Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Historian Jeesus

Aloittaja Bongaaja, 27.10.07 - klo:01:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


aladoobi

Lainaa"In Alexandria there was a similar Greek celebration on December 25th of the birth of a divine son to Kore (the "virgin")." (Kirkkoisä Epiphanius)

"From end to end of the Roman Empire December 25th was the birthday of the unconquered sun, of the Savior Mithra, and of the divine Horus and they and the others I have mentioned, whose festivals were in other seasons, were represented almost exactly as the birth of Christ was described in the Gospels and is depicted in Catholic churches today."

Nämä ovat linkistäsi. Minua on kiinnostanut "neitsyt Kore" - Kore liittyy vuodenaikohin niin, että hän viettää osan vuotta Manalassa Persefoneen luona, mutta saa tulla esiin sieltä valoisaksi vuodenajaksi. Hän synnyttää "Aioonin" eli aikakauden juuri joulupäivänä. Eli siitä lähtee uusi valo taas lisääntymään. Maininta on Epifaniukselta, kirkkoisältä, jonka teksteihin kyllä sisältyy virheitä ja epäjohdonmukaisuuksia. Mutta tätä Kore-kertomusta hän ei ole keksinyt omasta päästään. Koreen liittyy paljon kreikkalaista vanhaa mytologiaa ja uusplatonikkojenkin tekstejä.



Paavali ei tiedä Jeesuksen neitseellisestä syntymästä.
LainaaThe earliest Christian writings are Paul's Epistles. Paul insists that Jesus was "born of a woman"; but who the woman was he cares not the toss of a coin, and he knows of no miracle in the conception.

Paavali ei välitä mainita edes Jeesuksen äidin nimeä.
Näin on näppylät, siten on sienet

Ztara

Minulla on täällä käsissäni ihan mielettömän mielenkiintoinen kirja nimeltään Pyhä veri Pyhä Graal. Oletteko lukeneet sitä? Siinä kerrotun tutkimustiedon perusteella on jatkettu myöhemmin uusin tekijävoimin toinen kuuluisampi kirja, Da Vinci koodi.

Tämä kirja kertoo Jeesuksen olleen perheellinen mies joka pakeni Ranskaan. Häntä ei siis suinkaan ristiinnaulittu, vaan hän kuoli Ranskassa ja hänen jälkeläisensä, Merovingien perilliset, ovat yhä voimissaan.... Jeesuksen oikean historian pitämiseksi salassa perustettiin erilaisia veljeskuntia mm. Temppeliherrat ja Siionin ritarit, sekä tapettiin paavin toimesta mm. kataarit, joiden kerrottiin saaneen korkean kulttuurinsa ja sivistyksensä juuri siltä ajalta kun Jeesus vaikutti Ranskassa.....Vapaamuurarit liittyvät myös tuohon salaisuuteen ja tavoitteena on palauttaa Merovingit takaisin poliittiseen valtaan Euroopan hallitsijoiksi...

Olen vasta sata sivua lukenut, mutta kaikki historiasta kiinnostuneet lukekaa ihmeessä tuo kirja. Jopa minä, joka inhoan vuosilukuja, kaikenlaisten hallitsijoitten ja kuninkaitten nimiä sekä sotahistorian juonenkäänteitä, olen henkeäni pidätellen lukenut miten kirkonmiehet kaapujensa takana juonivatkin vallan kammottavan maallisia asioita ja katkottavat päitä niiltä jotka ovat päässeet jollain lailla kärryille tästä kristikunnan mahtavimmasta huijauksesta.

Kaikki alkaa  Rennes-le-Chateaun kylästä, kun eräs pappi löysi.......  :farao:
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

THL tiedottaa

Pakeni Ranskaan... heh, milloin Ranska perustettiin?    :lol:

Tässä jotain tietoa siitä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ranskan_historia

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "Starseed"Minulla on täällä käsissäni ihan mielettömän mielenkiintoinen kirja nimeltään Pyhä veri Pyhä Graal. Oletteko lukeneet sitä? Siinä kerrotun tutkimustiedon perusteella on jatkettu myöhemmin uusin tekijävoimin toinen kuuluisampi kirja, Da Vinci koodi.


Da Vinci koodi
n luin,henkeä pidätellen kuten Perjantai tuota. En löytänyt siitä mitään, mikä ei olisi pitänyt historiallisesti paikaansa, minun vaatimattoman historiain tuntemukseni mukaan.. Se oli kyllä kerrottu modernin dekkarin malliin, mutta kuitenkin.


aladoobi

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"
Lainaus käyttäjältä: "Starseed"Minulla on täällä käsissäni ihan mielettömän mielenkiintoinen kirja nimeltään Pyhä veri Pyhä Graal. Oletteko lukeneet sitä? Siinä kerrotun tutkimustiedon perusteella on jatkettu myöhemmin uusin tekijävoimin toinen kuuluisampi kirja, Da Vinci koodi.


Da Vinci koodi
n luin,henkeä pidätellen kuten Perjantai tuota. En löytänyt siitä mitään, mikä ei olisi pitänyt historiallisesti paikaansa, minun vaatimattoman historian tuntemukseni mukaan.. Se oli kyllä kerrottu modernin dekkarin malliin, mutta kuitenkin.

Tuo kirja on kyllä täällä talossa ja äsken sen näin. laskin sen kumminkin kädestäni johonkin. Historiallinen romaani, onhan sellaisia ollut ennenkin. No en sano enempää - täytynee selailla.
Näin on näppylät, siten on sienet

Tiistai

Muistaakseni alkuun pääsy oli vähän työlästä, mutta sitten ei voinut laskea kirjaa kädestä kuin pakon edessä :)

Ztara

Lainaus käyttäjältä: "se"Pakeni Ranskaan... heh, milloin Ranska perustettiin?    :lol:

Tässä jotain tietoa siitä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ranskan_historia

.

Kuulepas irvileuka siellä, en minä muista millä nimellä paikkaa kutsuttiin ristiretkien aikana tai ennen sitä, josta ajasta kirjoittajien tutkimukset alussa lähtevät jäljittäen Graalin maljaa (mitä se sitten onkin, aina Betlehemiin saakka)....olen sivulla 150. Nykyisen Ranskan osaan kuitenkin jollain lailla sijoittaa kartalle ja kirjan päätapahtumapaikka sijaitsee siellä. Se lienee kuitenkin ollut nimeltään Ranska jo 1800-luvun lopulla  :idea: , jolloin pappi teki löytönsä ko. kylässä......

Ja ennen kuin tukehdut nauruun, niin lohdutan sinua että jopa paavi vaivautui kommentoimaan kirjaa ja tuomitsi sen vain kaksi lukua luettuaan jopa vaaralliseksi  :lol: . Kirjassa mainitut historialliset tiedot joiden varaan kirja on tehty, ovat mitä todennäköisimmin todistettavissa ihan normaaleista historiankirjoituksista. Kuka sitten keksii yhdistellä yhteen 1+2, osaa ainakin tehdä mukaansatempaavan kirjan, vaikkei Graalin maljaa löytäisikään. En minä ole muodostanut mielipidettäni siitä uskonko kirjan teorioihin tahi en, yleensä teen arvioni vasta luettuani jonkin  kirjan  :wink: .

Luin itse Da Vinci-koodin puoleen väliin, mutta se ei ollut minusta lainkaan näin jännittävä ja jätin sen kesken.

Tiistai, lue sinä tuo Pyhä Veri, Pyhä Graal-kirja vaikka minun mielikseni ja kerro paremmalla historiantuntemuksella Se:lle, ovatko puitteet joihin tarina on kirjoitettu, virheelliset :P . Hemmetti sentään, painunkin tästä lukemaan, on hyvää aikaa kun olen sairaslomalla.... Pitikin tulla pilaamaan lukuintoni kehumalla kirjaa, jonka jo heti kättelyssä Joku tuomitsee vain minun huonon esittelyni takia.

Otsikkoon viitaten vielä, että lopulta on ihan sama missä päin maailmaa Jeesus vaelsi ja oliko hän perheellinen vai kuoliko ristillä. Hänen opetuksensahan ovat tärkeät, eivät hänen perhesuhteensa, asuinpaikkansa tai kuolintapansa.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Starseed"Luin itse Da Vinci-koodin puoleen väliin, mutta se ei ollut minusta lainkaan näin jännittävä ja jätin sen kesken.

Minä luin sen kokonaan ja luokittelin huuhaaksi :roll: Kiehtova romaani, mutta ...

LainaaOtsikkoon viitaten vielä, että lopulta on ihan sama missä päin maailmaa Jeesus vaelsi ja oliko hän perheellinen vai kuoliko ristillä. Hänen opetuksensahan ovat tärkeät, eivät hänen perhesuhteensa, asuinpaikkansa tai kuolintapansa.

Tätä alan miettimään - Jeesuksen opetukset ovat universaaleja ja periaatteesssa ne sisältyvät kaikkien uskontojen ytimeen.

Ilonpilaaja Aakku, skeptikko henkeen ja vereen

P.S. Skeptisyyteen riittää se, että suuntaa kiväärin toista ihmistä kohti ja painaa liipasinta ... jättää ikuisen trauman. Teki mitä ei halunnut tehdä --> tässä eräs osatekijä alkoholismiini. Olen siitä parantunut, vaikka taas "ne" nousivat ja ostin 10 siideriä, eli olen pikkumyrässä. Lopetan ja alan antabus kuurin.

P.P.S. Erityistä sääliä en kaipaa - minut vain aikanaan koulutettiin sellaiseksi sissiksi, joka ei pyydä, eikä anna armoa. Sittemmin minusta on tullut ajattelun kautta ihmisempi.

P.P.P.S. Elämä on joskus liian vaikeaa.

Ehkä minustakin joskus tulee kunnon ihminen.

Perjantai

Minä tykkäsin aikanaan siitä Da vincin-koodista.Kiitti Staarseed tuosta Pyhä veri-kirja vinkistä...huomenna menossa kirjastoon ja toivotaan,että löytyy sieltä...kova lukuhimo menossa täälläkin.

Koita Aakku ottaa itseäs niskasta kiinni...tämä ei ole sitten mitään sääliä,vaan vilpittömällä ja rehellisellä mielellä kannustamista  :thumright:

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä