Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 23 Vieraat katselee tätä aihetta.

Alien Weird

#20
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 09.08.11 - klo:16:32
AW on saavuttanut arvostukseni. Taas hieno, analyyttinen viesti. I like those.

Tuota kirjailijajuttua en minä(kään) aivan ymmärtänyt. Foorumillahan on mukana 1 erinomainen kirjailija, joka ei ole sanonut mitään pahaa tms....

Kiroilukin jäi vielä epäselväksi. Ammattini kutsumana pyydän sinua AW laittamaan törkeysjärjestykseen sanat vittu, paska, perkele ja kyrpä. Olen kiitollinen, jos vastaat tähän.

Otan ensin vastaan kiitollisuuden
ja sitten vasta vastaan.

En ole maininnut mitään foorumikirjailijoista,
ei ainakaan tarkoitukseni ole ollut puhua heistä.

Foorumikiroiluun olen ottanut kantaa
mainitsematta yhtäkään foorumikiroilijaa nimellä tai nimimerkillä
ja puuttumatta kenenkään kirjoittajan kirjoittajapersoonaan.

Mainitsemillasi sanoilla on kaikilla joku käytännöllinen merkitys
jota merkitystä voidaan käyttää viestissä jonkun asian ilmaisemiseen.
Siinä merkityksessä ne sanat ovat merkittäviä,
mutta en usko että sanojen välillä on merkittävyyseroja.

Eivät ne sanat ole myöskään sen merkittävämpiä
tai vähempimerkityksisiä kuin muutkaan sellaiset sanat
joilla on joku merkitys, joilla voi kuvata jotain asiaa.

Vai tarkoititko kysymykselläsi kenties sitä asiaa mitä nämä sanat kuvaavat?
Siihen en nyt ota kantaa mikä niistä asioista on merkittävin mitä nuo sanat kuvaavat,
vaikka henkilökohtaisesti voinkin löytää merkityseroja.
Olen varma että muille ne merkittävyydet voivat olla aivan toisin päin kuin minulle.

Noita sanoja käytetään myös yleeisesti kiroilutarkoituksessa, kuten jokainen varmasti tietääkin,
siinä merkityksessä ne sanat ovat vailla merkitystä.

Kiroilun merkitys on pullistaa kiroilijan tyhjää egoa,
sen tarkoitus on saada mitätön näyttämään jollaintavoin merkittävältä,
mitätön on siis tässä tapauksessa se kiroilija itse ja ja hänen pitää siis näin,
näin epätoivoisella ja surkealla tavalla yrittää korostaa itseään.
Se on säälittävää, mutta valitettavan yleistä.

.

Patu

Olen pahoillani ilmoittaessani etten ole AW:n kanssa samaa mieltä foorumin arvojärjestyksestä ja siitä kisaamisesta tai arvovallan hakemisesta.
Täytynee ruveta tarkkailemaan kanssakirjoittajia uudella silmällä, minussa itsessänihän ei mokomaa pahetta ole.

Se on toinen asia että mielessäni kyllä ryhmittelen aivan tollot, höyrähtäneet jne. jne.

Kyllä minäkin tiedän että foorumilla on yksi kirjailija, mutta onko niitä todella kaksi. Erinomainenkin.

AveLazio

Älykäs viesti. Kuten Sinulta aina, idolini usea.

AW, se tuhmien sanojen rankkinki?
At a narrow passage there's no brother, no friend

Canardian

#23
Arvo ei ole mitään muuta kuin se, paljon ihmiset ovat valmiita maksamaan jostain.
Voi kuulostaa loogiselta, mutta jos ihmiset maksavat kivestä 100€ ja ihmisestä 1€, niin silloin tämä sääntö rupeaa jo merkitsemään jotain, ja samalla kyseenalaistaan koko arvomaailman.

Arvo nimittäin ei saisi olla sitä, mitä ihmiset ovat valmiina maksamaan jostain, vaan kaikille pitäisi olla kiinteä hinta, joka ei muutu ikinä.
Ihmisiä ei saa päästää vapaasti ajattelemaan, koska he eivät kykene siihen.
Heille pitää laatia viisaat säännöt, jota kaikki noudattavat.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend


Alien Weird

#25
Lainaus käyttäjältä: Metatron - 09.08.11 - klo:21:03
Arvo ei ole mitään muuta kuin se, paljon ihmiset ovat valmiita maksamaan jostain.
Voi kuulostaa loogiselta, mutta jos ihmiset maksavat kivestä 100€ ja ihmisestä 1€, niin silloin tämä sääntö rupeaa jo merkitsemään jotain, ja samalla kyseenalaistaan koko arvomaailman.

Arvo nimittäin ei saisi olla sitä, mitä ihmiset ovat valmiina maksamaan jostain, vaan kaikille pitäisi olla kiinteä hinta, joka ei muutu ikinä.
Ihmisiä ei saa päästää vapaasti ajattelemaan, koska he eivät kykene siihen.
Heille pitää laatia viisaat säännöt, jota kaikki noudattavat.

Aika lailla perustavaa laatua olevaa pohdintaa tämä.
Kaikelle pitäisi tietenkin olla kiinteä hinta, silloin kaikki olisi selkeää, vai olisiko?

Mieleeni tulee sellainen kerettiläinen ajatus että kaikki arvot ovat ylipäätänsä harhoja,
ne ovat ihmisten keksimiä juttuja jotka pätevät jos kaikki ovat yksimielisiä arvoista,
tai suostuvat kunnioittamaan toisten ihmisten arvoja tai yleisiä arvoja.

Mikä on esimerkiksi kiven arvo? Mikä on timantin arvo, Mikä on kullan arvo?
Kullan hinta on ollut nousussa viimeaikoina, se ei siis ole mikään kiinteä arvo vaan muuttuu.

Mitä on kullan oikea arvo?  
Sehän määräytyy vain sillä tavoin että joku suostuu maksamaan kullasta sen omistajan määräämän summan.
Minusta kullalla pitäisi olla vain se arvo mikä on sen hyötykäyttöarvo, eli ei paljon mitään.
Onko kullan arvo sen käyttöarvo?  Ei toki, kullan arvo on mitä sattuu ja huikeasti ylittää sen käyttöarvon mitä kullalla on.

Mikä on sitten ihmisen arvo?  Ihmisenkin arvo pitäisi kai olla joku ihmisen käyttöarvo, eli se  arvo mitä esimerkiksi työnantaja suostuisi
työntekijästä maksamaan mikäli ihmisen arvo voisi muuttua vapaasti markkinoilla kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan, kuten kullan arvo.

Ihmisen arvo määritellään kuitenkin jotenkin muuten kuin pörssissä.
Ihmisen arvo mitataan erilaisilla mittatikuilla kuin kulta.

Ihminen on arvokas jos hänen humaaneja ansioitaan arvostetaan,
esimerkiksi äiti, tai joku hyväntekijä, tai vaikka lääkäri
on monen mielestä arvokkaampi kuin siltojen alla rötköttävä hamppari.
Sellainen jolla on auktoriteettia, käskyvältaa muihin nähden, poliittista valtaa,
tai taloudellista valtaa, on arvokkaampi kuin sellainen jolla ei tätä valtaa ole.

Lapset ovat arvokkaita siksi että he ovat lapsia,
vanhukset ovat arvokkaita siksi että he ovat vanhuksia.
Sairaat ja työkyvyttömät ovat arvokkaita ihmisinä.

Ne ihmiset jotka ovat työiässä ja työkuntoisia
arvostellaan eri tavalla kuin lapset, vanhukset, sairaat ja vammaiset.
Työkykyiset ja työikäiset jaetaan eri arvoisiin heidän työkykynsä mukaan,
eli sen arvon mukaan jota he pystyvät yhteisölleen tuottamaan.

Myös oppineisuutta arvostetaan, urheilusaavutuksia arvostetaan,
erilaisia ominaisuuksia, kuten nokkeluutta, huumorintajua, rehellisyyttä ym. arvostetaan.
Ihmisen arvo muodostuu lukemattomien eri tekijöiden perusteella.
Toki ihmisen arvo ei ole mikään vakio
vaan eri ihmiset arvostavat samaa henkilöä hyvin monella eri tavalla.

Mikä on siis ihmisen arvo?

.

Canardian

#26
Ihmisen arvo on osittain objektiivinen, ja osittain subjektiivinen.

Objektiivinen osuus rajoittuu ihmisen kykyihin, järkeen, taitoihin, ja koulutuksiin.
Subjektiivinen osuus ottaa kantaa tunteisiin, kokemuksiin, ja ystävyyteen.

Objektiivinen osuus määrittelee ehkä noin 20% ihmisen hinnasta,
kun taas subjektiivinen osuus voi pompata ihan astronoomisiin summiin, ylittäen jopa 100%, vailla järkeä, mutta vain tunteita.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Posiella

Hei AW!

Ja kaikki muutkin!

Tämän päivän mietteet on sellaiset, että olinpa taas vaihteeksi tekemässä sellaisen testin, jossa tutkittiin, että olenko tarpeeksi kova tähän uuteen juppien työelämään ja arvatkaapas, mikä oli tulos! Kerrottiin, että olen niin vanha, että en voi enää muuttua, mutta kehittyä pitäisi, jos vain voisi. Ja kehitysalueita ovat sellaiset asiat kuin että olen liian empaattinen ja ymmärtäväinen alaisia kohtaan. Pitäisi olla huomattavasti kovempi ja pitää mielessä vain yksi ainoa asia: tulos. Jos alainen ei sitä saavuta, niin korkeintaan kahden huomautuksen jäljeen pihalle ja uutta tyyppiä kehiin.

Olen 20 vuotta ollut ja kiertänyt erilaisissa johtamiskoulutuksissa, johtanut isojakin yksiköitä ja ollut kaksi kertaa jopa alallani Suomen paras myyntipäällikkö (joskus 90-luvulla). Mutta! Nyt saa kuulkaas, vanhat parrat, laittaa kaikki entisajan johtamisopit romukoppaan ja unohtaa kannustava ja innostava johtaminen, joka oli "muotia" silloin joskus 90-luvulla.

Voihan perse, sanon minä!

Jaa, että mihinkä se asia jäi? Siihen, että siellä nyt mietitään, olenko liian pehmo. Onneksi olen jo niin VANHA, että en aijo tulla yhtään kovemmaksi ihmiseksi.
Ainut kovuus löytyy meikäläisestä silloin, kun pitää väitellä täällä vanhojen ukkojen kanssa. ;)

Jaa, ettäkö mitä mietin, jos en tule valituksi? So what, sanon minä. Eivätpähän tiedä, mitä menettävät! :D
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Canardian

#28
Jos alainen ei saavuta sitä, mitä sinä käskit hänen tehdä, syy ei ole alaisessa vaan sinussa.
Oppilas on juuri niin hyvä kuin hänen opettajansa.

Jos ei osaa opettaa oppilaita tekemään hommiansa, sitten on paska opettaja ja kannattaisi ehkä miettiä rautatieaseman vessansiivoojanuraa, tai jotain vähemmän vaativaa hommaa.
Mutta jos olet hyvä opettaja, kannattaa pyytää palkankorotusta, koska ne ovat maailmassa tosi arvokkaita ja harvinaisia henkilöitä.

Ja firmat, jotka väittävät toisin, voisi ilmoittaa konkurssiin, koska niillä ei ole mitään virkaa tässä yhteiskunnassa, jossa innovaatio ja inspiraatio on eteenpäin vievä tekijä.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Posiella

Lainaus käyttäjältä: Metatron - 09.08.11 - klo:22:52
Jos alainen ei saavuta sitä, mitä sinä käskit hänen tehdä, syy ei ole alaisessa vaan sinussa.
Oppilas on juuri niin hyvä kuin hänen opettajansa.

Niinpä! Mutta halleluja! Tämä maailma on nykyään niin kova, että tuollaiset ajatukset laitetaan romukoppaan. Ilmeisesti maailma on muuttunut 10 vuoden aikana niin paljon, että tällaiset hörhöt kuin me täällä outolassa, joilla on vielä tunteet, saavat lähteä siivutettaviksi makkaratehtaalle.

Olet Metatron ihan oikeassa, mutta markkinavoimat ovat tänä päivänä ihan eri mieltä asiasta.
Ainut, mikä merkitsee, on RAHA!
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä