Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Esmerkixin ketju

Aloittaja Esmerkix, 18.04.15 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 24 Vieraat katselee tätä aihetta.

Armas Ryssiväinen

Lainaus käyttäjältä: Suti - 01.08.16 - klo:17:37
Minua pännii se ajattelu, että joku ei olekaan paha jos toisetkin ovat tehneet pahojaan. Vaikka 1000 v sitten.
?
kyllä minä Suti sanon, että jos mä olisin ollut itänaapurin johtaja  - mä en olis v. 1941 keväällä katsonut tsuhnien ja natsien yhteisvehkeilyä, hyökkäyssotaan valmistautumista niin pitkään, niin pitkään kuin NL sitt katsoi. Mä olisin iskenyt kaikella voimalla rakenteisiin...

Suti

Kuule Armas, vennään maan johtajalla oli tuolloin sotatoimia auki monella suunnalla. Kaikkea voimaa ei voinut Suomen rintamalle suunnata.
päivä kerrallaan

Armas Ryssiväinen

Lainaus käyttäjältä: Suti - 01.08.16 - klo:18:43
Kuule Armas, vennään maan johtajalla oli tuolloin sotatoimia auki monella suunnalla. Kaikkea voimaa ei voinut Suomen rintamalle suunnata.
Olis kantssinut.
Vieläkin luullaan että me ollaan jotain erityistä.

Suti

Joo, Stalin jäi kunnioittamaan suomalaisten sotataitoa ja -tahtoa. Ihan hyvä on jos vieläkin pitävät meitä kovina poikina.
päivä kerrallaan

Armas Ryssiväinen

Lainaus käyttäjältä: Suti - 01.08.16 - klo:18:49
Joo, Stalin jäi kunnioittamaan suomalaisten sotataitoa ja -tahtoa. Ihan hyvä on jos vieläkin pitävät meitä kovina poikina.
juu! ja natsiaseveljetkin kunniaan.
btw
Y.Kallinenhan oli mies Stalinin mieleen.


Suti

Stalin arvosti Mannerheimia. Päästi tämän sotasyyllisyyssyytteestä.

Yrjö Kallinen oli varmaan rauhanliikkeen mies ja puolustusministeri, jota Stalin ei arvostanut. Yrjö Kallinen henkilönä oli kuolemaa pelkäämätön, jota Stalin saattoi arvostaakin.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Suti - 01.08.16 - klo:19:41
Stalin arvosti Mannerheimia. Päästi tämän sotasyyllisyyssyytteestä.

...

Mannerheimhan oli tsaarin armeijan upseeri. Kyllä nyt taas mennään kovin kauas taakse päin, kun pitäisi puhua tämän päivän asioista. Vai pitäisikö puhua niistä ajoista, jolloin suomalaiset kunnostautuivat Ruotsi-Suomen armeijassa ja johtaa siitä tämän päivän tilanteeseen.

Armas Ryssiväinen

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 01.08.16 - klo:21:33
Lainaus käyttäjältä: Suti - 01.08.16 - klo:19:41
Stalin arvosti Mannerheimia. Päästi tämän sotasyyllisyyssyytteestä.
...
Mannerheimhan oli tsaarin armeijan upseeri. Kyllä nyt taas mennään kovin kauas taakse päin, kun pitäisi puhua tämän päivän asioista.
Puhumatonhan se on; siinä on ollut taustalla jokin sopimus, josta löytyy vain joitakin viitteitä kertomakirjallisuudesta. Siinä mielessä tabukin, että vuonna 2001 Tukholmasta Suomeen luovutettu Mannerheimin yksityisarkisto sisälsi Suvilahti 32 -asiakirjan. Museon intendentin mukaan sen sisältö voi muuttaa historiankäsitystä.
Jotta ymmärtää tätä päivää, tarvitaan totuudellinen kuva menneisyydestä.

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 01.08.16 - klo:21:33
Vai pitäisikö puhua niistä ajoista, jolloin suomalaiset kunnostautuivat Ruotsi-Suomen armeijassa ja johtaa siitä tämän päivän tilanteeseen.
Sen nimistä valtiota ei ole koskaan ollut olemassa.


Suti

Tämän päivän ymmärtämiseksi pitää lukea oikeita ja sopivia asiakirjoja.

Yllättävää ettei Esmerkix halua puhuttavan Stalinista, jonka arvon kohottamista mm. kouluopetuksessa V. Putin haluaa.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Noin kuin yllä sitä 'nokkapokkaa' pelataan vaikka mitään mahdollisuutta ei ole vaikuttaa oleviin oloihin, oletan.

Mutta mikä ettei? Riittää vain sitä polemiikkia koko ajan.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"