Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kokemuksia vierailta mailta

Aloittaja karpalo, 29.11.14 - klo:14:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo


Sitäpaitti, en mielellään tappele toisen porilaisen kanssa.

  - Jaa., no miks et ?

Sen takkii, kun ei siitä koskaaan selvii kuka on voittaja tai häviäjä.

kromi

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 29.11.14 - klo:17:48

Sitäpaitti, en mielellään tappele toisen porilaisen kanssa.

  - Jaa., no miks et ?

Sen takkii, kun ei siitä koskaaan selvii kuka on voittaja tai häviäjä.

Toiha o yksikertane homma!

Porilaine voittaa ain!!

karpalo

#12
Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 29.11.14 - klo:18:32
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 29.11.14 - klo:17:48
Sitäpaitti, en mielellään tappele toisen porilaisen kanssa.
 - Jaa., no miks et ?
Sen takkii, kun ei siitä koskaaan selvii kuka on voittaja tai häviäjä.

Toiha o yksikertane homma!

Porilaine voittaa ain!!

Joo, niinkuin on todettu porilaiset ovat jääräpäitä, varsinkin sellaiseen suuntaan,,joo..antaaas olla

Taidan lähteä tästä ulkomaille ?

Lähtekää kaikki muutkin.. Täällä on niin verraten tylsää, kaikki on niin aneemista ?

sniper

#13
Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 29.11.14 - klo:16:42

Viimeinen OIKEA Volvo, tehtiin -98. Koneena vielä -75 vuonna esiteltyyn vinokoneeseen pohjautuva voimanlähde ja takaveto.
Malli oli 940. 

No joku voisi sanoa tuohon jotta ei pidä paikkaansa, koska s ja v 740 oli se viimeinen kotimainen (lue ruotsalainen) volvo-auto jota valmistettiin 1984 ja 1992 välisenä aikana vaikkakin sen kehitys jakautui Ruotsi'in ja Hollantiin. Kaksi vuotta ennen eli 1982 valmistettiin juhlavampi sisar malli eli 760.
740 oli yksinkertaisempi malli 760:sestä muistan joskus lukeneeni, että näitä kahta valmistettiin noin 800 000 kappaletta kaikenkaikkiaan. Huom en ole tarkistanut tätä.

No miten hyvään niin volvo 940 oli facelift 740 mallille.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

kromi

#14
Lainaus käyttäjältä: sniper - 29.11.14 - klo:18:48
Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 29.11.14 - klo:16:42

Viimeinen OIKEA Volvo, tehtiin -98. Koneena vielä -75 vuonna esiteltyyn vinokoneeseen pohjautuva voimanlähde ja takaveto.
Malli oli 940.  

No joku voisi sanoa tuohon jotta ei pidä paikkaansa, koska s ja v 740 oli se viimeinen kotimainen (lue ruotsalainen) volvo-auto jota valmistettiin 1984 ja 1992 välisenä aikana vaikkakin sen kehitys jakautui Ruotsi'in ja Hollantiin. Kaksi vuotta ennen eli 1982 valmistettiin juhlavampi sisar malli eli 760.
740 oli yksinkertaisempi malli 760:sestä muistan joskus lukeneeni, että näitä kahta valmistettiin noin 800 000 kappaletta kaikenkaikkiaan. Huom en ole tarkistanut tätä.

No miten hyvään niin volvo 940 oli facelift 740 mallille.

Nyt meni hieman ohi....
S tai V 740 mallia ei ole ikinä ainakaan Suomessa tai Jenkeissä myyty, eikä sen puoleen Ruotsissakaan! (S 40 ja 70, V 40 ja 70. poikkeuksena viimeinen ja aika harvinainen 960 versio S90)

Lausumani Volvosta, ei mitenkään liittynyt muuten Ruotsissa valmistettuihin!

Jos haluat tietää vielä lisää Volvoista, niin kysy rohkeasti. Voin rehellisesti sanoa, että tietoa löytyy...

Niin joo, 940 eroaa tosiaankin 740 mallista ainoastaan lokasuojien, maskin ja peräpeilin, etu ja takaluukun, katon takaosan ja kojetaulun osalta


sniper

Lainaus käyttäjältä: MustapekkaNyt meni hieman ohi....
S tai V 740 mallia ei ole ikinä ainakaan Suomessa tai Jenkeissä myyty, eikä sen puoleen Ruotsissakaan! (S 40 ja 70, V 40 ja 70. poikkeuksena viimeinen ja aika harvinainen 960 versio S90)

Olet näköjään tietämätön tässäkin asiassa "read my lips" ellet muuten tajua mitä S-tarkoittaa se on synonyymi Sedan'ille ja V-on synonyymi wagon'ille eli farkkumallille näin ainakin täällä swedussa sitten yksi toinen kirjainyhdistelmä jota Volvo käyttää on PV joka tarkoittaa personvagn eli henkilöauto sedani tai farkku kumpikin ovat PV:veitä.

Sitten faktaa 740: sen taru alkoi 760:sellä koska hienompien mallien valmistuksella aloitetaan uusienmallien valmistus Volvolla, ja facelift on pelkästään kasvoleikkaus, mutta chassi eli alusta on sama tämä facelift tapahtui ja volvosta tuli 940.

Hiukan faktaa sulle niin ei tarvitse sinun enempää vittuilla.
Volvo 940 var en vidareutveckling av 740-serien och bär tydliga drag in- och utvändigt från sin föregångare. 940:s front hämtades från den ansiktslyftning.
Jälkeenpäin aloitettiin valmistamaan luxus mallia 960 joka sekin liittyi tähän facelift projektiin
Suomennan ellet muuten pärjää? teksti on lainattu linkistä: http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_940 lue lisää sieltä.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

kromi

#16
Lainaus käyttäjältä: sniper - 30.11.14 - klo:15:28
Lainaus käyttäjältä: MustapekkaNyt meni hieman ohi....
S tai V 740 mallia ei ole ikinä ainakaan Suomessa tai Jenkeissä myyty, eikä sen puoleen Ruotsissakaan! (S 40 ja 70, V 40 ja 70. poikkeuksena viimeinen ja aika harvinainen 960 versio S90)

Olet näköjään tietämätön tässäkin asiassa "read my lips" ellet muuten tajua mitä S-tarkoittaa se on synonyymi Sedan'ille ja V-on synonyymi wagon'ille eli farkkumallille näin ainakin täällä swedussa sitten yksi toinen kirjainyhdistelmä jota Volvo käyttää on PV joka tarkoittaa personvagn eli henkilöauto sedani tai farkku kumpikin ovat PV:veitä.

Sitten faktaa 740: sen taru alkoi 760:sellä koska hienompien mallien valmistuksella aloitetaan uusienmallien valmistus Volvolla, ja facelift on pelkästään kasvoleikkaus, mutta chassi eli alusta on sama tämä facelift tapahtui ja volvosta tuli 940.

Hiukan faktaa sulle niin ei tarvitse sinun enempää vittuilla.
Volvo 940 var en vidareutveckling av 740-serien och bär tydliga drag in- och utvändigt från sin föregångare. 940:s front hämtades från den ansiktslyftning.
Jälkeenpäin aloitettiin valmistamaan luxus mallia 960 joka sekin liittyi tähän facelift projektiin
Suomennan ellet muuten pärjää? teksti on lainattu linkistä: http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_940 lue lisää sieltä.

Käyttikö Volvo S ja V mallimerkintää autoissaan Ruotsissa tai muualla ennen 70 ja 40 sarjaa?

Tiedän tasan tarkkaan mitä nuo kirjaimet tarkoittavat, ja tiedän myös Volvon eri mallien kehityskaaren.
Muuten, tuo mainitsemasi pv, oli mallimerkintänä ainoastaan ennen 140 sarjaa!

Voi olla, että tehtaan linjastolla autoja on kutsuttu kautta aikain pv, S tai V koodeilla, mutta fakta on tuo, jonka aikaisemmin kerroin mallimerkintöjen nimeämisestä markkinoille.

Vielä hiukan vakuuttelua siitä, että tiedän mitä puhun.
Omistuksessani on ollut 5 PV Volvoa, 12 140 sarjalaista, 21 240 sarjalaista 6 740 sarjalaista, 8 940 sarjalaista.

Edit: Hups, unohtui 7 Amazonia listalta, joita en miellä PV sarjalaisiksi.

karpalo

#17
 Snaippis on Ruotsissa saanut melkoista julkisuutta autotietämyksillään.

Hän on tehnyt pitkän päivätyön SAAb:illa, siis aivan aidosti autoa kehittäen.

 Snaippis tuntee Saabit kuin omat taskunsa. Hän pitää ruotsinkielistä SAAb-keskustelupalstaa. Snaippis tuntee myös VOLVO-asiat paaljon, paaljon paremmin kuin minä, vaikka olen ihan aidon oikeesti ollut nuoruudessani VOLVOLLA hommissa. v.1964-1966.

Itse olisin aivan äimän käkenä jos joutuisin konepellin alle jotakin hommaa tekemään ?
........

Nyt kun saan itseni kerättyä kasaan voin myöhemmin kertoa tositarinan omakohtaiselta  reissulta ulkomailta.

........

PS.

Hups, autotietäjät älkää vaan alkako riitelemään.


Amanda


Tämä ketjuhan se oli, kun puhuitte autoista.

http://www.topgear.com/uk/videos/3856601064001

Uskomaton auto,.. mutta kuka tarvitsee tuollaisen ajopelin? Testaaja on haltioissaan ja kutsuu dinosaurukseksi.  Niille, joilla on jo kaikki, mitä rahalla saa.

Meidän Honda CRV 4x4 ei kyllä pärjää tuolle, mutta riittää, on kätevä je ketterä.

sniper

#19
Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 30.11.14 - klo:15:51

Käyttikö Volvo S ja V mallimerkintää autoissaan Ruotsissa tai muualla ennen 70 ja 40 sarjaa?

Ei muuten kuin keskustellessaan malleista. Ja niin myös keskustellessaan meidän Saabilaisten kanssa, luulit varmaan ettei näillä kahdella swedun autonvalmistajalla ollut yhteistyötä? Kyllä oli!

Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 30.11.14 - klo:15:51Tiedän tasan tarkkaan mitä nuo kirjaimet tarkoittavat, ja tiedän myös Volvon eri mallien kehityskaaren.
Muuten, tuo mainitsemasi pv, oli mallimerkintänä ainoastaan ennen 140 sarjaa!

No tässä me sen taas näemme ettet tiedä mitään asiasta PV tarkoittaa ainoastaan Personvagn, ainoastaan mallit 444 ja 544 käyttivät mallimerkinnässään pv:tä. Vilkase muuten tästä linkistä mitä PV tarkoittaa kun et minua usko: http://fi.wikipedia.org/wiki/Volvo_%28henkil%C3%B6auto%29 sanot tietäväsi volvon eri mallien kehityskaaren, mutta et ymmärrä mitä facelift on tätä metodia kaikki autojenvalmistajat käyttävät.

Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 30.11.14 - klo:15:51Voi olla, että tehtaan linjastolla autoja on kutsuttu kautta aikain pv, S tai V koodeilla, mutta fakta on tuo, jonka aikaisemmin kerroin mallimerkintöjen nimeämisestä markkinoille.

Johan mä tuolla aiemmin sanoin miksi autoja autoteollisuudessa täällä sweduissa mainitaan s tai v
Sinullahan on näitä rullaavia ollut useampikin ja silti on hakusessa mitä PV oikein tarkoittaa ja sit unohdit mallin Duett, Tässä Ruotsi'ksi mikä se malli on: Volvo Duett är en personbil tillverkad av Volvo 1953–1969.

Ja suomennos ettei sun tarvii suotta vittuilla sweduksi kirjoittamisestani:
Volvo Duett on henkilöauto valmistettu volvolla 1953 ja 1969 välisenä aikana.

Sit vielä yks jutska VOLVO sana on latinaa ja tarkoittaa JAG RULLAR eli suomeksi vaikka näin minä pyörin.

EDIT: Lisäys: Muistelin jotta olihan näitä PV mallimerkinnällä muitakin volvoja kuin 444 ja 544 liitän lisäyksenä koko listan tähän alle:

    PV51: 1936-38, 1754 tillverkade, standardmodell
    PV52: 1937-38, 1046 tillverkade, lyxmodell
    PV51 ch: 1936-38, 205 tillverkade, chassi
    PV53: 1938-45, 1204 tillverkade, standardmodell
    PV54: 1938-45, 814 tillverkade, standardmodell m utbyggt bagagerum
    PV55: 1938-45, 286 tillverkade, lyxmodell
    PV56: 1938-45, 1321 tillverkade, lyxmodell m utbyggt bagagerum
    PV57: 1938-45, 275 tillverkade, chassi
    PV821: 1948, 200 tillverkade, med mellanruta
    PV822: 1947-48, 300 tillverkade, utan mellanruta
    PV823: 1947-48, 150 tillverkade, chassi
    PV824: 1947-48, 150 tillverkade, chassi med hjulbas 355 cm
    PV800 sarjaa kutsuttiin nimellä sugga.
    TP21: 1953-58, 720 tillverkade, terrängpersonvagn, sama kori, mutta maastoauto armeijan käyttöön.
   
    Suomennan jos joku haluaa?
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä