Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Why are there still chimpanzees?

Aloittaja Bongaaja, 22.08.09 - klo:05:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa


THL tiedottaa

Kesti miltei 2000 vuotta...

No, joka tapauksessa, nyt tiedetään ihmisenkin geenikartta ja sitä aletaan hyödyntää ihmisille ominaisissa sairauksissa yms.


http://images.google.com/images?client=safari&rls=fi-fi&q=Ihmisen%20geenikartta&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=fi&tab=wi


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

aladoobi

Joo. Mun geenikartta on osittain selvilläkin ja ensi keskiviikkona mä esitelen sitä mun lekurille. Se on kans kiinnostunnu siittä. Siinä on noin puoli miljoonaa datapistettä ja siinä on ennustettu mun sairaudet. Sitä on siis yritetty. Se paperipinkka ois voitu laittaa synnytyssairaalasta kotiin mukaan vauvan kanssa, sillä lailla siitä olisi suurin hyöty ollut (mun kohdalla se oli historiallisesti mahdotonta). - Muistan lukeneeni että Ruotsissa olisi harkittukin vauvojen geenien tutkituttamista rutiinisti samoilla menetelmillä. - Geenianalysi tehdään syljestä. Lähetin pienen putkellisen sylkeä Los Angelesiin ja siitä ne sitten teki sen.
Näin on näppylät, siten on sienet

aladoobi

Tääkin on tosi hieno video siitä, miten kommunikointi merkkikielellä voi onnistuakin bonoboitten kanssa.

http://www.youtube.com/watch?v=kwm4FEB9LC8
Bonoboitten kouluttajatäti on tosi pahoillaan, että bonoboita ei ole kasvatettu eläintarhassa niin kuin ihmislapsia kasvatetaan. Ihmislasten kanssa pitää pienestä pitäen seurustella ja viettää aikaa, muuten ne eivät inhimillisty. Sellaisia susilapsia oli joskus entisaikoina, jotka olivat kasvaneet viidakossa jonkun eläinemon huostassa...
Näin on näppylät, siten on sienet

Bongaaja

Kyllä nää jenkit on mänttejä, ei ne osaa kun lukea ja kertomataulun, 12 vuotta koulua
LainaaPerhaps most depressing in Hume's account is the revelation of how little evolution is actually taught in America's schools. As Hume described it, even before the change, evolution was briefly mentioned, minor issues about it were explained, and in less then 90 minutes, the heresy was forgotten. Indeed, the Science teacher's most popular biology book (nicknamed "The Dragonfly book" for the picture on its cover), was popular precisely because it virtually ignored the "E" word, and the latest edition, the one purchased by the school, and supposedly still used as I write these lines, marginalized the subject even more then the previous edition. In a sense, the creationists should never have worried about the teaching of evolution - they had won that battle before it ever started.
kirja
http://www.amazon.com/Monkey-Girl-Evolution-Education-Religion/dp/0060885483



Aakku

Lainaus käyttäjältä: Bongaaja - 01.10.09 - klo:19:50
Löytyihän se simpassi-isä tai äiti
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8285180.stm

Vissiinkin aika läheistä sukua meille - olemuksensa perusteella - piti oikein nousta seisomaan ja todeta, että ainakin kädet ovat noista ajoista lyhentyneet.

Taitaa olla tyttö, kun rinnat on selvästi ja riemurasiakin vaikuttaisi olevan oikealla paikallaan.

Muutoin olen kyllä sitä mieltä, että vaikka r-rasia on suorastaan yli-inhimillisen suunnittelun tulos, niin seutukaavan on laatinut saksalainen insinööri ... kellekään muulle ei tuli mieleenkään sijoittaa jätelaitosta huvipuiston viereen.

Tiistai


Artikkelin mukaan tämä... eläin (?) ei ehkä ollut ihmisen esiäiti, tarvitaan lisää vertailumateriaalia. Mutta jos ei ole suora esiäiti, niin ainakin hyvin samannäköinen ja läheinen sukulainen ..


Vaikea olla uskomatta evoluutioon tuollaisia kuvia katsellessa. Minulla ei ollut koskaan vaikeuksia siinä suhteessa, biologian opettajani (rehtori) oli uskovainen evoluutioon uskova..

LainaaAsked whether A. ramidus was our direct ancestor or not, the team said more fossils from different places and time periods were needed to answer the question.

"We will need many more fossil recoveries from the period of 3-5 million years ago to confidently answer that question in the future," the scientists said in a briefing document that accompanied their journal papers.

"But if Ardipithecus ramidus was not actually the species directly ancestral to us, she must have been closely related to it, and would have been similar in appearance and adaptation.

Paha setä

No, ei tuota vaikeuksia tuo uskovainen evoluutioon uskova. Joku häiskä tuolta historian hämäristä (sen nimi taisi olla Charles Darwin) sanoi Galapagos-saarilla tehtyjen tutkimuksien jälkeen, että likimain toivoisi jonkun todistavan hänen olevan väärässä, mutta jos ei niin sitten ei.

C.D. kuului myös uskovaisten lahkoon, kuten kaikki muutkin limanuljaskat ja sen sellaiset kummajaiset. Outoa väkeä.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

AveLazio

Minä olen myös uskovainen evolutionisti. Nuo asiat eivät sulje toisiaan pois - jos vähän haluaa funtsia juttua. Tossa luurankolöydössä on sekin hyvä puoli, että nyt yhä harvempi erehtyy sanomaan ihmisen "polveutuvan" apinoista/simpansseista.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä