Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

unen määrä

Aloittaja ville, 17.06.10 - klo:01:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rapevainaa

0.0
ässä on mennyt jälleen alueelle josta tuskin ymmärtää tuon taivaallista. Selvästi Ässä on lukenut lääketieteellistä unitietoa ja sitten kuittaa ne oman ajattelun saavutuksiksi. Käsitteetkin ovat välillä poskellaan mutta ketä se haittaa.
Kuuhlesta löytyy pätevääkin tietoa kunhan keksii hakusanan, esim unen fysiologia.

S

Taidan kuitenkin ymmärtää tästä alueesta enemmän kuin tarpeeksi, koska olen tutkinut unen psykologiaa/fysiologiaa käytännössä vuosikymmeniä. Tässä ajassa väkisinkin pätevöityy tuntemaan alaa hieman laajemminkin. Muiden tekemiin alaan liittyviin mm. (lääke)tieteellisiin tutkimuksiin en ole niinkään perehtynyt, vaan olen kehittänyt tietoni/metodini pelkästään omakohtaisten kokemusteni kautta. Aika hyvin ne soveltuvat myös paikkansapitävinä analyyseinä käytännönkin elämään.

Joka tälläisen itsestäänselvän tiedon kiistää - tai sen muuten kyseenlaistaa, niin hän ei ole tietoinen asioiden tosiasiallisesta todenperäisyydestä. He sitten hakevat tietonsa muualta eri lähteistä esim. linkittämällä, jos & kun eivät luota asiaan perehtyneen tutkijan sanaan. Joten se on heidän ongelmansa olla uskomatta vaikkapa tälläisen itseoppineen havainnoitsijan omiin kokemuksiin perustuviin tutkimustuloksiin. Tämä muiden epäluuloisuus ei onneksi paljoa hetkauta henk. koht. asianomaista asiasta sentään jotain tietävää allekirjoittanutta puoleen eikä toiseen. Olen näet tähänkin lieve-ilmiöön tottunut aikojen saatossa.

- Mutta itse asiasta vielä sen verran; että nukkumisen/unen merkitystä ei ole edelleenkään syytä aliarvioida. Tätä ihmisen fysiologista perustarvetta voidaan verrata mm. nälkään tai janoon. Eli ihminen ei tule kovinkaan pitkään toimeen ilman ravintoa. Ennen pitkää keho sairastuu, menettää toimintakykynsä, jos se ei saa perustarpeitaan säännöllisesti tyydytetyksi. Samoin on kiistämättä nukkumisenkin kanssa - koska jatkuva unenpuute, tai unensaannin estyminen johtaa ennen pitkää väistämättä jonkinlaisiin terveysongelmiin. Tätä tosiseikkaa ei voi millään tekosyyllä tai verukkeella kiertää.

- Sitä paitsi taisin jo itsekin tuossa hieman edellä varoittaa tuosta nukkumisen kanssa pelleilemisestä, vaikka tarkoitus ei ollutkaan ketään erityisesti valistaa, tai sen enempää myöskään neuvoa. Kerroin siis vain omakohtaisen mielipiteeni & käsitykseni tästä itselleni niin läheisestä aihepiiristä. Jokainen toimii kuitenkin tässäkin mielessä omalla tavallaan - on sitten aiheen suhteen asiantuntija, tai muuten autuaan tietämätön unen/nukkumisen syvällisemmästä tematiikasta.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

karpalo

Niin, kyllä asia niin on., että nukkuminen on tärkeää. Työnantajien mielestä kuitenkin myöhästymisen ja "Pommiin" nukkumisen syyksi ei riitä, että sanoo:

"Oli aivan Pakko saada unentarve kokonaan täytetyksi., muuten olisin varmaan sairastunut jotenkin ja joutunut jäämään pois pitkäksikin aikaa työpaikaltani ja noi tuuraajat.., niin niistä ei ole paikkaamaan Minun työpanostani., ei kenestäkään., siitä olen aivan varma".

"Joten tämä myöhästyminen se oli vaan työnantajan parhaaksi"

Tätä., sinänsä oikean asenteeseen ja lojaalisuuteen työnantajaa kohtaan liittyvää toimenpideketjua ei ole vielä nostettu TUPO-Pöytään. Pitäisi kyllä. 

THL tiedottaa


Hei, miks outomaassa on erityinen Jorinaa-osasto?




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Paha setä

Mielenkiintoinen kysymys. Ei äkkiseltään tule muuta vastausta mieleen kuin se, että jos kännykkä soi kesken nettailun, niin voi sanoa: "Emmä voi puhuu ny, Mä oon taas osastolla.".
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

rapevainaa

.
Ä$$æ on kehittänyt alan termitkin itse. Jostain syystä ne ovat samoja mitä muutkin.
Upeaa potaskaa. Siinä ei elämän realiteetit paina (kärpäsen) paskan vertaa.

Paha setä

Svidu. Haukutaanko täällä nyt Tieteen kuvalehteä. Se on juuri sopivaa luettavaa kun pitää istua vartti bussissa. Ilman sitä en tietäisi että Carsonella ruddii -bakteerilla on 182 geeniä. Vaikka en tietäisi niin tiedon arvo on vähintään kyseenalainen, kun en tee sillä tiedolla mitään.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

S

Tyypillistä on, että jos yrittää tälläisessä yhteydessä saada painoarvoltaan asiallisen päteviä ajatuksiaan julki; niin selvähän se, että ne järjestään teilataan 'jorinoiksi' tms. - tai sitten niitä vastustetaan/mitätöidään, vaikka ihan vaan tavan vuoksi. Varsinkin jos itsellä ei ole antaa aiheeseen mitään omaa panosta, tai argumentit käyvät muuten vähiin, eskaloitumalla lopulta muutaman rivin säälittäviin tokaisuihin.

- Toisaalta, itse en yritä saada ketään vakuuttuneeksi omista metodeistani, se kun ei taida näissäkään oloissa olla juurikaan mahdollista - koska onnistumisen mahdollisuudet ovat varsin minimaaliset; johtuen mitä ilmeisemmin myös vastaanottajan puutteellisesta ymmärryskyvystä sulattaa vastakkaisia näkemyksiä, jotka eroavat jollakin tavoin yleisistä käsityksistä.

- Onneksi olen jo ennalta varautunut kaikenlaisiin soraääniin, tai kielteiseen palautteeseen yleensäkin. Tämä osoittaa vain sellaisen oman ajattelun puutteen, jossa valtavirrasta poikkeavaa tietoa ei osata, tai sitten ei haluta ottaa ennakkoluulottomasti vastaan. Se ei kuitenkaan muuta vallitsevia totuuksia miksikään, vaikka kenenkään käsityksiä asioista ei voi myöskään muuttaa toiseksi, varsinkaan heidän omien intressiensä vastaisesti.

- Tähän probleemaan ei löydy tietotaitoa edes itseoppineelta moniosaavalta Tietäjältä, joten jääköön nämäkin poikkeustapaukset omaan arvoonsa. Onneksi sentään löytyy vielä kourallinen ihmisiä, jotka tajuavat totuuden merkityksen, ajattelemalla omilla aivoillaan - hoksaamalla asioita itse havaitsemalla. Tämä vaatii tietenkin paneutumista asioihin pintaa syvemmältä. Siihen ei riitä tukeutuminen ulkopuolisten auktoriteettien sanaan, joka usein on puutteellisuudessaan riittämätön - etenkin jos haluaa tietää enemmän, sekä laajamittaisemmin asioiden todellisista merkityssuhteista.

Mutta tämä threadi on mitä ilmeisemmin nyt totuttuun tapaansa luisunut syvään kuiluun, josta ei ole enää paluuta järkevän debatoinnin tielle. Joten siirryn ainakin omalta osaltani välillä muihin aihepiireihin - johan tässä tulikin jo kerrottua kaikki olennainen aiheen tiimoilta!   
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Paha setä

Lainaus käyttäjältä: S - 19.06.10 - klo:12:00
Mutta tämä threadi on mitä ilmeisemmin nyt totuttuun tapaansa luisunut syvään kuiluun, josta ei ole enää paluuta järkevän debatoinnin tielle.

Aamen. Niinhän tässä aina käy.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

ville

on teillä jutut. Paljonko itsekukin outo yleensä nukkuu? Tätä ei varmaan joku linkki voi tietää paremmin. Se tuolla kielsi pelleilemästä nukkumisella. MItes itse sitten nukut pelleilemättä? 

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä