiden" (brochitis) tulehduksen ja lääkäri antoi antibiotteja, kun sehän on bakteerin aihettamaa toisin kuin flunssa, joka on viruksen aiheuttama. Oli kova yskä tosi syvältä melkein kuin keuhkoista, ja ilman niitä olisi voinut tulla keuhkokuume. Ei se flunssaa ollut. kuumettakaan ei ollut nimeksikään, ei ainakaan yli 38. en mitannut. 

Jos sairastaa normaalisti tautinsa, niin ei yhtä helposti sairastu uudelleen, se treenaa vastuskykyä ylipäätänsä.. mielestäni.

Lasten rokotukset on otettava, edesvastuutonta olla rokottamatta, mutta lastenkengistähän ollaan ja ajat sitten kasvettu pois :D


Esmerkix

Jos ihminen sairastaa flunssan, joita on liikkeellä useita vuoden mittaan tai jos hän sairastuu influenssaan, joka voi olla A- tai B-tyypin viruksen aiheuttama, niin eipä sillä sairastamisella paljon suojaa itselleen hanki. Jos sama flunssa pyörii ympärillä pitkään ja ihmisiä perheessä sairastuu eri aikoihin, niin on mahdollista, että tartunta tulee uudelleen, sillä virus on jo kiertäessään saattanut muuntua niin paljon, ettei sille enää löydy vastustuskykyä. Ongelmia tuottaa myös se, että jos on saanut influenssan aiheuttaman jälkitaudin, yleiskunto on voinut sairastamisen johdosta laskea niin paljon, että sairastuu kaikkiin liikkeellä oleviin sairauksiin, myös bakteerien aiheuttamiin. Vaikka ihminen olisikin perusterve ja paranee itse nopeasti influenssasta, niin hän voi sairastuttaa monia läheisiään tai naapureitaan, joilla saattaa olla ennestään heikko terveys tai huono vastustuskyky. Läheisiään suojellakseen kannattaa siis myös ottaa influenssarokote.

Muisto Keijo Kullervo

Me, vaimoni ja minä, teimme alla olevaa v. 2012 ja todella maistui kanssa...

Tässäpä teille 'näkökulman vaihtamisen operaatiota' ihan toden kanssa:
Enpä taida tietää sitä, että Onko keskustelijoiden joukossa enää ko. ikäluokkaa lainkaan, mutta, mutta...
Sodan jälkeen oli todella tiukkaa, jopa niin tiukkaa, että resepti, jonka nyt annan varmasti pitäisi kilot hoikkina hamaan tulevaisuuteen:
Neljän hengen annos:
1. Puolilitraa juuri lypsettyä - sinistä, jos ei ole eikä asu maaseudulla - maitoa...
2. Kolme suurehkoa raakaa sipulia kuorittuna ja pilkottuna ja maitoon sekoitettuna sopiviksi viipaleiksi...
3. Muutama keitetty peruna...
4. Suolaa ... Sekoitetaan puoleen litraan maitoa...
Kylmään ko. sipulilla höystettyyn maitoon sekoitetaan sopiva määrä suolaa ja perunalohkoja kastetaan maitoon... Lopuksi juodaan maito...
K.K.
PS. Kuulin ko. ohjeen vaimoltani ja Hänen isänsä ja äitinsä söivät välipalana ko. suurena herkkuna heti sodan jälkeen.

"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

#778
Luin jostain, että suunnitteilla on se, että ajokortillakaan ei pääse enää äänestämään eduskuntavaaleissa?
Jos ko. aiotaan toteuttaa, katson sen suoranaiseksi pottuiluksi valtiovallan toimesta ja harkitsen tarkoin sitä, hankinko henkilökorttia äänestämisen mahdollistamiseksi.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Mikä mahtaa olla tilanne ajokortin suhteen? Pääseekö äänestämään ajokortin kanssa eduskunta vaaleissa vai pitääkö olla henkilökortti?

Vieläkään ei tullut selväksi se, että saako äänestää ajokortin avulla jossa on näköinen kuva? Kyllä monen mummon ja ukin suu venähtää, kun ja jos äänestyspaikalla evätään äänestäminen ja vaaditaan valtiovallan siunaama henkilökortti, mutta mitä näistä. Eiköhän nämäkin asiat selviä ennemmin tai myöhemmin.

Ilmeisesti tarkoituksena on, että vain valveutuneet saavat äänestää ja rupusakki, joilla on vanhentunut henkilökortti/ajokortti on kelvollinen poliisille sakottamisen tarkoitukseen, eivät voi äänestää?

Olen sitä mieltä, että jos äänestäminen vaatii henkilökortin, valtiovallan on annettava ilmaiseksi kaikille Suomen kansalaisille joilla on äänioikeus, henkilökortti.

"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Minusta Keijolta pitäisi ottaa ajokortti pois. Ylinopeutta kaupungissa, alinopeutta moottoritiellä.
Täysin holtitonta käytöstä.

https://www.is.fi/autot/art-2000005913022.html
päivä kerrallaan