Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kiivasta depattia Kompleksista

Aloittaja allekirjoittanut, 30.05.09 - klo:17:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 30.05.09 - klo:19:31
Minusta Kompleksi on vaikuttavimpia romaaneita, joita olen lukenut. Ja luen paljon... Kuka kirjailija teille tulee teistä tyyliltään tähän tuntumalle, minusta ainakin Dick ja Kafka.

Puhummeko me samasta teoksesta, onko Kompleksi romaani ? Lukea paljon on suhteellinen käsitys, mutta mikäli lobbaamiseltasi ehdit ?  ;D

AveLazio

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 30.05.09 - klo:19:40
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 30.05.09 - klo:19:31
Minusta Kompleksi on vaikuttavimpia romaaneita, joita olen lukenut. Ja luen paljon... Kuka kirjailija teille tulee teistä tyyliltään tähän tuntumalle, minusta ainakin Dick ja Kafka.

Puhummeko me samasta teoksesta, onko Kompleksi romaani ? Lukea paljon on suhteellinen käsitys, mutta mikäli lobbaamiseltasi ehdit ?  ;D

What??? Explain yourself, hippie!
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 30.05.09 - klo:19:40
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 30.05.09 - klo:19:31
Minusta Kompleksi on vaikuttavimpia romaaneita, joita olen lukenut. Ja luen paljon... Kuka kirjailija teille tulee teistä tyyliltään tähän tuntumalle, minusta ainakin Dick ja Kafka.

Puhummeko me samasta teoksesta, onko Kompleksi romaani ?


Mikä se sitten sun mielestäs on?

Lasten satukirja, moottoripyörän korjausopas, pilkkimiehen ja -naisen niksikirja, Suomen Historia; osa Tulevaisuus – jaa, sää varmaan luulit, että Kompleksi on triptyykki, eli ensimmäinen osa sellaisesta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Triptyykki

outopoika siis odottaa kieli pitkällä lisää tyttöjen kuvia!   ;D






Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Tarkoitus on kai käydä ns. 'kiivasta' debattia aiheen tiimoilta, mitä se sitten pitääkään sisällään. Voihan joku lukija mieltää tuon teoksen novellisiksikin, sen lyhyyden takia. Joku toinen taas voi kutsua sitä vaikka kioskikirjallisuudeksi. Luokitukset tai kategoriat eivät kuitenkaan taiteen piirissä ole koskaan yksiselitteisiä, siksi taitaa olla hedelmätöntä käydä tämänsuuntaista saivartelevaa debattia pitemmän päälle.

- Yhtä hyvin voitaisiin viisastella, mitä kompleksi terminä milloinkin missäkin yhteydessä tarkoittaa. Vaikka kaikki valistuneet & sivistyneet tietävät, että erään käsitteen mukaan se tarkoittaa kokonaisuutta, sekä siitä erillään olevia osia; tai joissakin tapauksissa myös hyvin monimutkaista psykologista mielen, tai psyykkeen oireyhtymäistä rakennelmaa.

-Ehkä romaani tässä nimenomaisessa tarkoituksessa kalskahtaa kuitenkin hienommalta luonnehdinnalta, varsinkin kun on kysymys kirjailijan esikois-sellaisesta. Paljon tärkeämpää olisi pohtia sitä, millaisia eri miellyhtymiä kyseinen teos saa lukijassa aikaan. Vaikka tämäkin keskustelu analyyseineen on jo käyty muutamaan otteeseen kirjan ilmestymisen jälkeen. Kaikki olennainen on ainakin omalta osaltani eri yhteyksissä tuotu jo moneenkin kertaan julki, joten ei siitä enää sen enempää!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Eugen

Koko Se:n kirja herättää epäilyjä... tein näet kuin rape ja.... no, en nyt ihan googlannut, mutta kysyin Amazonilta.... ja vastauksiksi sain seuraavaa....

Lainaa
Bulgarskoto Chernomorsko kraibrezhie: Prirodna sreda, landshafti, naselenie, ikonomika, kompleksi (Unknown Binding - 1979)
Currently unavailable
"Aye, caramba!"


AveLazio

Hei, meneekö toi Kopleksi yli teiltä joiltain noin pahasti. Mun mielestä se on nerokas teos. Ja mä oon scifi-lukija. Toi kirja on ihan huipputasoa!.
At a narrow passage there's no brother, no friend

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 30.05.09 - klo:19:51
Lainaus käyttäjältä: outopoika - 30.05.09 - klo:19:40
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 30.05.09 - klo:19:31
Minusta Kompleksi on vaikuttavimpia romaaneita, joita olen lukenut. Ja luen paljon... Kuka kirjailija teille tulee teistä tyyliltään tähän tuntumalle, minusta ainakin Dick ja Kafka.

Puhummeko me samasta teoksesta, onko Kompleksi romaani ? Lukea paljon on suhteellinen käsitys, mutta mikäli lobbaamiseltasi ehdit ?  ;D

What??? Explain yourself, hippie!

Mahtuuko Kompleksi sinun top 10, mitä kirjat ovat vain hieman parempia ja vain hieman huonompia ?

Eikä tartte mennä henkilökohtaisuuksiin !

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 30.05.09 - klo:21:24


outopoika siis odottaa kieli pitkällä lisää tyttöjen kuvia!   ;D




Ei, vaan kesämies antaa neitojen tehdä tuttavuutta kanssaan................... :-*


AveLazio

Outopoika (me kaikkihan olemme outoja täällä, mut sä tunnut tosioudolta...), mikä sulla mättää Kompleksissa?! Mun mielestä se on harvinaisen hyvä. Kerro!
At a narrow passage there's no brother, no friend

allekirjoittanut


Ei minua Kompleksi mättää mutta mielestäni tarina loppui kesken, eli jatko-osaa kaivataan.  Mahtuuko teos sinun  top10 listallesi ?

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä