Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Hormoonit ja feromonit

Aloittaja rapevainaa, 17.06.09 - klo:21:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AveLazio

Kiitos Tiistai ja Nessuno! Mut menoa tää nyt on, hengessä Air Francen... :-X
At a narrow passage there's no brother, no friend

aladoobi

 ;D mä oon sentäs lentäny Air Francen koneella. Nimittäin Pariisista Havannaan ja taas Havannasta Pariisiin. Ne käyttää varmaan halpaa polttoainetta, jolloin pitkät lennot tulevat halvemmiksi. Veikkaisin, että jos tankkaavat Brasiliassa tai Kuubassa, niin se keroseeni on venezuelalaista.  Kuubassa on jalostamo ja Venezuelassa on omansa.

Feromoneista tosiaan. Miesten ja naisten hiki on vähän erilaista, luulen, etä miesten hiki on happamampaa. Syynä on ihon bakteeristo ja pH. Ja voimakkaasti karvoittuneet alueet. Jos ajattelee karvoittuneita alueita ja niiden sisältämää pinta-alaa, niin siinä huomaa heti yhden syyn, miksi karvoittuneet ihmiset tuoksuvat paljon intensiivisemmin. :-\ - Pitkät hiukset naisilla tuoksuvat usein hyvältä, he osaavat käyttää hiuksiaan itse valitsemansa tuoksun levittämiseen.

Näin on näppylät, siten on sienet

AveLazio

oli tosi hyviä pointteja edellä. ei lisättävää! Hokkasen Timo :D
At a narrow passage there's no brother, no friend

Tiistai

#43

Te tunnette?! 

No, ainakin Aladoobin selitykseen on luottamista, kun muistelen hänen olevan mikrobiologi.. tuo kuva muuten ei kai ole perhealbumista?  :D

Missä oot luurannut kaikki nämä.. vuodet, kuukaudet?
Outoja on niin vähän, ettei katoa kestetä :)

Eugen

Luin tossa vähän aikaa sitte Valitus Paloja, siellä oli juttu kumilauttamatkasta Etiopian halkivirtaavallla joella... siellä oli alkuasukkaita, jotka eivät ennen olleet nähneet valkoistamiestä. Jutun mukaan ihmettelivät kovasti valkoihoisten käsivarsien karvoja! Minä kun olen aina luullut, että mitä lähempänä puusta laskeutumista, sen enemmän karvoja... Shafitllakin on komea karvapeite!  ::)
"Aye, caramba!"


AveLazio

Eugen! Oot tosiaan niin älykäs, että ikävä tulee viestejäsi...
At a narrow passage there's no brother, no friend

Eugen

Älä hyvä mies nolostuta minua mielistelyllä. Kehu mialummin tuata Rapea, se tykkää kun vähän kehutaan, se on sijoittaja!  ;)
"Aye, caramba!"

AveLazio

Täten ylistän myös Rapea. Ikävä suakin tulee...
At a narrow passage there's no brother, no friend

Eugen

Kaikkea sitä tälläkin palstalla oppii, niin tai tämän palstan avulla... Minä näet olen aina ollut siinä mielipuolessa, että fermonit ovat pilluhöyryjä, niitä joita haistat kun ämmillä on ne päivät! Mutta otti ja tuota, Wikipedia listaa kaksi löyhkää, miesten ja naisten fermonit.
Miespuolinen on se tunkkanen kainal'hiki, jonka perään akat on muka niin hulluna. Itse haluan yleensä paeta ruuhkabussista, kun havaitsen, että jollain idiootilla on sama paita päällä koko viikon.
Jännää, erään ystäväni vaimo, joka on peräti lekuri, kerran kysyi, luettuaan lehdestä artikkelia,  voiko olla totta, että miehet voivat muka haistaa fermonihöyryt. Yhdestä suusta myönsimme kaverin kanssa, että lehden väite on faktaa....
No, tunkkasen miesten kainal'hien haistan minäkin.... siihen ei tarvita äkspärttiä!
"Aye, caramba!"

aladoobi

Tuossa esimerkki lineaarisesta ja epälineaarisesta vastekäyrästä. Kolmioin merkittyjä pisteitä kuvaa lineaarinen (suora) vastekäyrä. Siitä sitten ylöspäin on kaksi epälineaarista vastekäyrää.
Tarkoitan siis, että feromonin antama herätesignaali saavuttaa nopeasti maksiminsa kun feromonin määrää lisätään lineaarisesti - vaakasuora akseli vastaa feromonin pitoisuuksia. Kun feromonin määrää lisätään paljon, niin siinä onkin kestämistä ja tilanne ja vaste muuttaa luonnettaan... tunkkaisesta kainalohiestä aletaan kärsiä. Epälineaarisuus vastekäyrässä tarkoittaa siis sitä, että pienet feromonipitoisuudet ovat tykkänään eri asia kuin suuret.



"Vieno tuoksu" (tässä kielikuvat ovat täysin puolellamme) on kerrassaan eri asia kuin "tunkkainen lemu". Eikös se valaan rasvasta puhdistettava 'ambra' ole sekin tällainen aine, joka suurissa määrissä ei ole miellyttävä, mutta joka vahvistaa muiden tuoksujen ominaisuuksia?
Näin on näppylät, siten on sienet

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä