Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

sniper

No nih kerkisin jo vastaamaan ennenkuin näin tämän:
Lainaa
KORJATTU

Ei kai auttamisen määrällä ole mitään ylärajaa,
kunhan auttaja huolehtii itsestään niin,
että ei ajaudu liikaan muilta ottamiseen jotain kautta.

On parempi noin.

No totta maar se on parempi.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Juha

#2951
Lainaus käyttäjältä: sniper - 04.03.14 - klo:13:28
Asia on vain niin vitun yksinkertainen jotta jos mä autan ja annan jollekin jotain niin en kylläkään ajaudu mihinkään muilta ottamiseen, joten et pääse mihinkään siitä, että tuo toteamuksesi on taas mun mielestäni täyttä sontaa eli kevyesti sanottuna päin persettä!


Noin sun tapauksissa.
Ja niissä tapauksissa, joista sulla on kokemusta.

TAI ...

Aforismin anti voi olla melko puhtaasti oikean kontekstin löytämisessä. Oikea antaminen ei nimittäin ehdytä auttajaa. Aforismi on väärä kuvaus todellisuudesta, mutta vääränä kuvaava. Tosi "Juha-'aforisminen'"! :)

Käytännössä kaikki se toiminta, jota auttamiseksi itse nimittää, ei ole nähtävästi ainakaan aina auttamista.

Mutta joo, aforismi pistää ajattelemaan. Hyvä.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Juha - 04.03.14 - klo:13:33

Noin sun tapauksissa.
Ja niissä tapauksissa, joista sulla on kokemusta.

On mulla kokemusta avun annosta ja auttamisesta, mutta mä en tee sitä niinkuin sinä, että odotan jotain takaisin, siis kotiinpäin.
Nie sanois puolalainenkin ja icke sa nicke sanois ruotsalainen.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Juha

#2953
Lainaus käyttäjältä: sniper - 04.03.14 - klo:13:28

No tietysti on sinun oltava hieman erikoinen kun kirjailija omasta mielestäsi olet, niin miksei?



Tämän tulkinnan oikeellisuudesta en ole ihan varma.

En ole kirjailija sanan varsinaisessa merkityksessä. Tuottaja olen. Ja tuottamisessa painottuu se oma ominaispiirre, että tuotanto on muille usein kryptistä, mikä on selventynyt kaikille paremmin kuin minulle itselleni. Ei ihme, sillä jos sisältö ei aukene helposti, niin vaikea olla huomaamatta.

No, itelleen kannattaa olla uskollisin. Muille viestijänä ei voi itseä pitää siinä määrin kuin olen aiemmin ajatellut. Tosi.

OK. Oikeastaan pidän itseäni suurempana kuin kirjailija. Minusta nettituotanto tuotantomuotona on nykyään arvostettavampaa monesta syystä. Nettituottajana olen itseeni tyytyväinen tähänastisesta. Tai se on tasan sitä, mihin olen kyennyt. Enkä taida voida puhua muiden puolesta. Menetelmääni pidän tietyin ehdoin hyvänä, ja siitä kehut itselleni! :)

Juha

#2954
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 04.03.14 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: Juha - 04.03.14 - klo:13:33


Mutta joo, aforismi pistää ajattelemaan. Hyvä.

Ihmisen pitää olla idiootin tasolla jos ajattelee noin.


Näin siitä positiosta katsoen, jossa sinä majailet (ja se suuri enemmistö).

Olen yrittänyt kertoa, etten ole tuottaja samassa mielessä kuin tavallisesti odotetaan.
Arvoni ovat toisella tapaa painottuneet.

Katotaan nyt, että missä määrin on hyvä ottaa huomioon muita arvoja.
Hyvää toki on, että on olemassa selvä arvojen törmäys. Hienoo!

Rape ei itse törmää muihin kuin oman huonon "itsehyväksymisensä" kautta.
No, tosi on, ja hyväksyttävä tämän hetken tilana.


risto


Sini

Lainaus käyttäjältä: Juha - 04.03.14 - klo:13:19


KORJATTU

Ei kai auttamisen määrällä ole mitään ylärajaa,
kunhan auttaja huolehtii itsestään niin,
että ei ajaudu liikaan muilta ottamiseen jotain kautta.



Tämä on usein naisten ongelma eli liiallinen uhrautuminen. Auttaa ja palvelee ylenmäärin toisaalla, mutta toisaalla on esim. riippuvainen muista ihmisitä. Monesti tällaisen ihmisen on vaikea sanoa 'ei' Tavoitteena olisi keskitie. Vähän voi auttaa, mutta ei liikaa, hyvä olla tekemisissä ihmisten kanssa, mutta ei sitäkään liikaa.

Juha

#2957
Lainaus käyttäjältä: Sini - 04.03.14 - klo:15:14

Tämä on usein naisten ongelma eli liiallinen uhrautuminen. Auttaa ja palvelee ylenmäärin toisaalla, mutta toisaalla on esim. riippuvainen muista ihmisitä.



Se minkä antaa, toisaalla ottaa. Näin taitaa toteutua se, että saatu kiertää enemmän ihmiseltä toiselle (eri muodossa). Saadun kokonaismäärä ei nähtävästi lisäätyisi.

Se tulee mieleen, että eräs ratkaisu on kerjääminen siltä suunnalta, josta saa, eikä tarvitse turvautua ottamiseen tai riistämiseen. On siis löydettävä taho, jolla on antaa ilman, että tuo taho menettää jotain antaessaan. Näin koko verkon avuvaranto kasvaa myös kokonaisuutena. Ei eletä nollasummapeliä.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Juha - 04.03.14 - klo:15:24

On siis löydettävä taho, jolla on antaa ilman, että tuo taho menettää jotain antaessaan. Näin koko verkon avuvaranto kasvaa myös kokonaisuutena. Ei eletä nollasummapeliä.


Se taho on jo löytynyt: internet!

THL tiedottaa

.
Tässä kohtaa tekee mieli kysyä Juhalta, että oletko löytänyt sellaisen tahon (ihmisen), jolta olet saanut itsellesi niin, ettei tuo antaja ole menettänyt itsestään mitään?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä