Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kulttuurien elämää ja mellastusta

Aloittaja Juha, 27.06.14 - klo:10:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 11.07.14 - klo:15:20
n. Luotan enemmän Aven taistelustrategiaan.
joo, se meinaa miinottaa Tampereen lähipuistot siltä varalta että vihollinen tulee

Suti

Minä en tiedä yhtään syytä mennä Tampereelle. Tietääköhän vihollinen?
Jospa Ave on erehtynyt.
päivä kerrallaan

Toope

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 11.07.14 - klo:08:26
Kaikki se hirveys johtui siitä, että Saksassa oli paljon Toopen ajatusmaailman ja henkisen pääoman/omantunnon puutteen omaavia henkilöitä, sattuivat samaan aikaan olemaan vielä valtiollisessa johdossa.

"Lopullista Ratkaisua" odottaa myös Toope, eivätkö ne ymmärrä, ne päättäjät siellä Arkadianmäellä, että minun rotuni on maailman kaunein ja viisain ja puhdasoppisin.

Nyt kun heitit natsikortin, voin siihen reagoidakin. Aika hämmentävä näkemys, koska minähän olen puolustanut sananvapautta ja länsimaista liberaalia demokratiaa. Minä olen vastustanut islamin tai sosialismin (kansallissosialisminkin) kaltaisia totalitaarisia aatteita, mutta silti sinä vedät minua kohtaan jotain natsikommentteja? Sinunkaltaisesi likaavat liberaalin demokratian ja vapauden käsitteitä.

En ole koskaan väittänyt oman rotuni olevan kaunein tai viisain tms. Lopeta valehtelusi väitteistäni. Ole rehellinen, jos pystyt siihen. Mistään "Lopullisesta ratkaisusta" en ole koskaan puhunut, ymmärtänet kai, mitä termillä tarkoitetaan? Ihmisten tuhoamista, jota en ole koskaan esittänyt. Sinunkaltaisesi näköjään näin ajattelevat.

En halua sanoa suoraa mielipidettäni Karpalosta, koska en halua banneja foorumilta, mutta ala-arvoista, epärehellistä ja epä-älyllistähän tuo hänen kommentointinsa on.

Kauhalla ei voi ottaa, jos on lusikalla annettu...
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Toope

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 11.07.14 - klo:12:55
Roskaa
Pääosin uskomatonta selittelyä Tiistailta. Perimmäinen selityshän on se, ettei islamilainen yhteiskunta toimi. Se on se yksinkertaisin selitys. Länsimainen yhteiskuntajärjestelmä taas toimii. Yhteiskuntien toimivuudestahan tässä on kyse. Jotkut tuottavat hyvinvointia, jotkut jatkavat orjataloutta. Jotkut kykenevät luomaan tiedettä, jotkut sitoutuvat 600-luvun aatteisiin. Jotkut kehittyvät, toiset taantuvat.

LainaaMaat pääsivät ikeestä ja kouluja perustettiin, ensin pojille ja kohta tytöillekin. Vaikka vanhemmassa yli 70 vuotiaiden sukupolvessa on vielä muutamia lukutaidottomia naisia, eräänkin tuntemani isä tarvitsi tyttöä kotitöissä. Mutta asenne on muuttunut. Esim. Jordanian yliopistoissa on yli puolet naisia ja työmarkkinoilla pojilla vaikeaa, kun pienemmällä palkalla töitä tekevät naiset vievät työpaikkoja. Mutta Toope tietenkin jättää tuon linkin lukematta.

Saudeissakin on valtavasti yliopistokoulutettuja ihmisiä. Ainoa ongelma on se, että puolet heistä on islamilaisia teologeja, joille on kysyntää aika vähän (no, ehkä terroristipiireissä). Arabimaiden nimellinen koulutus ei pärjää länsimaisen tai kaukoidän koulutuksen kanssa, joten eivät tiedettäkään luo. Arabimaat ovat hämmästyttävän takapajuisia tieteen ja kulttuurin aloilla, kuten aiemmin mainitsin mm. tuossa Valtaojan kommentissa. Nuo maat ovat epäonnistuneet liki kauttaaltaan luomaan öljystä irrallista, kehittynyttä yhteiskuntaa. Ne ovat henkisesti, taloudellisesti ja yhteiskunnallisesti kehitysmaita.

LainaaToisekseen 400 vuotta ottomaanien valtakunnassa arabimaissa tavallisia kouluja ei sallittu, vain koraanikouluja harvoille valituille.

No, kuinka paljon tuo eroaa nykytilanteesta? Eiväthän islamilaiset maat edelleenkään monesti halua naisia koulutettavan tai miehiäkään muuten kuin islamin oppiin! Länsimaalaiset ja itä-aasialaiset lentävät jo avaruudessa kun islamilainen maailma kiistelee siitä, pitäisikö tyttöjä päästää kouluun. Sivistymättömyys on valinta, helvetin huono sellainen! Typeryys on valinta, vielä pahempi. Tekopyhyys muiden syyttämiselle on sitten vain itsepetosta ja epärehellisyyttä.

LainaaBrain drain. Kun kouluja perustettiin, niin tarvittiin myös opettajia uusiin yliopistoihin. Valtio lähetti ja lähettää edelleen lahjakkaita ulkomaille ja palatessa on opetettava muutamia vuosia (riippuu lainan suuruudesta). Mutta liian monet eivät palaa heti, vaan joskus myöhemmin, koska he jäävät ko. maihin asumaan.  

Braindrain, aivovuoto on toki ongelma. Useimmat koulutetut afrikkalaiset tai lähi-itäläiset mieluummin siirtyvät länsimaihin, koska länsimaat ovat parempia yhteiskuntia elää. Tuo on sinänsä ikävää, koska nuo maat juuri tarvitsisivat älymystöään. Osin siksi itsekin vastustan maahanmuuttoa. Kehitysmaalaiset tarvitsevat koulutettujaan enemmän kuin me! On itsekästä haalia heistä parhaimmat tänne.

LainaaTuskin tiedätte, että USAssa matemaattis-luonnontieteellisellä ja varsinkin insinöörialalla tohtorin arvon opsikelevista on pieni osa syntyperäisiä amerikkalaisia.

Höpsis. Enemmistö on amerikkalaisia, mutta joukossa on varsin paljon ulkoa tulleita, koska USA:laiset yliopistot houkuttelevat näitä muualta.

Nyt tauko kommentoinnissa! Kohta jatkuu...
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

kromi

Lainaus käyttäjältä: Toope - 12.07.14 - klo:00:10
. Mistään "Lopullisesta ratkaisusta" en ole koskaan puhunut, ymmärtänet kai, mitä termillä tarkoitetaan? Ihmisten tuhoamista, jota en ole koskaan esittänyt.


Mitenkä Toope se sinun kommenttisi vaimostasi Näkkärin eräässä keskustelussa menikään?
Etkös uhannut lopettaa hänen elämänsä, jos jotain sinun maailman kuvaasi järkyttävää tapahtuisi?

Toope, älä sinä ala Miehille selittämään yhtään mitään!
Sinun kaltaisesi naisen uhkailijat joutaisivat haaskoiksi riistakojujen läheisyyteen!


Toope

Jatkoa edelliseen kommenttiini:

LainaaAmerikkalaiset itse ovat suurelta osalta liian materialistisia alkaakseen opiskelemaan vaikeita asioita.

Yhdysvaltalaiset yliopistot toki ottavat innokkaasti ulkomaisia oppilaita, mutta silti enemmistö niiden johtavista tieteilijöistä on amerikkalaisia. Ihan siis amerikkalaisten koulujen kasvatteja!

LainaaKukaan ei ole kieltänyt, etteivät juutalaiset ole älykkäitä. Ja niin ovat arabitkin. Ovathan se samaa semiittistä läheistä sukua toisilleen. Juutalaisten etu on, että Euroopasta Hitleriä pakoon lähteneet viisaat päät muuttivat joko sinne tai USAhan, missä he ovat keränneet ison pinon Nobeleita.

Juutalaisethan keräsivät nobeleitakin jo paljon ennen holokaustia. Kulttuuri kun on koulutusta tukeva, verratkaapa vaikkapa mustalaiskulttuuriin, joka on ollut yhtä sorrettu kuin juutalaiskulttuuri, mutta joka on myös reagoinut eri tavalla. Mustalaiskulttuuri on käpertynyt sisäänsä, juutalaiset ovat integroituneet. Toki juutalaiset ovat assimiloituneet ja sekoittuneet enemmän valtayhteiskuntiin, mutta ovat kulttuurina menestyneet erinomaisesti. Mustalaiskulttuuri taas on eriytynyt ja rappeutunut. Se on jäänyt yhteiskunnan hylkiön asemaan, mutta se ei näemmä halua asemasta poistua. Valinta toki olisi olemassa, jos kulttuuri haluaisi lapsiaan esim. kouluttaa! Mutta tuo on valinta, minkä kulttuuri tekee. Juutalaiset halusivat kouluttaa lapsiaan, ja he menestyivät. Mustalaiset halusivat pysyä erillään valtayhteiskunnasta, joten pysyvät köyhinä ja rikollisina.

LainaaJa vielä yksi kulttuurillinen asia. Arabit varsinkin ovat verbaalisia ihmisiä, joille yksin jättäminen on pahin rangaistus ja aina ollaan pulisemassa keskenään. Verbaalista runoutta harjoitetaan vieläkin laajalti ja koulussa on opeteltava ulkoa pitkiä jaksoja jostain vanhoista kokoelmista (siippa osaa niitä vieläkin ulkoa),  Että joku lukee romaaneja nurkassaan yksin, tavallaan siihen konservoitua keksittyä elämää, on yleensä vähän outo, muttei sen takia kuitenkaan syrjitä, korkeintaan kiittäen mainitaan. Ja tuossakin asiassa on selvää muutosta tulossa.

Eivät nuo kai ole mitään geneettisiä piirteitä? En viittaa tässä Halla-ahoon. ;D Eivät arabit ole sen kummempia ihmisiä, mutta heidän valtakulttuurinsa ei ole järin toimiva kulttuuri, jos verrataan esim. länsimaihin. Heidän pitäisi vähän uudistaa sitä omaa yhteiskuntaansa Israelin ja länsimaiden syyttelyn sijaan. Heidän itse tulisi näyttää, että kykenevät luomaan jotain 2000-luvulla. Toistaiseksi näytöt ovat kovin vähissä. No, pari sisällissotaa ja uskonnollista sotaa arabien kesken. Onhan sekin saavutus...! Aika huono silti.

LainaaLast but not least: olisin todella utelias tietämään Toopen tieteellisistä saavutuksista ja että montako "paperia" on julkaissut mistäkin aiheesta. Mutta hei, onhan meillä Google, panen nimeen hakuun laittamalla PhD sen perään!

En ole harjoittanut mitään akateemista toimintaa sen jälkeen kuin sain ne keskinkertaiset maisterinpaperit ulos yliopistolta. Olen tusinamaisteri. En sinänsä koe, että minun täytyisi tässä mitenkään puolustautua ojankaivajaopiston oppilaita kohtaan.

Peace! :)

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 11.07.14 - klo:14:59
Toope sotkee arabit ja muslimit, ja Tiistai menee vähän samaan kuoppaan.

Sekoitamme koleran ja ruton?

Siirtolaisina en toivoisi sen enempää arabeja kuin afrikkalaisia muslimeja, enkä lopulta aasialaisia muslimejakaan, koska pidän islamia ylipäänsä sinä perusongelmana. Islam ei ole kulttuuri, joka sopeutuu hyvin länsimaihin, joten islamilaista siirtolaisuutta ei pitäisi harjoittaa mistään päin maailmaa.

LainaaMielestäni on vahvoja perusteita väitteelle että islam kaikkine muotoineen - mukaanlukien taleban,al-Qaida, Boko Haram, al-Shabaab, ISIS jne. - on suoranainen este tieteen ja varsinkin luonnontieteellisen ajattelun kehittymiselle. Ja kaukana ei ole silloin Toopen markkinoima, rivien väliin kirjoittama ajatus että järkeviä eivät ole näiden oppien kannattajat.

Kulttuuri ja uskonto on sitä, miten se yhteiskuntaansa toteuttaa. Ei koskaan sitä, mitä väittää edustavansa. Jos siis arabikulttuurien nykyinen malli on lähinnä sekasortoa ja klaanitappeluita tai uskonnollisten ryhmien kiistoja, kertoo tilanne vain siitä, ettei arabikulttuurilla ole mitään tarjottavaa muille. Ei ole tällä hetkellä tarjottavana mitään edes itselleen. Peiliin katsomista ja perusasioita kyseenalaistamista arabiyhteiskunnat tarvitsevat. Jotain on niin pahasti vialla tuossa kulttuurissa. En minä sano, että olisivat kyvyttömiä uudistumaan, mutta tällä hetkellä jotain suurta uudistumisen tarvetta arabimaailma tarvitsee, kovin kipeästi. Mitä se olisi, on miljardin dollarin kysymys.

...

Lainaus käyttäjältä: kromi - 12.07.14 - klo:00:48
Mitenkä Toope se sinun kommenttisi vaimostasi Näkkärin eräässä keskustelussa menikään?
Etkös uhannut lopettaa hänen elämänsä, jos jotain sinun maailman kuvaasi järkyttävää tapahtuisi?

Mitä ihmeen kommentteja minulle taas suolletaan?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Toope - 12.07.14 - klo:00:10

........
En ole koskaan väittänyt oman rotuni olevan kaunein tai viisain tms. Lopeta valehtelusi väitteistäni. Ole rehellinen, jos pystyt siihen. Mistään "Lopullisesta ratkaisusta" en ole koskaan puhunut, ymmärtänet kai, mitä termillä tarkoitetaan? Ihmisten tuhoamista, jota en ole koskaan esittänyt. Sinunkaltaisesi näköjään näin ajattelevat.
.....

Oikeastaan et muusta puhukkaan, kuin Länsimaisen Rodun ja Kulttuurin ylivertaisuudesta.

En viitsi linkata noita viestejäsi esiin, kaikkihan ne osaavat lukea tuolta muutenkin. En sitten tiedä, että valehteletko jatkuvasti vai haluatko vaan ihan muuten vain puhua soopaa.

Kehuskelet näin >>>>Länsimainen Kulttuuri on hyvää

Natsit kehuskelivat näin>>>Germaaninen kulttuuri on ylivertaista

Eikö noissa lausunnoissa voi tarkkasilmäinen havainnoija nähdä samankaltaisuuksia, kysyn vain.

En silti halua sinulle Banneja valehteluun viitaten, eikä minulla ole mitään valtuuuksia antaa banneja, mutta joskus voisi katsella sitä, mitä itsekin kirjoittaa, eikä aina nähdä malkaa jonkun toisen silmässä.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Toope - 12.07.14 - klo:01:34
Mitä ihmeen kommentteja minulle taas suolletaan?


Toope kiemurtelee,
Tässä lainaus
[kromi]    mitäs, jos lapsi, jota olet luullut biologiseksi lapseksesi, osoittautuukin olevan toisen isän siittämä.

[Toope]Vaimo varmaan kuolisi... Tuollainen olisi asia, jota en anteeksiantaisi. Se tilanne, jossa voisin ryhtyä väkivaltaiseksi. Pahin mahdollinen petos, no mercy!

http://nakokulma.net/index.php?topic=11601.msg292485#msg292485

Tällaisten julistusten takia kutsuin mokomia hirviöiksi.
päivä kerrallaan

THL tiedottaa

.
Aika tavallinen ilmiö tuo, ettei ymmärrä itse kirjoittamaansa tekstiä.

Mut, onhan se surullista.



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

risto

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 12.07.14 - klo:15:35
.
Aika tavallinen ilmiö tuo, ettei ymmärrä itse kirjoittamaansa tekstiä.

Mut, onhan se surullista.


olen miettinyt samaa. Homaa voisi mennä paksusta huumorista, mutta eihän vitsikään toisteta solkenaan. Eikä kyllä mitään muutakaan, paitsi lasten iltasatu.. Kertoja tajuaa palautteesta että ei tärpännyt.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä