Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Amy Winehouse

Aloittaja Amanda55, 27.12.11 - klo:17:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Amanda55

Kuinka rakastankaan tämän nuoren, ennenaikaisesti kuolleen, naisen musiikkia.  Hän on päässyt "27 and dead" klubiin, johon kuuluvat mm. Jimi Hendrix ja Janis Joplin.  Jimistä en niin välitä, mutta Janis on suuri idolini.  Osaako kukaan vastata, miksi nuoret ja lahjakkaat ihmiset hukkuvat  huumeisíin ja viinaan?  Tosin olen itsekin luova persoona ja jo ammattini puolesta  ymmärrän viinan vaikutuksen aivotoimintaan, mutta en voisi kuvitellakaan käyttäväni huumeita.  Asuin Amsissa pari kuukautta ja jouduin käymään Sinisessä Kahvilassa pakosta, kun eksyin ja piti kysyä tietä.  Ilma oli kirjaimellisesti sininen savusta ja ihmiset ihan sekoina.  Neuvot sain ja suksin pikaisesti veks.

Aprilli

#1
Vaikka en olekkaan ollut "Damissa", mutta iskit hermoon tuolla Amy Winehousella ja etenkin Janis Joplinilla.

Janis oli aikansa blues legenda ja syystäkin.
Raaka ja rajoja rikkova omaperäinen laulu istui 70-luvun vapaaseen ja sukupuolten tasa-arvoa tunnustavaan ilmapiiriin kympillä.

Kuuntelen itsekin vielä silloin tällöin Cozmic Bluesia, kun mies ei ole kotosalla.
Siitä joko tykkää tai sitten inhoaa.
Ääret kehittelevät aina rajapyykkejä.

Amanda55

Aprilli, meillä on sama musiikkimaku.  Tykkäätkö Uriah Heepistä?  Taidetaan olla samaa sukupolvea.  Olin Ruotsissa töissä kesän vm 71 nuorena likkana ja kun tulin kotiin, Lady In Black soi kaikkialle, samaten Easy Living vähän myöhemmin.  Tunsin ihmisen, joka asui UH:n basistin naapurissa Readingissa.

Aprilli

#3
No miten arvasitkin.
Sekä Led Zeppelinistä. Jimmy Pace oli jautaa!

Muuten minäkin olin Ruotsissa -70, kielikursseilla ja mansikoita poimimassa Visingössä.
Mansikat ei ole sen koommin maistuneet.

Patu

Minä tunnen kaverin, joka tuntee tyypin joka oli nähnyt unta että soitti Art Blakeyn kanssa.
Art Blakey
Arto Paukku taas ei tiennyt UH:sta mitään. Se ei ole vahinko, mutta UH:n olisi pitänyt kuunnella Artoa.


Tiistai

#5

En ole kovin hyvä näissä musiikkijutuissa, mutta Amy Winehousesta tykkäsin heti, kun näin ja kuulin hänet ensi kertaa Grammy palkintoja saadessaan. Eivät olleet antaneet hänelle maahantulolupaa USA:n itse tilaisuuteen.  Todella sääli noin lahjakasta tyttöä..  :-\

Amanda55

Aprilli, me sitten taidetaan tuntea toisemme. Näin virtuaalisesti ainakin.   Mansikkatyttönä Suonenjoella Kärkkäälässä olin . Ja sama homma, en voinut syödä mansikoita 30 vuoteen.  Nyt menee nippanappa alas.

Joutsen

Lainaus käyttäjältä: Aprilli - 27.12.11 - klo:17:34
No miten arvasitkin.
Sekä Led Zeppelinistä. Jimmy Pace oli jautaa!

Muuten minäkin olin Ruotsissa -70, kielikursseilla ja mansikoita poimimassa Visingössä.
Mansikat ei ole sen koommin maistuneet.

Zeppelin on edellen yksi parhaista.

Ja minäkin olen ollut Visingsössä poimimassa mansikoita, kielikurssi tuli kaupan päälle.
Asuttiin mökeissä, täysi ylläpito oli, pokupyörät saatiin ja siellä oli se ruiner, missä pyörittiin lauantaisin paikallisten kanssa. Näin -80 luvulla.

karpalo

Olin 1960-luvulla Anderslövissä ja Skorupissa, Skånessa, Etelä-Ruotsissa sokerijuurikkaita harventamassa. Sokeria on tullut kyllä käytetyksi sen jälkeenkin.

Amy Winehouse, hän ei ollut syntynytkään vielä silloin, isänsäkin taisi olla lastenvaunuissa?

Tiistai



Minäkin olin serkkuni kanssa harventamassa sokerijuurikkaita, muttä se oli Hämeenlinnan liepeillä. Kauniita kesäisiä muistoja sieltä.
Sokeri maistuu liiankin hyvin ja mansikat vasta!

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä