Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Sini

Lainaus käyttäjältä: sniper - 06.03.14 - klo:17:52

Miksi kiro-eli voimasanoja pitäisi rajoittaa nehän ovat tänään jo osana kulttuuriakin, outoa, siis vieläkin oudompaa täällä Outomaalla!


Olen sniperin kanssa samaa mieltä. Kielen rekisteri kasvaa. Tulee lisää ilmaisuvoimaa. Olen ilolla pannut merkille, että monissa tv-ohjelmissa on alettu kiroilla. Esim. Uutisvuodossa, Hyvä ja huonot uutiset ja varmaan on muitakin ohjelmia. Ennen vain aikuiset miehet saivat kiroilla. Nyt jo koulutytöt kiroilevat ja se on hienoa.

En minäkään ennen rohjennut kiroilla, mutta sitten opettelin joitakin vuosia sitten. Jotkut ystävistäni ymmärsivät ja eräs vanhapiika, kirjastonhoitaja, pani välit poikki.

Kiro- eli voimasanat todella helpottavat. Ja tarkassa työssä - esim. pitää laittaa lanka pieneen neulaan - kiroilu on ehdoton konsti. Kuulin jutun eräästä huippukirurgista. Muu tiimi tiesi aina, että nyt on tarkka paikka, kun kirurgi kiroilee. Mutta leikkaus sujui hyvin.

Eli eläköön voimasanat!

Frux

Kyllä mun mielestä on rumaa, jos nuoren naisen joka toinen sana on vittu. Tämmöiset vanhat muorit voi joskus käyttää voimasanoja, kuten jumalauta ja voi helvetti, mutta vittu on sivistymättömien ihmisten sana, joka tarkoittaa siis naisen alapäätä silloin, kun siitä halutaan puhua rumasti. Siis jos ette tienneet...Jos oma tyttäreni käyttäisi sanaa vittu, olisin tosi häpeissäni.

Amanda

#3012
Meidän ikäisten naisten nuoruudessa nainen Ei kironnut. En koskaan sitä oppinut, tai ehtinyt oppia. Ja voin vannoa, etten ole koskaan sanonut "vittu", nyt kirjoitin sen

Olen opetellut ehkä yhden tai kahden pehmeän voimasanan, mutta siinä se on. Mutta ajat muuttuuvat ja sitä on alkanut suvaitsevammaksi nuorten tyttöjenkin kielenkäytön suhteen.. varsinkin tuo V-sana on paha tytöltä.

Sini

V-sana ei ole paha. Se on täynnä elämänvoimaa! Hienoa, että tytötkin voivat käyttää sitä.

Amanda


Varmaan siksi, kun se ei enää tarkoita SITÄ!  


Amanda



Arvaan jo, mitä seuraavaksi ketjuun ilmestyy  :D

Frux

Vittu ei ole naisen sana, ei ainakaan sivistyneen naisen. Itse en koskaan palkkaisi naista, joka haastattelussa käyttää sanaa vittu.
Sellainen nainen on katunainen.

Onneksi on vielä nuoria naisia ja miehiä, joiden joka toinen sana ei ole kirosana.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 06.03.14 - klo:20:31


Arvaan jo, mitä seuraavaksi ketjuun ilmestyy  :D

Kyllä oikeat sanat ovat pahasti hukassa, jos joka toinen sana pitää korvata sanalla vittu.
Eihän sellaisesta puheesta saa mitään tolkkua. Yleensä sitä toitottavat humalaiset perjantai-iltapäivisin bussipysäkillä (ja tehostavat tuota yhtä osaamaansa sanaa nyrkin heristyksellä), mutta ihmeellistä kyllä, humalaiset ovat kadonneet jonnekin tänä talvena. Onkohan poliisi alkanut viimein siistiä katuja vai ovatko jo kaikki kuolleet? Nuorison sivistystaso on kasvanut ja vittua hokevat vain ne, joilla peruskoulukin on jäänyt kesken. Koulussa näet ei edelleenkään saa kiroilla. Täällä meidän kylän perukoilla oli ennen koulukoti ja sen asukkaat erottuivat muista samanikäisistä sanavarastonsa yksipuolisuudella. Vittu ja nussia olivat kai ainoat asiat, mitä he olivat koulussa oppineet.

risto

#3018
.
voi hyvä jumala sen- tääään

.

THL tiedottaa

.
Katsokaa Siskonpeti.

Siinä vois olla jotain opittavaa.

:D
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä