Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Esmerkixin ketju

Aloittaja Esmerkix, 18.04.15 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 26 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 26.04.15 - klo:12:54

Tuossa ketjuni aloitusrunossa on kuva/kuvia... ::)

En ensin ymmärtänyt..
mutta joo. Kun luin sen ensimmäistä kertaa älypuhelin ei näyttänyt kuvaa. Vasta paljon myöhemmin huomautit siitä.. enkä oikeastaan ole kertaakaan yhdistänyt sitä runoon  ::)

Suti

Softa näkyy olevan sellainen että nuo liitekuvat eivät näy ellei ole kirjautunut sisään.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Noiden tunturikoivujen juurelta riekot löytävät itselleen pakopaikan ja yömajan. Osa tunturikoivuista lyyhistyy lumen alle ja sinne koloon riekko kyykistyy valkoisessa lumipuvussaan. Ne ovat kyllä hauskoja, kun huutelevat koko ajan pekko-pekko (tai kopek-kopek) juostessaan hangella.


Amanda

#43
Ihmettelinkin mitä tuo pekko-pekko tarkoittaa. Mutta olen tottunut olemaan pihalla jo niin paljosta ..


Muokkaus.
Siitä runosta vielä. Minä sitä lukiessa kuvittelin vähän eri tilannetta, en ihan tällaista maisemaa.. ehkä latua, joilla itse joskus hiihtelin  ::)

(Mistä saisi oikolukijan, mikä osaisi kieliopinkin  8))

Suti

Tietääkseni pekko ei tarkoita varsinaisesti mitään. Saattaa olla joku vanhan mytologian jumala.

Eräs tuttu osti muutama vuosi sitten kesämökin tontteineen; tontin nimi oli Pekko.
Tiedän erään kalastusveneen nimeltä Pekko.
päivä kerrallaan


Amanda

#45
Tässähän on pohdittu runouden syvempiä muotoja. Osui eteen nimi Sirkka Turkka ja google löysi sivun, millä voi lukea KAIKKIEN suomal. nykyrunoilijoiden tuotoksia:

http://www.electricverses.net/sakeet.php?poet=26&poem=243&language=1
Oikealla reunalla voi valita runoja..

Hän ei tunnut noudattavan mitään muodollista rytmiä, runonsa syntyvät Sanoista. Tuota voisi kokeilla itsekin.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 26.04.15 - klo:18:41
Ihmettelinkin mitä tuo pekko-pekko tarkoittaa. Mutta olen tottunut olemaan pihalla jo niin paljosta ..


Muokkaus.
Siitä runosta vielä. Minä sitä lukiessa kuvittelin vähän eri tilannetta, en ihan tällaista maisemaa.. ehkä latua, joilla itse joskus hiihtelin  ::)

(Mistä saisi oikolukijan, mikä osaisi kieliopinkin  8))

Tuollaista se tunturin rinne on siitä rinnan kohdalta. Kiilopää on sen verran korkea, että huipulla ei kasva mitään, siellä on vain kalliota. Tunturikoivut kasvavat seuraavalla vyöhykkeellä huipulta alaspäin. Kyllä siellä tunturikoivujen välissä latuja kulkee, mutta alaspäin laskiessa pitää aurata koko ajan, joten ladut menevät helposti umpeen. Siellä käy myös tuuli niin paljon, että vaikka ladut avataan moottorikelkalla joka aamu, ne menevät nopeasti umpeen. Tärkeää on, että on tukeva ura alla, muutoin hukkuu lumeen. Se tuli koetuksi nanogripeillä.

Amanda


Minä en pysyisi enää suksilla!
Jo kouluaikoina pelkäsin mäen laskua.. on vähäistä korkeuden kammoa.  Polkupyörällä ajoa ei muka voi poisoppia-- pitäisi kokeilla, kellarissa on tyttären maastopyörä kumit tyhjinä. Minun, joka kävi koulua sillä :)

Esmerkix


Suti

Tuu pois jo. Kevät on virallisesti tullut.
päivä kerrallaan