Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Biologinen kuolemattomuus

Aloittaja Sini, 21.12.13 - klo:19:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Posiella

On tämä niin epäammattimaista arvailua, että luulisi Aven viimeistään nyt palaavan antamaan kunnon kommentteja asiaan... :)
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Esmerkix

#41
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 31.12.13 - klo:09:18
Entäs taatto eli isä. Mun äiti puhui taatasta  (taata)
Minä ihmettelin mikä taata.




Samasta latinan kannasta molemmat sanat lähtöisin: tata, venäjän murteissa tatoj. Ehkä on alun perin latenkielestä lähtöisin. Lapsellehan esim. d-äänne on vaikea äännettävä: dada > tata ..?

risto

#42
.
dad !, aha
.
äiti oli Äyräpäässä syntynyt, Eli rajajoella.


Amanda

#43



Kuolemattomuus, en tiedä haluaisinko sitä. Kai se AveLaziokin palaa, kun "saa jalkansa takaisin", kuulemma leikkaus edessä.

Kielijuttua mietin aamupäivällä, kun luin Ylen uutisia. Saivartelen taas, kun tuo otsikko särähti pahasti olemattomaan kielikorvaani, mutta minua se tökkii:

"Suomalainen meditoi vahingossa – hiihtäessä ja saunassa"

Vahingossa?
Onko suomalaiset sellaisia juntteja, ettei ne muuten kuuna päivänä meditoisi, kun eivät tiedä mitä se on :P
Eikö paremmin voisi sanoa "suomalainen meditoi huomaamattaan" tjms.?

risto

#44
Harva Suomalainen enää hiihtää.
hiihtäminen on fyysinen ponnistus eikä mikään miettimisjuttu.
onko sauna miettimist. Kun mun mielestä sieltä tullaan ulos löylyn Lyömänä.
jo lauteilla on 15 minuuttia niin  siinä ehdi miettiä.

yhtä hölmö ajatus kuin "itseterapia".
englannin kielessä terapia on "toiselta annettu hoito" ja suomenkielessä se onkin sitten "tee se utse hoito".

halon hakkuu on terapiaa, kyllä jos hakkaa kirveellä naapuria.

kuten kaupungintalolla eräs loihe lausumahan:" ensinnäkin ehdotus on päin persettä, ja toisekseen niihän ME ollaan ennekin tehty?".


Amanda



Ihan totta. Taisi toimittaja vetää tuon hatustaan.

Mutta kesällä saunan edessä jäähyttelemässä tai talon portailla illalla kyllä, mutta vain jos on yksin. Kahdstaan ei voi meditoida.. korkeintaan .. no, olkoon  :D

sniper

Niin joo tuota saunaahan on käytetty moneen muuhunkin, esimerkiksi joskus viety porukkaa saunan taakse eikä kukaan heistä palannut takas jotka vietiin.
Oli yleinen käsky "vie saunan taakse" perkele. Mutta siitä ajasta on jo aikaa
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Frux

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 31.12.13 - klo:23:42

yhtä hölmö ajatus kuin "itseterapia".
englannin kielessä terapia on "toiselta annettu hoito" ja suomenkielessä se onkin sitten "tee se utsu hoito".


Häh! Mikä ihmeen utsuhoito? ::)

risto

.
en minä vaan tiedä. katsotaan wikipedia.

Arto Utsu Virtanen | Facebook



https://fi-fi.facebook.com/artoutsu.virtanen‎

Arto Utsu Virtanen on Facebookissa. Liity Facebookiin ja pidä yhteyttä käyttäjän Arto Utsu Virtanen ja muiden tuttujesi kanssa. Facebook antaa ihmisille ...

Ehkä hän tietää

Sini

Isaac Asimow ennusti 1964, että maailma on vuonna 2014 tällainen (Ilta-Sanomat):

Ihmiskunta sairastuu ikävystymiseen

- Ihmiskunta tulee kärsimään pahasti ikävystymisestä, ja kyseinen tauti leviää kasvavalla voimalla. Sillä on vakavia psyykkisiä, emotionaalisia ja sosiologisia seurauksia ja uskallan väittää, että psykiatria on vuonna 2014 ylivoimaisesti tärkein lääketieteen erikoisala.

- Ne onnekkaat, jotka voivat tehdä luovaa työtä edes jollain tavalla, ovat ihmiskunnan todellinen eliitti.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä