Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Filosofiaa kehdosta-hautaan.

Aloittaja allekirjoittanut, 13.11.07 - klo:17:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 15 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "outopoika"elämä on laiffii  :)

No mut sehän on Matti Jykylästä! Miten muuten pääsit alas eka kerran Laajavuoren mäestä? Oliko silmät kiinni?

THL tiedottaa

Alashan pääsee aina: "Varma alastulo!"

Mutta nyt kun Matti itse on saapuvilla, niin kysytääs ny jotain järkevää. Se kun puhuu pelkästään viisaita.

Onks sulla koskaan seonnu sukset vääriin käsiin?
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Ztara

Lainaus käyttäjältä: "outopoika"

"Minä" ei siis ole vain subjektiivinen mielikuva vaikka "minuus" niin saattaa ollakkin.

Minusta tuntuu hyvältä ajatella noin, vaikka tiedän että suuri osa ihmisistä ajattelee ettei koko "Minää" ole olemassakaan, että olisi vain Minuus.

LainaaMinä ei vanhene vaikka "minäkuva" niin kokeekin tapahtuvan itselleen.

Niin...

LainaaMiksi "minä" ei koe aikaa siinä suhteessa ? Onko "minä"-tietoisuutta (tässä ja nyt) ?

Eihän ikuisuudessa ole aikaa, ei eilistä tai huomista. Eipä ole siis sillä "Minällä" aikaa taakkanaan, kun ei ole mitään mihin tarttua. Kaipa tuo Minä pystyy ihmisen aikaa havainnoimaan, mutta ei ole itse siihen sidoksissa.

Minä-tietoisuus on tässä ja nyt sillä joka sen Minän tiedostaa ja siitä on ylipäätään kiinnostunut. Kiireessä se jää helposti huomaamatta, mutta kaikilla se jossain vaiheessa alkaa kolkuttelemaan ennemmin tai myöhemmin ja vaatii huomiota osakseen. Se on helppo nuijia hiljaiseksi jos aika ei ole oikea, mutta se on valmiina odottamassa kutsua silloin kun sen läsnäoloa alkaa kaipaamaan. Tuo tietoisuus ei voi hävitä tai olla ulottumattomissamme, sillä me olemme osa sitä eikä se osa meitä. Ei itseään pääse pakoon .
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

S

Itseään ei todellakaan pääse pakenemaan, vaikka kuinka yrittäisi piileskellä tai lymyillä minuutensa ja tietoisuutensa kellareissa. Tietoiset ja tiedostamattomatkin tunteet nousevat kuitenkin ennemmin tai myöhemmin pintaan, ja itsensä joutuu joka tapauksessa kohtaamaan tavalla tai toisella. Tätä kohtaamista ei voi estää loputtomiin.

Jos varjoaan ja olemustaan yrittää paeta valvemaailmassa, niin viimeistään unien tiedostamattomat affektit tuovat minän ja tajuisuuden ristiriidat esiin käsiteltäviksi. Nämä sisäiset probleemat on vain työstettävä omalla tavallaan näkyviksi, jotta mielenrauha ja elämänhallinta pysyisi edes jollakin muotoa koossa.

Joka aina vain yrittää paeta itseään ja luovia elämänsä läpi helpomman kautta, kokee kyllä väkisinkin jossain vaiheessa karvaita ja katkeriakin pettymyksiä. Ristiriitoja ja ongelmiakaan ei voi välttää, kun elämme kuitenkin ihmisten maailmassa, sekä vuorovaikutuksessa kommunikoiden ympäristön ja muiden kanssa.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Lainaus käyttäjältä: "outopoika"elämä on laiffii  :)

No mut sehän on Matti Jykylästä!

Ehkä olen, ehkä en........  8)  :jocolor:


allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: "Starseed"
Lainaus käyttäjältä: "outopoika"



Miksi "minä" ei koe aikaa siinä suhteessa ? Onko "minä"-tietoisuutta (tässä ja nyt) ?

Eihän ikuisuudessa ole aikaa, ei eilistä tai huomista. Eipä ole siis sillä "Minällä" aikaa taakkanaan, kun ei ole mitään mihin tarttua.

Ei tarttua, ei kuitenkaan tarkoita ettei minä olisi tietoinen ajasta ja avaruudesta: Tilasta ja liikkeen/toiminnan edellytyksestä (ajasta jonka esim liikkumiseen tilassa tarvitaan) täällä aika-avaruudessa missä minäkin tiedostan olevani olemassa. Kuten sinäkin (sinä: minä-itse) ?


LainaaMinä-tietoisuus on tässä ja nyt sillä joka sen Minän tiedostaa ja siitä on ylipäätään kiinnostunut. Kiireessä se jää helposti huomaamatta

"Tarvemieli halajaa saavuttaa jotakin ja minä seuraa, ja ihmisillä on kiire ei minnekkään". Asiassa ei ole sinänsä mitään väärää, se on sitä elämää, mutta olet aivan oikeassa. Monilla ihmisillä on kiire saavuttaa tulevia mielihyviään jo tänään enkä minäkään ole poikkeus siinäkään suhteessa. Joten ymmärrän kyllä miksi vaikka en tarpeisiini tartukkaan.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "outopoika"

Ehkä olen, ehkä en........  8)  :jocolor:

Leikitään nyt kuitenkin että olet ja olet sen asian asiantuntija 8)

Minä olen Rape, ja se tarkoittaa rypsiä. Olinpaikkani on rypsimaa, ellen ole kaalimadon suussa





.

allekirjoittanut

Leikitään vain. Kerro sinä ensin miltä rypsissäsi tuntuu jonka jälkeen kerron omastani, olkaamme kuitenkin omassamme tosia myös.

Bongaaja

LainaaVaroitus: tähän aiheeseen ei ole kirjoitettu ainakaan 365 päivään.
Jos et välttämättä halua vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
ai, no, aihe on miten välttää helvettiin joutumista
jos äidiltä ottaa jätskirahaa, niin alle 25c kerrallaan

Lainaa
I was talking with my mom the other day about her religious upbringing and she said something I thought I had to share. She went to Catholic school growing up and she said she remembered the nuns telling all the students that if they stole more than 25 cents, they would go to hell. So my mom said when she stole money from her mom's purse to buy ice cream, she always made sure to only take 15 or 20 cents for the Good Humor man, thus avoiding eternal damnation. I thought it was nice for the nuns to provide that guideline. But how did they get the figure? Is it in the bible somewhere? And is it different today? Does it change with inflation?

rapevainaa

'
Kun katselen vuosi sitten kirjoittamiani säkeitä, voi sanoa että kaikki sivupersoonat eivät ole hanskassa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä