Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Outoa kirjallisuutta

Aloittaja Amanda, 14.10.08 - klo:11:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiistai

Uskooko joku kummituksiin?  Nyt on ilmestynhyt opaskirja oudoista kanssa-asujista  ::)

Kuva kannesta
http://www.gummerus.fi/publishDB/GetLargeImage.asp?file=Kirjat%5CWEB_KuollutKulkee_TarinoitaKalmanMajoilta_192777.jpg


Lainaahttp://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=758324

Suomen 13 kummituslajia läpivalaisuun kirjassa

Kaikki 13 Suomessa tavattua kummituslajia saavat esittelynsä tuoreessa kirjassa. Kirjailija Anneli Kanto toimitti opuksen nimeltä Kuollut kulkee (Gummerus).

Kummituslajeja ovat muun muassa oikeudenmukaisuutta haluava Sijaton sielu, tavaroita paiskova Räyhähenki sekä juomareiden ja pelureiden seurassa viihtyvä Paholainen. Kanto ilmoittaa itse tavanneensa Talon ja tavaran vahti -lajityypin kummituksen.

Uutuuskirja määrittelee kunkin kummituslajin tuntomerkit, vaarallisuuden ja yleisyyden.

Anneli Kanto käytti lähteinään Suomalaisen kirjallisuuden seuran ja Svenska Litteratursällskapin arkistojen kummitustarinoita. Kuollut kulkee -kirja sisältää Mapi Heikura-Salajan ennen julkaisemattomia valokuvia kummituksista.

STT

Paha setä

Haluan yöpyä kummitustalossa.

Kummituksen pitää olla pelättävämpi kuin matkan aikana tapaamani friikit. Siinä ei pelkällä aavemaisuudella onnistu eikä kahleiden kalina kuulosta kuin säälittävältä.

Mutta kun kaikki tietävät mitä teen työkseni, niin minua ei ihan helpolla panna kuralle. Jos joku asiakas tulee valittamaan niin siihen on sitten oltava hyvä syy. Silloin otan myös nuhtelun vastaan jos olen jotakuta väärin kohdellut. Lupaan myöntää ja tehdä kaikkeni hyvittääkseni asian.

Näin täällä.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

AveLazio

Minä olen yöpynyt eräässä kuuluisassa kummitustalossa, keskellä Etelä-Suomen korpea. Vähän pelotti mennä. Mutta ei yhtäkään hemmetin kummajaista näkynyt. Ei kuulunut edes hyytäviä ääniä.... >:(
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä