Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Onohan Keijo Kullervo hereillä ?

Hän kun ei oikeastaan vastaa, kun kysytään ?

Esmerkix

Olin töissä 44 vuotta ja muutaman kuukauden päälle. Eläkkeelle jäin 64 vuoden ja 8 kuukauden ikäisenä. Virallinen eläkeikäni oli 63 v 8 kk eli olin vuoden ylimääräistä töissä. Enempää en olisi ehtinyt. Olin 18-vuotiaaksi saakka koulussa ja opiskelin lähes koko työssäoloajan. Nykyään ei varmaan enää pysty opiskelemaan samalla, kun on kokopäivätyössä, koska opiskeluaika on rajattu tietyn pituiseksi ja kursseja ei voi suorittaa öisin, kun opettajat eivät ole paikalla.

Muisto Keijo Kullervo

Heinäkuun kymmenentenä:

A-studio tänään: https://areena.yle.fi/1-4584718

Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että hallitus pyrkinee kohottamaan viinojen veroja kun Latvia ja Viro on laskemassa sitä veroa?


Muistuu mieleeni työkaverini lohkaisu viinaveron nousemisesta ja laskemisesta aina uusien eduskunta vaalien jälkeen mitä milloinkin...

Sanoi:
Pitäisi laskea viinaveroa tuntuvasti... Jos tulee ongelmajuoppoja niille viinat ilmaiseksi? Jos eivät älyä muuttaa juomatapojaan kuolevat muutamassa vuodessa kuitenkin... Jää halvemmaksi valtiolle maksaa hautauskulut ko. kuin kustantaa monivuotiset hoidot alkoholiklinikoilla.


Tiedä häntä, että oliko oikeassa, mutta A.-studion haastateltavat olivat huolissaan vain alkoholiverotulojen hiipumisesta Suomessa ja Latvian ja Viron mahdollisista hyödyistä kyseessä olevan suhteen.


Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Olen pienessä päässäni pohtinut ko. asiaa...

Osaan kirjottaa, mutta en oikein osaa luoda suullani lauseita lainkaan - siis sellaisia kuten sanantaitaja ja poliitikko osaa.

Usean ihmisen erinomaisena taipumuksena on osata jotain inhimillisitä elämisen taidoista.

Onnellinen se joka osaa monta asiaa - on kuin yleismies Jantunen kuvaannollisesti.

En ihmettele yhtään sitä, että Jeesus vain puhui ja puhuu asiaa - varsinkin kun elämänkertomuksensakin on lähes neljän apostolin varassa ja jäljittelijöitä tuhansia.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Ymmärtääkseni olen tullut tutkielmassani aivan äärirajoille ja tämän jälkeen lukijan on otettava, jos kiinnostusta riittää, itse asioista selvää?

https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/home


Viimeinen viestini – lähes – jossa kuvasin kantapaikassa sanojen rytmiikkaa Jeesus sanan tiimoilta oli mielestäni niin selkeä, että ilman lukijan osaamista tutkia sanoja, ei lähemmäksi enää itseni kautta pääse.
https://kantapaikka.net/index.php/topic,72.msg28055.html#msg28055


Kiinnostus asiaan – sanojen merkitysten tutkimiseen lienee tärkeintä ja sieltä kautta löytynevät asian juuret.
Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Muisto Keijo Kullervo

"Ei kukaan ole profeetta omalla maallaan."
Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

#866
2018 kirjoitettuna

Tyhjä Hauta?
Muistatteko Väinö Linnan?
Kirjoitettuaan elämäntyönsä, lukuisat romaninsa, oli Hän tyhjentänyt itsensä. Oli kuin tyhjä hauta. Kaikki mitä oli tuntenut, oli paperilla kirjoissa ja lukeneitten ihmisten sydämissä.
Jäljelle vain jäi Väinö Linna, legenda.
Itse koin saman asian. Kirjoitettunani Kotisivuni A:sta Ö:hön olin tyhjä hauta, olen elossa, mutta erilaisin, uusin kokemuksin.
Tyhjentää itsensä on elämän kokemista kirjoituksellisin, puhutuin repliikein.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Juulianna

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 22.07.19 - klo:09:01
2018 kirjoitettuna

Tyhjä Hauta?
Muistatteko Väinö Linnan?
Kirjoitettuaan elämäntyönsä, lukuisat romaninsa, oli Hän tyhjentänyt itsensä. Oli kuin tyhjä hauta. Kaikki mitä oli tuntenut, oli paperilla kirjoissa ja lukeneitten ihmisten sydämissä.
Jäljelle vain jäi Väinö Linna, legenda.
Itse koin saman asian. Kirjoitettunani Kotisivuni A:sta Ö:hön olin tyhjä hauta, olen elossa, mutta erilaisin, uusin kokemuksin.
Tyhjentää itsensä on elämän kokemista kirjoituksellisin, puhutuin repliikein.

Muisto Keijo Kullervo

Onhan se helpotus. Kun vuosikaudet ähisee yhden asian kimpussa niin kai se tyhjäksi vetää kun viimein on valmis. Minä kuolaan Päätalon Kallen perään. Muistaakseni oli Gummerus jolle Kallen kirja viimein kelpasi. Helsingissä kirjan esittelypippalot ja Kalle vapisi ja tärisi, hyvä kun ei karannut kun puheen joutui pitämään. Puhe oli lyhyt ja ytimekäs. " Minä olen Kalle Päätalo. Puhua minä en osaa mutta kirjan minä kirjoitin."
.
Niin kaunis on maa,,

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Juulianna - 25.07.19 - klo:13:52
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 22.07.19 - klo:09:01
2018 kirjoitettuna

Tyhjä Hauta?
Muistatteko Väinö Linnan?
Kirjoitettuaan elämäntyönsä, lukuisat romaninsa, oli Hän tyhjentänyt itsensä. Oli kuin tyhjä hauta. Kaikki mitä oli tuntenut, oli paperilla kirjoissa ja lukeneitten ihmisten sydämissä.
Jäljelle vain jäi Väinö Linna, legenda.
Itse koin saman asian. Kirjoitettunani Kotisivuni A:sta Ö:hön olin tyhjä hauta, olen elossa, mutta erilaisin, uusin kokemuksin.
Tyhjentää itsensä on elämän kokemista kirjoituksellisin, puhutuin repliikein.

Muisto Keijo Kullervo

Onhan se helpotus. Kun vuosikaudet ähisee yhden asian kimpussa niin kai se tyhjäksi vetää kun viimein on valmis. Minä kuolaan Päätalon Kallen perään. Muistaakseni oli Gummerus jolle Kallen kirja viimein kelpasi. Helsingissä kirjan esittelypippalot ja Kalle vapisi ja tärisi, hyvä kun ei karannut kun puheen joutui pitämään. Puhe oli lyhyt ja ytimekäs. " Minä olen Kalle Päätalo. Puhua minä en osaa mutta kirjan minä kirjoitin."
.

Jep...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Seksuaalineutraali?

Sellainen termi jota käyttänevät yhä useammin vanhukset ja ikääntyneet?

Koen jopa, että Jumala kaiken tietämykseni mukaan on seksuaalineutraali josta parisen kirjoittajaa on polemisoinut täällä hieman aikaisemmin.

Jumala on kaikkien Jumala, myös heteroitten, biseksuaalisten ja muuseksuaalisten - myös ateistienkin... Onhan Jumala luonut kaiken mikä maa päällä kantaa...

Vai pitäisikö Jumalan paikalla pitää maailmankaikkeutta - utelen?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"