Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Uskonnollisten merkkien syboliikasta...

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 04.06.12 - klo:11:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Tähän ketjuun voi jokainen asiasta kiinnostunut laittaa omat puumerkkinsä kristillisten tai muiden uskontojen symboleista ja niiden merkityksistä:

Minua On askarruttanut eräs merkkirypäs jo vuosikausia...

"A ja O", mutta siten, että A on O:n päällä ja A:n poikkiviiva käyristyy O:n kaaren muotoiseksi... En valitettavasti osaa ko. havainnollistaa sitä tässä ketjussa, mutta erikoista On se, että A:n alasakarat ovat O:n kaaren ulkopuolla A:n kärki on O:n keskipisteessä? Kun ko. merkin lukijani piirtää paperille, varmasti asiani symboli selventyy?

Minulle jo varhain ko. edusti syntymistä ja myös maanpäällistä kuolemaa... Myös aikuisuutta ja vastuun ottamista... Samoin kristillisen elämän Jumala symboolia?

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto


AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend


Patu

Ei K.K.:n pointissa ole mitään ymmärtämistä. Se on ja on aina ollut että Jumala on suuri ja K.K. uskoo Jumalaan, uskokaa muutkin.


risto

.
Mulle ei ole tullut mieleenkään että A ja O päällekkäin olisi joku oingelma. Voi ne laitaa jos haluaa.


AveLazio

Kyllähän tässä Jumalaan uskotaan, mutta tuota A:n ja O:n graafista muotoilua en vieläkään tajua..
At a narrow passage there's no brother, no friend

Patu

Luulen että K.K.:n tarkoittama kuvio ei ole A ja O päällekkäin vaan A ja Ω päällekkäin, kts. http://fi.wikipedia.org/wiki/A_ja_O.
Selitys on juuri sellaista mystistä hevonpaskaa jota luulen K.K.:n pähkäilevän.

Aprilli

Eipä ole K.K:n kuvailemaa symbolia tullut vastaan.
Epäilen, että kyseinen merkki viittaa mahdollisesti johonkin Vapaamuurarien  tasoasteeseen. :o

Tiistai

#9

Onhan noita graafisia symboleja. Mutta merkitsevätkö ne todella mitään? Ihmisten kehittämiä.

Eikö uskonto/henkisyys ole riippumaton maallisista symbooleista, se on moraalia ja kaikkea, mihin uskonnot yrittävät kasvattaa ihmisiä.

Jotkut ateistit ovat moraaliltaan parempia, kuin uskovaiset, olen havainnut.
Ehkä uskonnolisuus tulee ihmisen perustapeesta olla oikeamielinen, rehellinen ja hyvä ihminen.. ja kun sille ei ole oikein sanaa, niin puhutaan Jumalasta/Jumalista. Vaikka jokainen järkeään käyttävä tietää, ettei voi olla useita jumalia yhdelle ihmiskunnalle, vain se Yksi, jota kaikki palvovat kukin omalla tavallaan.. (mutta..).

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä