Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Absoluutioketju

Aloittaja Canardian, 08.10.10 - klo:20:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Joan

Anteeksi jos keskeytän teitä, mutta voisiko joku kertoa yhden syntinsä, sillä minä haluan vähän harjoitella ehkä tulevaa papin virkaani varten :)

Letti

Sulla on voima, voin paljastaa. Lähetin viestin, joka oli seuraava: en laitakaan edellisille plussia, koska olen huonokarmainen.

Mutta se viesti hävisi, kuten eilenkin yksi viesti, kun tulit tielle ts.. pelastit mut. Olet oikalla tiellä, on sulla voima.
Ei sitä lukemalla saa.

Annan harjoitustehtävän:
Minkä haluat ratkaista?

LexA

Jos nyt pitäisi omia syntejään luetella, niin ainakin.....


1.Ylpeys (turhamaisuus)
-> Juu, eikös nyt nykyään kaikki kuitenkin tähän syyllisty. Jokseenkin.

2.Kateus
- > Suomalaisten perisynti. Aina on ruoho ollut vihreämpää naapurin puolella. Ja taas se naapuri ehti ensin vaihtaa autoa.

3.Viha
- > Jännä että tämä on "synti". Joku on joskus sanonut, että ilman vihaa ei voi rakastaa - ja minä kyllä olen taipuvainen uskomaan tämän tulkinnan.

4.Laiskuus
-> Ainakin mukavuudenhaluinen olen. Mutta taas - eikös kaikki länsimaiseen hyvinvointiin oppineet ole?

5.Ahneus
- > Ahneus on nykypäivänä voimavara joka huolehtii talousjärjestelmämme toimivuudesta.

6.Ylensyönti
- > Minä. Kyllä. Myönnän. Ruoka on hyvää kun se on hyvää. En kuitenkaan pääsät itseäni lihomaan muodottomaksi, mutta saatan kerralla syödän paljon enemmän kuin oikeasti tarvitsisin.

7.Himo
- > Vaikea olla syyllistymättä kun asustaa nätin naisihmisen kanssa. Ja susiparina vieläpä.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Joan

Lainaus käyttäjältä: Letti - 09.10.10 - klo:22:58
Annan harjoitustehtävän:
Minkä haluat ratkaista?

Haluaisin oppia auttamaan ihmisiä, jotka tarvitsevat apua ja myös haluavat sitä, puhumalla heille myötätuntoisesti. Haluaisin myös oppia saarnaamaan, ilman että luen kaiken kirjasta.

Minusta siihen tarvii kokemusta, että näkee ihmisen tilanteen kokonaisuutena, ja osaa lyhyesti antaa siihen oikean vastauksen. Sitä kokemusta minulla ei vielä kovin paljoa ole, vaikka olenkin jo vähän tutustunut siihen metodiikkaan.

Letti

Lainaus käyttäjältä: Joan - 09.10.10 - klo:23:05
Lainaus käyttäjältä: Letti - 09.10.10 - klo:22:58
Annan harjoitustehtävän:
Minkä haluat ratkaista?

Haluaisin oppia auttamaan ihmisiä, jotka tarvitsevat apua ja haluavat sitä, puhumaalla heille myötätuntoisesti. Haluaisin myös oppia saarnaamaan, ilman että luen kaiken kirjasta.

Minusta siihen tarvii kokemusta, että näkee ihmisen tilanteen kokonaisuutena, ja osaa lyhyesti antaa siihen oikean vastauksen. Sitä kokemusta minulla ei vielä kovin paljoa ole, vaikka olenkin jo vähän tutustunut siihen metodiikkaan opiskelun aikanani.

Isoja toiveita, hirveästi pitää tutustua itseensä ja menneisyyteensä ja historiaansa ja isiensä ja kaikkien synteihin ja sitä kautta tulla ihmisten ilmoille ja siinä se on, koko autuus :)


Joan

Kiitos Lex, yritän vastailla näihin parhaimman mukaan!

Lainaa1.Ylpeys (turhamaisuus)
-> Juu, eikös nyt nykyään kaikki kuitenkin tähän syyllisty. Jokseenkin.
Hihi, oikeassa olet, niin minäkin :)

Lainaa2.Kateus
- > Suomalaisten perisynti. Aina on ruoho ollut vihreämpää naapurin puolella. Ja taas se naapuri ehti ensin vaihtaa autoa.
Älä tavoittele mitään mikä lähimmäisellesi kuuluu.

Lainaa3.Viha
- > Jännä että tämä on "synti". Joku on joskus sanonut, että ilman vihaa ei voi rakastaa - ja minä kyllä olen taipuvainen uskomaan tämän tulkinnan.
Rakasta häntä kaikkina hyvinä ja pahoina aikoina.

Lainaa4.Laiskuus
-> Ainakin mukavuudenhaluinen olen. Mutta taas - eikös kaikki länsimaiseen hyvinvointiin oppineet ole?
Hmmh, tämä on vaikea. Nykyaikana laiskuus on motivaatio automatisaatiolle :)
Ei pidä aina lukea kuin piru raamattua.

Lainaa5.Ahneus
- > Ahneus on nykypäivänä voimavara joka huolehtii talousjärjestelmämme toimivuudesta.
Antaminen on autuaampaa kuin ottaminen.

Lainaa6.Ylensyönti
- > Minä. Kyllä. Myönnän. Ruoka on hyvää kun se on hyvää. En kuitenkaan pääsät itseäni lihomaan muodottomaksi, mutta saatan kerralla syödän paljon enemmän kuin oikeasti tarvitsisin.
Älä mässäile.

Lainaa7.Himo
- > Vaikea olla syyllistymättä kun asustaa nätin naisihmisen kanssa. Ja susiparina vieläpä.
Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa.

Tämä oli hauskaa, kiitän vielä kerran!
Syntisi on annettu anteeksi.

PusiSusi

Minä en tiedä, onko luoja verrannut meitä absolutismissaan matelijoiksi, mutta pienet sammakot ne lystikkäitä on ja iljannetta öisen tien absoluuttipisteessä sateen piiskatessa pimeätä asfalttia.

Ne ovat sellaisia. Ai kauhee, taas jäi kymmenen pridgestonen alle. En nähnyt enkä kuullut kun pomppivat eteen. Pahus.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Joan - 09.10.10 - klo:22:53
Anteeksi jos keskeytän teitä, mutta voisiko joku kertoa yhden syntinsä, sillä minä haluan vähän harjoitella ehkä tulevaa papin virkaani varten :)

Synti on uskonnollinen käsite.

Sen tietää jo siitäkin, että uskonnollisista syistä poikalapsille laitettiin yöksi peniksen juureen piikkirengas estämään siittimen jäykistyminen. Tai hälytin, joka ilmoitti vanhemmille poikalapsen synnillisistä kehollisista muutoksista.

Mutta kaiken synnillisyyden ulkopuoliselta alueelta kerron erään ominaisuuteni, jonka parissa voit harjoitella. En osaa sanoa, onko tästä harjoittelustasi mitään hyötyä tulevassa papin virassasi. Sen tulet sitten näkemään ja kokemaan.

Niin, nyt siihen ominaisuuteeni.

Haluan olla väärässä. Joo, joo, haluan olla väärässä.
Varmaan ensimmäiseksi kysyt, miksi ihmeessä joku haluaa olla väärässä.
Vastaus tähän ei ole kovin kummallinen: tämä aina oikeassa oleminen vain on niin rasittavaa.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: se - 10.10.10 - klo:06:05
Vastaus tähän ei ole kovin kummallinen: tämä aina oikeassa oleminen vain on niin rasittavaa.


Saatat olla väärässä siinä, jos luulet olevasi aina oikeassa.

Rangaistus, nyt saat sitten odotella Karmakehuja, koska olit noin omahyväinen.

THL tiedottaa

Kuvittelet mielessäsi, vai ootko jopa tosissasi?, että minä luulen.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä