Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kuoleman ja kuudenkympin välillä oleville sopivaa keskustelua?

Aloittaja Frux, 18.01.23 - klo:13:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Frux

Mietinpä tässä...

Jos jään eläkkeelle vasta vuoden myöhemmin kuin on ensimmäinen eläkkeellejäämismahdollisuus, saan noin satasen kuussa enemmän eläkettä koko loppuelämäni ajan.

Kuulostaa hienolta.
Niin ne kehuivat minulle, kun soitin eläkefirmaan.

Kauankohan pitää nostaa sitä satasen erotusta ja  korkeampaa eläkettä,  että saan tienattua nostamattoman eläkkeen määrän lykätyn vuoden ajalta?

Ai, ei kauempaa kuin 14,5 vuotta!
Hienoa!
Kun 14,5  vuotta menee ylimääräinen satanen joka kuukausi nostamattoman  vuoden eläkkeen  korvaamiseen, niin  voin jo lähes 15 vuoden päästä alkaa nauttia sitä satasen  korkeampaa eläkettä.

Wau!
Olenkohan vielä  hengissä?


karpalo

Hyvää pohdintaa, Angela.

Itse olen ollut eläkkeellä jo jonkin aikaa. Toki ihan liikunnan ilon vuoksi olen tehnyt myös osa-aikaisia töitä.
Se hyvä puoli siinä on, että ei enää tarvitse maksaa tulevaa eläkettä varten. Eikä myöskään tarvitse ostaa jumppasaliin vuosikortteja.

Mitähän muuten sellainenkin maksaisi, jos kävisi kaksi kertaa viikossa jossakin liikuntasalilla "treenaamassa" vuoden verran ?

Esmerkix

Minun eläkeikäni oli 63,8-vuotiaana. Jäin eläkkeelle 64,8-vuotiaana. Muutama kymppi siitä tuli lisää jokaisen kuukauden eläkkeeseen. Kun siitä pidätetään vero ym. kulut, niin eihän siitä paljon jää käteen.

karpalo

Jäin miettimään........64,8 v.

Niin 64 v. Mutta montako kuukautta, viikkoa, päiviä ?

Esmerkix

#4
Tarkoitin tuolla 64 vuotta ja 8 kk. Mutta eihän tuolla merkinnällä ole väliä, sillä vastaus on sama eli 63,8 v + 1 vuosi on 64,8 vuotta, vaikka siis olisi pitänytkin merkitä, että 63 v 8 kk + 1 vuosi = 64 v 8 kk. Yksi vuosi siis oli erotusta kuitenkin.

Frux

#5
Hei!

Täällä on hiljaista kuin hautuumaalla. Suuri osa on sinne  varmaan siirtynytkin. Tai tappelevat rollaattoreista jossain lukkojen takana...

Tulin kysymään Tiistailta, että mikä tilanne siellä Israelin naapurissa? Olisi mukava kuulla sinulta analyysiä 🙂

Ja niin vain media hyökkäsi uuden sodan kimppuun ja ukrainalaiset unohtuivat. Naapurin setä hykertelee ja esiintyy rauhanrakentajana.

Ja entäs tuo putkirikko?


karpalo

Joo, hiljaista on ollut.

Toivottavasti sinä tuot mukanasi hieman pirtsakkuutta näille saiteille.

Sota saa kyllä ihmiset hiljaisiksi, mutta yritetään pitää Outomaata pinnalla.

Usko, Toivo ja Rakkaus.

Pikavastaus

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä