Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Ns. taivas On kaikkialla

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 05.12.14 - klo:18:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

"Kaikki tietävät, että Maa ja Aurinkokunta on osa Linnunrataa...

TS. roikumme lähes tyhjässä avaruudessa, osana Aurinkokuntaa Linnunrataa ja niin myös Galaksitkin Neitsyen Galaksiryhmineen johon Linnunratammekin kuuluu...

Maan pinnalta katsoen  yläpuolellamme on taivas, eikö totta...

Siis, olen taivaassa mistä maailmakaikkeuden eri pisteestä katsoen ja kun  avaruus On tähtitieteilijöiden mukaan ääretön, olemme kukin kohdallaan suhteellisesti katsoen maailmakaikkeuden keskipisteessä...

Kun siis elän tai kuolen, kuolemani jälkeenkin, taivaassa kaikkinensa...

K.K.

PS. Olisiko joku viisaampi valmis selittämään minulle, missä ajattelen väärin, jos siis ajattelen väärin?" 
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

#1
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 05.12.14 - klo:18:31


Maan pinnalta katsoen  yläpuolellamme on taivas, eikö totta...



PS. Olisiko joku viisaampi valmis selittämään minulle, missä ajattelen väärin, jos siis ajattelen väärin?"  

Ei tuohon ole lisättävää. Teräviä havaintoja. Ihme suorastaan.

karpalo

 Rrape, huomasin äsken että sulla on enemmän postauksia ja jopa paljonkin enemmän?

Mistä johtuu ?

Amanda

#3

K.K.:n kuvaama taivas on sysimusta.
Juuri pari viikkoa sitten oli astronautti studiossa ja kertoi kokemuksestaan, melkein valaistumisestaan kiertäessään maata. Avaruus on mustaakin mustempi, kun ainut valolähde on aurinko. Millään muulla tietämistämme taivaankappaleista ei ole ihmisen mahdollista elää. Maa on iso sininen pallo ja ylhäältä katsottuna uskomattoman kaunis. Ja sitten hänen oli pakko ihmetellä, miten ihmiset sotivat ja tuhoavat luonnon, joka on heille elinehto.

Hidas kollektiivinen itsemurha?
Evoluutiossa moraalinen kehitys ei ole ollut yhtä nopeaa kuin muu osaamisen lisääntyminen.. paljain käsin ei ennen voitu tehdä paljoa tuhoa. Jos jo aikoja sitten olisi ymmärretty elää rauhassa ja välttää nämä valtavat erot hyvinvoinnissa ja kehityksessä meillä olisi täällä "taivas" maapallollakin ;)

risto

#4
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 05.12.14 - klo:20:13
Rrape, huomasin äsken että sulla on enemmän postauksia ja jopa paljonkin enemmän?

Mistä johtuu ?


Ei aavistustakaan


risto

#5
.
Otsikko pitäisi kyllä muuttaa että taivas on yläpuolelle.
Pysyttäisiin asiassa.

Maanpäällinen taivas on maassa. Eikö ole kumma!

Taivas varjele.

Syrinx

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 05.12.14 - klo:18:31
"Kaikki tietävät, että Maa ja Aurinkokunta on osa Linnunrataa...

TS. roikumme lähes tyhjässä avaruudessa, osana Aurinkokuntaa Linnunrataa ja niin myös Galaksitkin Neitsyen Galaksiryhmineen johon Linnunratammekin kuuluu...

Maan pinnalta katsoen  yläpuolellamme on taivas, eikö totta...

Siis, olen taivaassa mistä maailmakaikkeuden eri pisteestä katsoen ja kun  avaruus On tähtitieteilijöiden mukaan ääretön, olemme kukin kohdallaan suhteellisesti katsoen maailmakaikkeuden keskipisteessä...

Kun siis elän tai kuolen, kuolemani jälkeenkin, taivaassa kaikkinensa...

K.K.

PS. Olisiko joku viisaampi valmis selittämään minulle, missä ajattelen väärin, jos siis ajattelen väärin?" 


Maa ja avaruus (ja aurinkokunta, galaksit jne) ovat käsitteinä eritasoisia kuin subjektiiviseen ajatteluun kuuluvat taivas, ala- ja yläpuoli. Niitä ei kannata sotkea noin huolettomasti sekaisin ettei mene itse sekaisin.


Suti

Miten niin ei kannata - sehän riippuu tavoitteista. Jos tavoite on estää järjellinen ajattelu niin silloin vain taivasta ja enkeleitä peliin.
Ja tietysti jos on jo sekaisin niin mitäs riskiä sitä enää on.
päivä kerrallaan

risto

.
Jos KK kirjottaisi tarinansa runomittaan, kaikki menisi täydestä.


.

Muisto Keijo Kullervo

Tällaistahan tämä...

Kun Nooa rakensi Arkin ja väitin, että nykyäänkin yhteen arkkiin mahtuu kaikki maailman eläimet, nousi suuri äläkkä, eikö totta?

Kun sanoilla On monta erilaista merkitystä ja niitä käyttää mukamas ja kaiken järjenkin mukaan väärin, ollaan käsityskyinemme aikamoisessa kaaoksessa.

Itse olen saanut ns. voima juuri tuollaisista välähdyksistäni... Olisiko jotain turhauttavampaa kuin olla eri mieltä (kun ennenkin On näin ajateltu)...

Totta, että Taivas ja taivas ovat eri käsitteitä juuri silloin kun nimenomaan niin halutaan, mutta minä en halua niin...

Haluan, että asioita tutkaillaan eri näkövinkkelistä ja silloin juuri löytyy moneen asiaan uusi näkökulma, eikö totta?

En ole ikinä käynyt Marsissa... Silti voin kuvitella miltä Maa näyttää astronautin, kosmonautin silmissä (taitavat kiinalaisetkin olla menossa Marsiin), siniseltä pisteeltä Marsin taivaalla...

Yllä muutama näkövinkkeli...

K.K.

PS. Uudella vinkkelillä näkyy paljon ihan sellaista jota ei aikaisemmin ole huomannutkaan katsoa.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä