Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kirjoja

Aloittaja Bongaaja, 12.06.08 - klo:04:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Suti

Vähän sivuhyppy kirjoista....

Kävin tutulla parturilla. Sinne oli ilmestynyt pieni hylly, jossa kirjoja ja lappu SAA OTTAA.
Parturi sanoi: saat ottaa mutta et saa tuoda.
Muutaman valitsin, ihan ajankohtaisia kirjoja.

Joku asiakas oli tyhjentänyt hyllyjään ja tuonut niitä tutulle parturille, divarit eivät kirjoja suostu ottamaan.
Tällä asiakkaalla on sama pulma kuin minullakin, kirjoja on ja henkinen esto: en osaa hävittää kirjoja, sielu pistää vastaan. Mieluimmin niitä on epämääräisinä pinoina kun hyllyille ei sovi.
päivä kerrallaan

Juuli Hukkaskukka 1

#251
Luin Tuntemattoman sotilaan sensuroimattoman painoksen. Nimi Sotaromaani. Ei sinä paljon ollut sensuroitu siihen viralliseen. On dosentin jäämistöä kirja kun pyydettin toisen Tuntemattoman version filmaukseen opettamaan esim. pohjalaaselle savon viäntämist. Oli siinä semmoinen roolitus jos näyttelijä ei ollut savosta niin piti oppia savon viäntäminen perusteellisesti jos osa vaati.  Korpelan ajatuksia lotta Raili Kotilaisesta kun tämä kyytiä pyysi oli monta kohtaa poistettu, jätetty se.... en minä pyhänä ole ennenkään sontaa ajaanut... ja melipiteitä sodasta yleensä oli sensuroitu eniten pitkiä pätkiä. Erillisiä kirosanoja poistettu. Vinotekstillä ne sensuroidut. Vaikka olen moneen otteeseen lukenut sen sensuroidun en olisi muuten huomannut niitä poistoja.

juuli
aino hukkanen

Amanda


Häpeäkseni tunnustan, etten ole koskaan lukenut Tuntematonta sotilasta..

Mutta nyt meneillään oleva kirja, on toinenkin inhoaja.. ja hän käyttää niin sopivaa sanaa tyylille, mitä en itse keksinyt:  takkuava. Sitä se on ja toisekseen ei mene klisheitä syvämmelle, ainakaan jotain 30 sivun aikana .. pakko lukea loppuun, silti  :-\

http://1001kirjaajayksipienielama.blogspot.com/2015/06/anja-snellman-parvekejumalat.html


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä