Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 34 Vieraat katselee tätä aihetta.

Slörde

Oho, johan vilkastui, Ave ja Sini4:kin linjoilla ties kuinka pitkästä aikaa!

Pitääkö tässä alkaa lukemaan viestejään ennenkuin painaa lähetä nappia :P


Olen ruvennut nuukemmaksi, kun olen toisen mummon kirjoitusta muokannut sujuvammaksi.. sukulaissieluni Eilan.

AveLazio

Mikäs tässä on Patulle niin kovin vaikeaa!

Edellä jo kerrottiin sanan vanha merkitys ja sen alkuperän epävarmuus (mikä koskee tuhansia muitakin sanojamme).

Ootko Patu täysikäinen? Tuommoista koulupojan viestitystä sulta tulee. Hm. Mutta lingvistinä pidän kiinnostuksestasi kieltä kohtaan. Yeah. :)
At a narrow passage there's no brother, no friend

Patu

Minulle on vaikeaa ymmärtää mikä ukko tuo Ave kuvittelee olevansa.
Kun Ave sanoo että kyseessä on sanan vanha merkitys niin se on soopaa, ukko ei tiedä mitään, kyseessä on jonkun murteen joskus käyttämä merkitys.
Muka latviaa.
Pöh.
Pöh.

Lopetapas Ave tuo nimittely. koetapas elää ihmisiksi.

emma


AveLazio

Anteeksi, patu, että epäilin sinua koulupojaksi. Mistä olisin voinut tietää, että oletkin koulutyttö. Sori. Ja saat jatkaa vittuiluasi minulle.  :D Oot kiva.

Kautokeino on "niemipolku" eli 'helpoin vesistönylitystie'.
At a narrow passage there's no brother, no friend


risto

Lainaus käyttäjältä: Patu - 13.03.12 - klo:18:01
Kun keinot loppuu otetaan konstit avuksi.


Joo, terva ja sauna, ja jos ei muu auta ni sitte viina.

risto

#656
.
Koutokeino (pohjoissaameksi Guovdageaidnu, norj. Kautokeino, kveeniksi Koutokeino)[3]

Kautokeinon suojelukohde. Jag utanför Kautokeinos äldsta hus, från 1936 tror jag. De andra huset brändes upp under andra världskriget.
Samma po svinska Olen ulkona Kautokeinos vanhin talo, vuonna 1936 uskon.Toinen talo paloi toisen maailmansodan aikana.


Slörde


risto

#658
Lainaus käyttäjältä: Amanda - 13.03.12 - klo:21:54


Keinosta aasinsiltaa myöten keinulle.. tuntuu, että samasta sanasta johdettu. Kapulatie suolla keikahtelee...


donkey bridge  26 up, 3 down
A mental tool to make a connection between one idea and another, specifically for simple ideas that only a donkey would need help remembering.

karpalo

#659
Lainaus käyttäjältä: emma - 13.03.12 - klo:20:29
Keino,

No mitäs tarkoittaa Kautokeino?

Entäs mitäs tarkoittaa Keinonen ?

Onko pieni polku ?  "nen" pääte siis tarkoittaisi pientä. Mutta jos keino tarkoittaakin "kikkaa", eli hyvää tapaa tehdä joku asia? Niin silloinhan Keinonen olisikin "pieni kikka"


Toisaaltaan tulee mieleen kyllä  Matti "Mölli" Keinonen.

Kikka sanasta taas tulee mieleen T:reen lahja Suomen iskelmä taivaalle, edesmennyt Kikka.


http://www.youtube.com/watch?v=FdgIpAJL8X8

Mä haluun viihdyttää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä