Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Outomaan huipputiedemiehet?

Aloittaja Pönni, 21.08.12 - klo:22:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pönni

Ymmärtääkseni päteville tiedemiehille.. hm.. tiedetutkijoille löytyy töitä hamaan hautaan asti. Ei tarvitse olla edes kovin raposessa fyysisessä kunnossa, pääasia että polla pelaa. Stephen Hawking on siitä hyvä esimerkki.

Keitäs suurmiehiä täällä mahtaakaan asua?


AveLazio

Outomaalle on tullut kunniaksi omata maailmankuulu kielitieteilijä AveLazio ja mehiläishoidon maailmanmestari (vuoden 1961 kisoista Mogadishusta) ripa! Muitakin lahjakkuuksia on. Kuten (jatkuu)
At a narrow passage there's no brother, no friend

Joutsen

Meniköhän tuossa nyt vahingossa maito kuivauskaappiin ja haarukat jääkaappiin.
Olen aina luullut, että Ripa on joku kielitaiteilija ja Avella on ampiaispesän tuhoamiseen erikoistunut palveluyritys.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Joutsen - 21.08.12 - klo:23:01
Meniköhän tuossa nyt vahingossa maito kuivauskaappiin ja haarukat jääkaappiin.
Olen aina luullut, että Ripa on joku kielitaiteilija ja Avella on ampiaispesän tuhoamiseen erikoistunut palveluyritys.
AveLazio on Ouzomaan perehtynein tutki(ttaa)ja.  ;)

Pönni

Lainaus käyttäjältä: Jaska - 21.08.12 - klo:23:25
Lainaus käyttäjältä: Joutsen - 21.08.12 - klo:23:01
Meniköhän tuossa nyt vahingossa maito kuivauskaappiin ja haarukat jääkaappiin.
Olen aina luullut, että Ripa on joku kielitaiteilija ja Avella on ampiaispesän tuhoamiseen erikoistunut palveluyritys.
AveLazio on Ouzomaan perehtynein tutki(ttaa)ja.  ;)

Jotain toomosta mää vähän epäilinkin.. Mää meinaan kitata seuraavaks ikkunanopokia.. hih..


AveLazio

Ainakin jaska on foorumin ikuisin opiskelija. Leikkii niin tomerasti edistyvänsä, että säälistä annan hänelle jo kunnianimen "nitro-opiskelijahippi" - vaikka varsinaisesti jaskapolo saavuttaa tuon tittelinsä tavoitepäivämäärän vasta 7.9. Onnittelen nitrojaska. Olet varmasti ylpeä kaikesta siitä, mitä et kyennyt tekemään! (Hmm. Huomaan, että sanoin vähän julmasti kykenemättömyydestäsi, jaska. Vajosin sinun tasollesi, allekin. Mutta jos jatkat vittuiluasi minulle, saat mitä tilaat. Olet niin vähäpätöinen inisijä, että en edes viitsisi olla missään yhteydessä sinuun.)
At a narrow passage there's no brother, no friend

karpalo

#6
  Outomaan Tiedemieskö Valittaja iänikuinen ?

Kerronpa pienen alustuksen:

Olen syntynyt v. 1942, asunut sen jälkeen vähän yli kaksikymmentävuotta rintamamiestalossa, isäni oli sotainvaliidi. Katu oli noin 300 m pitkä sen molemmilla puolilla asui sotainvaliideja ja rintamamiehiä perheineen, paljon oli lapsia, paljon touhuttiin. Oli itse rakennettuja rintamamiestaloja ja sitten niitä Ruotsista lahjoituksena saatuja.

Osalla miehistä ei ollut kuin toinen käsi, joillain vain toinen jalka. Usein oli amputoitu ihan lonkan alapuolelta saakka. Myös pään seudulla näkyi kramaleiden jälkiä. Muuten koskaan en kuullut kenenkään valittavan olotilaansa, tai kokemiaan taistelutapahtumien olosuhteita, nyt kun oikein pohdin miettimään, niin en tosiaan koskaan.

Lähin naapurimme, jalka-amputoitu reiden yläosasta,  pyöräili joka arkiaamu ja lauantaisin töihin yhdellä jalalla noin 20-25 km edestakainen matka Porin Outokummun kuparinjalostustehtaalle. Toiselta puolelta katua yksikätinen mies, jäykkä proteesi koko toinen käsi, meni taas Tulliin töihin polkupyörällä. Hän oli Tullissa esimiehenä.

Maalikaupan omistaja, liikkeenharjoittaja pyöräili myös yhdellä jalalla toimeensa. Pyörien pedalit olivat sellaisia, että niillä voi yhdelläkin jalalla polkea ylös ja alas. Toki sen voi jokainen kokeilla, että kuinka raskasta se on, kun sitoo toisen jalkansa polkimeen ja kokeilee yhdellä jalalla pyöräillä pikkuisia ylämäkiä.

Kun olen nuorena seurannut näitä ihmisiä, niin joskus tulee mieleen, että kuinka joillakin, tänä päivänä voi olla aikaa valittaa olemisistaan, tekemisistään ja yhteiskunnasta. Luulisi sitä muutakin puuhasteltavaa netistäkin löytyvän.




 

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 21.08.12 - klo:22:50
Outomaalle on tullut kunniaksi omata maailmankuulu kielitieteilijä AveLazio

korjaus:  outomaankuulu. Muut foorumit eivät halua tietää tut...siis tästä hutkijasta  mitään.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 22.08.12 - klo:01:23
Ainakin jaska on foorumin ikuisin opiskelija. Leikkii niin tomerasti edistyvänsä, että säälistä annan hänelle jo kunnianimen "nitro-opiskelijahippi" - vaikka varsinaisesti jaskapolo saavuttaa tuon tittelinsä tavoitepäivämäärän vasta 7.9. Onnittelen nitrojaska. Olet varmasti ylpeä kaikesta siitä, mitä et kyennyt tekemään!
Mikä tuo tuollainen päivämäärä on? Ei tunne minun kalenterini moista. Nitrot ja hippiyskään eivät liity minuun millään tavoin, mutta sinähän oletkin tunnettu siitä että elelet omissa maailmoissasi.

No, minä sentään olen oman erikoisalani huippututkija, joten vikise sinä siellä suljetulla osastolla mitä vikiset. :D


AveLazio

jaska, olisit hassu jos et olisi noin säälittävä. Ymmärrän, että halusit tulla kuuluksi tieteijäksi. Hyvä tavoite. Mutta sulla jäi sit ne opinnot kesken ja oot pelkkä lattialuuttu nyt. Kyllä se varmasti masentaa.

Aseta uusi tähtäin elämälles. Vaikkapa alkuun Siwan kassan sijainen. Siitä lähtee. Ehkä.......
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä