Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Euroopassa tapahtuu..

Aloittaja risto, 04.03.14 - klo:23:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

#1570
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 30.01.15 - klo:21:33
.............
Suomessa on paljon myös venäläisiä alkuperältään, joiden äidinkieli ei enää ole venäjä. Useimmat venäläiset puhuvat työpaikoissaan englantia. Sehän on kaikkien ulkomailta muuttaneiden työntekijöiden ja suomalaisten työntekijöiden yhteinen kieli. Aika monet venäläiset osaavat myös suomea, sillä he ovat opiskelleet sitä jo vuosia ennen Suomeen tuloaan.

Aika monet suomalaiset osaavat ruotsia, työskennellessään aikoinaan  Ruotsissa.

Useimmat tuntemistani (ulkonäöstä ja puheesta päätellen) venäläisistä eivät puhu englantia, eivätkä suomeakaan. Heille riittäää leipäjonokeskustelu siis keskenään.

Työpaikoista ei kannata puhua, koska niitä ei ole. Näin ollen ei ole myöskään työpaikkakeskustelua.

Olen oppaana, jos haluat tulla tähän suuntaan tutustumaan venäläisperäisten kommunikaatioilmapiiriin.

Luulisin, että on melkoisen sisäänlämpiävää  venäläisten keskustelu leipäjonoissa ??

kromi

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 30.01.15 - klo:21:17

Onhan niitä venäläisiä paljon täällä Länsi-Suomessakin. Puhetta kuulee, mutta ei työmailla, ainoastaan sosiaalitoimistoissa ja KELA:ssa.


Mistäs sinä sen tiedät, että sossussa ja kelassa niitä on?
Olethan tehnyt selväksi, ettet tunne, etkä tiedä ketään, joka tukia saisi....

Sitä paitsi, kyllä noita ryssiä ainakin niillä työmailla on, joissa minä olen työskennellyt...
Ja usko pois, niitä työmaita on useampikin kuin monta......

karpalo

Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 30.01.15 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 30.01.15 - klo:21:17

Onhan niitä venäläisiä paljon täällä Länsi-Suomessakin. Puhetta kuulee, mutta ei työmailla, ainoastaan sosiaalitoimistoissa ja KELA:ssa.


Mistäs sinä sen tiedät, että sossussa ja kelassa niitä on?
Olethan tehnyt selväksi, ettet tunne, etkä tiedä ketään, joka tukia saisi....



Ehkä tiedän jotakin enemmän kuin sinä ?

kromi

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 31.01.15 - klo:11:17
Lainaus käyttäjältä: sniper - 31.01.15 - klo:11:10
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 31.01.15 - klo:10:53
Olin lukevani, että Ahvenanmaalla todella on Venäjän valtion omistama maapalsta?

Tarkoitat varmaan sitä parin hehtaarin kokoista maalänttiä jonka Suomi joutui luovuttamaan ryssille 1947 Pariisin neuvotteluissa.

Kiva kun tarkensit...

Olin siis nähnyt oikein...

TV:ssäkin ihmeen suuri polemiikki mokoman johdosta?
Mutta kaikki aikanaan...

K.K.

Onko sinun mielestäsi oikein, etä ryssä voi omistaa maata Ahvenanmaalta, sinä tai minä emme?

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 31.01.15 - klo:11:19
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 31.01.15 - klo:11:17
Lainaus käyttäjältä: sniper - 31.01.15 - klo:11:10
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 31.01.15 - klo:10:53
Olin lukevani, että Ahvenanmaalla todella on Venäjän valtion omistama maapalsta?

Tarkoitat varmaan sitä parin hehtaarin kokoista maalänttiä jonka Suomi joutui luovuttamaan ryssille 1947 Pariisin neuvotteluissa.

Kiva kun tarkensit...

Olin siis nähnyt oikein...

TV:ssäkin ihmeen suuri polemiikki mokoman johdosta?
Mutta kaikki aikanaan...

K.K.

Onko sinun mielestäsi oikein, etä ryssä voi omistaa maata Ahvenanmaalta, sinä tai minä emme?


Pariisin rauhansopimus oli monen valtion yhteinen julkilausuma, kaikkinensa...

Oli oikein tai väärin, maailma ei kaadu yhteen paapläntiin oli se nyt ihan missä tahansa tai kenen omistuksessa tahansa. Näin uskon.

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

sniper

Niin kait tää on, ettei sillä ole väliä kuka alueen omistaa koska se ei tietääkseni ole rakennettu eikä yksityiseksi julistettu kiinteistö (lue aidattu) maa-alue joten siellä on voimassa jokamiehen oikeus oleskella.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

risto

#1576
.
Tuohon saksalaiseen maapalaan ei liity mitään dramatiikkaa. Neuvostoliitto takavarikoi saksalaisen omaisuuden Suomesta. Tontilla ei ole mitään vakoilemisen arvoista.

Helpompi on katsella maisemia ruotsinlaivoilta ja nukkua hytissä.

Eikö nämäkin ole löpisty jo moneen kertaan.

Iltasanomat kirjoittaa jotain paskaa ja foorumi takertuu siihen kuin kärpäsparvi.

risto

.
Voi pyhä sylvi. Nyt kannattaa lähteä kuuntelemaan pöllöjen yöääniä kuten Syrinx.


Muisto Keijo Kullervo

Tässä alla linkki lappeenrantalaisen Pekka Sutelan kirjoitukseen Etelä-Saimaassa:

http://www.esaimaa.fi/Online/2015/01/31/Sutela%3A%20Putinin%20asema%20ei%20ole%20uhattuna/2015118568482/4


Putin voisi lainata kuolematonta tiivistelmää:

"Puheet ennenaikaisesta kuolemastani ovat liioiteltuja."

Poliittinen kuolema on sekin eräänlainen kuolema... Täällä politikoidaan Venäjän, naapurimaamme vaikeuksilla?

Taitaa olla niitä vaikeuksia Suomessakin, varsinkin taloudellisia, kun keskuspankkimme ei voi painattaa seteleitä niin kuin EU:n keskuspankki tekee.

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Hyödyllisiä idiootteja näkyy riittävän...

Venäläistaustainen Airiston Helmi ja sen hallituksen puheenjohtaja omistavat lukuisia saaria ja merenrantatontteja merkittävän kauppamerenkulun pääväylän lähistöllä.
Eihän tällaisia asioita pohdita rauhan aikaan. Jos tilanteet kriisiytyvät, on asia sitten erilainen.
Se on ainoa siinä saaristossa oleva syväväyläreitti, joten se on huoltovarmuusreitti. Eihän tällaisia asioita pohdita rauhan aikaan. Jos tilanteet kriisiytyvät, on asia sitten erilainen. Nämä ovat asioita, jotka olisi syytä ottaa huomioon,kansanedustaja Suna  Kymäläinen sanoo.

-Naantalin syväväylää pitkin kulkee laivoissa muun muassa Suomen huoltovarmuuden kannalta tärkeää raakaöljyä Naantaliin Neste Oilin jalostamoon.

Venäläistautainen Airiston Helmi on tehnyt vuoden 2008 tilikaudesta lähtien vuosittain tuntuvaa tappiota. Velkaa on yhtiölle kertynyt tuoreimman tilinpäätöksen mukaan miljoonien eurojen edestä. Vaikka voittoa ei ole tullut, se on pystynyt hankkimaan omistukseensa lukuisia saaria ja ranta-alueita Turun saaristosta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288742578384.html

Mistäköhän raha tulee?
Linkistä löytyy kuva miten venäläisten maanomistus sijoittuu syväväylän varteen.
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä