Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Esmerkixin ketju

Aloittaja Esmerkix, 18.04.15 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 29.04.18 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 29.04.18 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 28.04.18 - klo:20:24
Ihmiset palvovat - Jumala ei tarvitse palvontaa - mutta ihmisten palvonta johtaa henkilökohtaiseen sitoutumiseen arvoihin joita on vuosituhansia pidetty Pyhinä...


Muisto Keijo Kullervo

Jumalahan antoi tarkat ohjeet, minkälainen alttari hänen palvontapaikakseen pitää rakentaa ja minkälainen polttouhrin on oltava. Luepa nyt Vanha Testamentti uusiksi.

En lue ns. Aatamin aikuisia lainkaan - tai hyvin vähän jos lainkaan.

Oppiohjeeni olen ottanut Uudesta Testamentista ja hyvin olen pärjännyt ajatuksineni.

Jumala on Pyhä Sana sisälläsi... Jos pitää ottaa ohjetta oikein elämisestä, kannattaa kuunnella sisintään.

"Ääneti Puhua Elävä Jumala."

Lainattu teksti on tarkoin harkittu tutkielmani viimeisestä osiosta:

https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/home/lopuksi

Muisto Keijo Kullervo

Eli siis valitset Raamatusta tietyt kohdat, jotka hyväksyt ja noudatat niitä?
Minun täytyy myöntää, että en voi valita Jumalakseni Israelin Jumalaa, tarvitsen aivan oman. Mielestäni Uusi Testamentti ei ole ymmärrettävä, ellei lue taustatietoja ykkösosasta eli Vanhasta Testamentista. Kun luen esim. Mooseksen kirjoja, huomaan, että en voisi hyväksyä tuollaista käytöstä edes ihmiseltä, saati Jumalalta, jota noissa kirjoissa esitetään. Niin vanhakantainen ja julma, muita kansoja kuin Israelia halveksiva, ei minun Jumalani voi olla. Raamattuhan on vanhakantaisten miesten kirjoittama kauan aikaa sitten, joten siltä kannalta se on ymmärrettävä, mutta Jumalan sanaahan se ei voi olla, koska Jumalahan ei voi olla vanhakantainen, holtiton mies, joka on valmis tappamaan alueen kaikki muut kansat, jotta Israel voi asettua sille alueelle, minkä Jumala on päättänyt sille luovuttaa tiettyjä ehtoja vastaan tosin.

Muisto Keijo Kullervo

#521
Minusta on 'järkevää' ottaa ohjeet elämään siitä josta kokee  saavansa apua olemassa olevaan elämäntilanteeseensa.

Kuka sitä ns. paskaa tarvitsee - paitsi tietysti pellolle - jos haluaa hyvän perunasadon ja silloinkin potut pottuina.

Ystävällisesti

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Totisesti Keijo tarvitsee apua tilanteeseensa.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Ja taas se Israel riehuu. Herran valitsema kansa, jolla on oikeudet kaikkien muiden ylitse. Miten Israel saa omia myös Syyrialta ryöstämänsä Golanin kukkulat? Miksi Israelin kanssa ei tehdä sopimusta ydinaseiden kieltämisestä? Miten Israel sai käydä Iranin kaduilla surmaamassa tiedemiehen, joka oli mukana kehittämässä Iranin ydinasetta. Toimiiko Israel USA:n käsikassarana vai mistä se on saanut tuon oikeuden käydä kaikkien muiden kansojen kimppuun ilman rangaistusta? Onko sillä ikuinen kosto-oikeus niiden natsikidutusten jälkeen, mutta miksi koston sallitaan ulottuvan myös täysin syyttömiin?

karpalo

Esmerkixiä AINAKIN MINUN tulee aina kova ikävä.

Esmerkix nimittäin rakastaa kaikkia muita maita, mutta ei Israelia.

Israelilaiset KUN OVAT NIIN TYHMIÄ IHMISIÄ KAIKKI TYYNNI ????.


Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 11.05.18 - klo:21:40
Esmerkixiä AINAKIN MINUN tulee aina kova ikävä.

Esmerkix nimittäin rakastaa kaikkia muita maita, mutta ei Israelia.

Israelilaiset KUN OVAT NIIN TYHMIÄ IHMISIÄ KAIKKI TYYNNI ????.

Kannattaisiko opetella vähän sisälukutaitoa... missä lauseessa olen sanonut, että Israel on tyhmä ja sitä paitsi maa ei voi olla tyhmä eikä viisas. Kannattaa puhua juutalaisista, jotka eivät ole koskaan olleet tyhmiä, vaan erittäin älykkäitä. Älykkyyttä vain ei pitäisi käyttää muiden maiden kansalaisten alistamiseen. Jostain kumman syystä juuri tuolla alueella, jossa Israel sijaitsee, muiden maiden kansalaisten enemmistö ei palvo Israelin Jumalaa.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 12.05.18 - klo:22:31
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 11.05.18 - klo:21:40
Esmerkixiä AINAKIN MINUN tulee aina kova ikävä.

Esmerkix nimittäin rakastaa kaikkia muita maita, mutta ei Israelia.

Israelilaiset KUN OVAT NIIN TYHMIÄ IHMISIÄ KAIKKI TYYNNI ????.

Kannattaisiko opetella vähän sisälukutaitoa... missä lauseessa olen sanonut, että Israel on tyhmä ja sitä paitsi maa ei voi olla tyhmä eikä viisas. Kannattaa puhua juutalaisista, jotka eivät ole koskaan olleet tyhmiä, vaan erittäin älykkäitä. Älykkyyttä vain ei pitäisi käyttää muiden maiden kansalaisten alistamiseen. Jostain kumman syystä juuri tuolla alueella, jossa Israel sijaitsee, muiden maiden kansalaisten enemmistö ei palvo Israelin Jumalaa.

Ymmärrän näkökantasi, siellä alueella ihmiset eivät palvo sitä, eivätkä tätä Jumalaa, vaan jotain toista, ihan erilaista Jumalaa ?

Kyllähän taas juutalaiset ovat maailman sivu saaneet elintasopyöränsä pyörimään.  Itse hoitelevat omat lapsensa, eikö niin ?

Juutalaiset eivät tappele silmät verissä niin, että tänne Suomeenkin sinkoisi sieltä päin jonkinlaisia määriä maahanmuuttajia, raukkoja ja orpoja uskonsotien repimiä pieniä lapsia ja äitejä, jotka joutuvat huput silmillä ihmettelemään omaa olemustaan.
.............

Päinvastoin Juutalaiset ovat edistäneet tämänkin tienoon elinkulttuuria.

Jos itse tykkäät, että islamistit ovat hienompia ihmisiä, kuin juutalaiset, niin se on sitten sinun asiasi.
.........

Joka tapauksessa tykkään, jos annat pluvan,  viestityylistäsi, vaikka sen asiasisältö on joskus niin ja näin.



Esmerkix

Puolueetonta tietoa Israelin ja palestiinalaisten välisestä konfliktista löytyy kyllä, kun vähän viitsii vaivautua. Esim. seuraava Helsingin Sanomien artikkelin läpikäynti on mielenkiintoinen:

Maailma.net:
Perusasioista Israel–Palestiina-konfliktista ja sen uutisoimisesta

Jospa vaihtaisit joskus Israel-sanan paikalle sanan Venäjä ja palestiinalaisten paikalle sanan suomalaiset, niin ehkä kauhistuisit toden teolla noita Israelin hirmutekoja.

Amanda

#528
Puolueetonta tietoa löytyy parhaiten juutalaisten omista linkeistä, niiden, jotka kritisoivat siirtolaispoliittiikkaa ja ylipäätänsä maan tilannetta.

Google: settler watch, peace now etc

Totta puhut, suomalaisten pitäisi kuvitella itsensä palentiinalaisten tilanteeseen, mutta ensin selvittää, miten heitä kohdellaan miehitetyillä alueilla.. ja kontrollipisteissä. Tiedän ainakin kolme suomalaista, joihin olen täällä tutustunut ja jotka ovat nyt siellä.. ihan kriisin keskellä.

Jos olette naamakirjassa,

niin tässä tietoa.

Sama video
https://www.facebook.com/aljazeera/videos/10156740951983690/?hc_ref=ARQpbasUMfagKqlz4cQxrdoL5Dppen-Te8j04JP9a8hoq8j_ZSfft1e6xzKVMHgQGqA

Amanda


Suurlähetystön siirto oli tarkkaan suunniteltu juuri palestiinalaisten karkoituksen 70. vuotispäiväksi. Ja kun päätös siitä tehtiin vasta muutama kk sitten, niin eihän sellaista hi-hec linnoitusta rakenneta puolessa vuodessa. Siksi se toimii edelleen Tel Avivissa ties kuinka pitkään vielä.

Piti vain provosoida
ja tuttuun tapaan nuoria mielenosoittajia tarkka-ampujat ampuvat ihan huvikseen suojavyöhykkeen raja-aidan takana.

Netissä on videoita aikaisemmista vastaavista tapahtumista, kuin yhdelläkin sadan metrin päässä nuoret laulaa ja heiluttaa palestinaislippuja piikkilanka-aidan takana ja sotilaat ampuvat kovilla.. nuori nainen puolustaa heitä, "why are you shooting at them, they are just kids?" Tyttö lopulta nostaa kädet ylös, kun häntä kohti tahdätään, että tukkisi suunsa. Kuvaaja oli muistaakseni joku japaniainen tai vastaava lehtimies. Muuten varmaan tämä tyttökin olisi kuollut.. tekosyy löytyy aina vaikka väitteestä että oli veitsi kädessä. Olen joskus linkittänyt sen tännekin.



Seuraavasta varoitus tosikoille. Tunnettu The Onion (sipuli) uutislähde.

Trump Fascinated By Israeli Cultural Tradition Of Mass Slaughter Of Protesters

Lainaa
WASHINGTON—After spending the better part of Monday afternoon watching live television coverage of the demonstrations in the hotly contested Gaza Strip, Donald Trump declared himself "absolutely fascinated" by the Israeli cultural tradition of slaughtering protestors. "It's very beautiful, such a beautiful custom," said Trump of the cherished Israeli pastime of mowing down unarmed Palestinians with rifle fire. "They've been doing this for years, but this is the first time I got a chance to watch the whole ritual. It's really something, very powerful. Other countries use just tear gas, but here, they outright murder people for throwing glass bottles. I can really see something like this catching on in the United States." Trump added he was "particularly moved" by the portion of the festivities that celebrated a 13-year-old Palestinian boy becoming a dead m