Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Esmerkixin ketju

Aloittaja Esmerkix, 18.04.15 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 22.02.17 - klo:10:36
"Jos kaikki poliitikot puhuisivat pelkää 'paskaa' ainakin vastustajiensa mielestä, niin ajatelkaa mikä poliittinen kasvuvoima niissä olisi uusille virkistäville ajatuksille."

Muisto Keijo Kullervo

Mikä tuottaa politiikalle elinvoimaa eli mikä on politiikan lannoitetta?
Olisiko se tuo vastakkaisen mielipiteen teilaaminen julkisuudessa?

Suti

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 03.03.17 - klo:21:20
Mikä tuottaa politiikalle elinvoimaa eli mikä on politiikan lannoitetta?



Hyödylliset idiootit kuten Keijo Muisto Kullervot.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Rauhallista vappua!

Esmerkix

Huomenna olen sitten lähdössä Lappiin, itäiseen Lappiin...
Siellä on vielä lumi maassa ja päivälämpötilatkin näyttävät pysyttelevän 1-2 asteen tuntumassa. Saa nähdä, millaisia retkiä luontoon voi tehdä. Lumikengät lienevät ainoa mahdollinen väline, jonka avulla maanteiden ulkopuolelle voi astua. Toivottavasti kesä viimeinkin saapuu talven keskelle vai olisiko toisin päin...

Suti

Tulehan takaisin ja kerro kokemuksista.

Olen aikonut jo aiemminkin kysyä: oletko retkilläsi tavannut THL:ää eli utsua eli suokkista?
päivä kerrallaan


Amanda


Uskomaton kevät suomalaisille.. siskonpola otti lomansa toukokuun loppupuoliskolla, pariskunta sinnitteli melkein viikon mökillä. Tämä Mika on intohimoinen metsällä kävija ja luonnonytävä .. eikä näe siinä mitään ristiriitaa.
Viikko sitten oli päivitys FB:ssä, että "onneksi on äkkilähtöjä".. Itämeren rannoille!

Exmerkix viisaana naisena tietenkin otti villahousut mukaan!  ;)




Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 04.06.17 - klo:13:00

Uskomaton kevät suomalaisille.. siskonpola otti lomansa toukokuun loppupuoliskolla, pariskunta sinnitteli melkein viikon mökillä. Tämä Mika on intohimoinen metsällä kävija ja luonnonytävä .. eikä näe siinä mitään ristiriitaa.
Viikko sitten oli päivitys FB:ssä, että "onneksi on äkkilähtöjä".. Itämeren rannoille!

Exmerkix viisaana naisena tietenkin otti villahousut mukaan!  ;)

Eipä tarvittu villahousuja, ei. Lauantaina 3.6. oli vielä viileää ja sunnuntainakin, kun kiipesin korkealle tunturille. Lunta oli runsaasti matkan varrella ja melkein joka toinen askel upposi syvälle lumeen. Mutta sitten tapahtui rytinällä muutos ja lämpötila olikin jo melkein 25 astetta. Aurinko paistoi niin kirkkaalta taivaalta, että pelkäsin saavani auringonpistoksen. Oli pakko riisua päällystakki pois ja kävellä pelkällä t-paidalla. Kaula paloi punaiseksi ja kasvot muuttuivat tummanruskeiksi. Lakkia ei pystynyt pitämään päässä ja hiuksetkin vaalenivat pari astetta. Osa lumesta muuttui vedeksi ja useimmat reitit olivat mahdottomia kulkea, joten aika paljon jouduin asfalttitietä pitkin liikkumaan. Metsässä pystyi kyllä jonkin verran kahlaamaan ja tutulla laavulla vuolaan virran varrella tulistelinkin. Laitoin vähän linnunruokaa näytille (auringonkukan siemeniä ja pähkinöitä) ja samassa kuulin karmeasti rääkkyvän parven lehahtavan paikalle. Parvessa oli ilmeisesti monia erilaisia lintuja, kuten harakoita, korppeja ja ehkä jopa pajulintuja. Hämmästykseni oli suuri, kun eteeni pieneen mäntyyn laskeutui vain yksi lintu, kuukkeli. Se piti minulle hienon matkimiskonsertin. Kun se oli lopettanut, laitoin suustani leipäpalan linnunruokien viereen ja kutsuin sitä syömään. Samassa se laskeutui viereeni, otti suuhunsa leipäpalan ja lensi tiehensä. Linnunruuista se ei piitannut. Ehkä se muisti minut vielä edellisiltä Lapin-käynneiltäni. Ehkä minun suussani käynyt leipäpala oli sen mielestä parasta, mitä se voi saada tai sitten se kelpuutti sen kohteliaisuudesta minua kohtaan.

THL:ää en tunne ulkomuodolta, joten en tiedä, olenko hänet tavannut retkilläni. En tiedä, joko hän on parantunut sairauksistaan niin paljon, että pystyy liikkumaan jälleen Lapissa.

Nyt olen varaamassa jo seuraavaa matkaa.

Suti

Hieno kertomus Esmerkix:ltä.

Kuukkelia kävi ihan kateeksi.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Suomi on täynnä kesätapahtumia nyt: osa hyvin mielenkiintoisia, osa aivan tuulesta temmattuja. Kannattaa tutustua. Valitettavasti osa on loppuun varattu jo viime vuoden puolella. Kangasalla kävin katsomassa viime viikonloppuna Aulis Aarnion kirjoittaman näytelmän "Taivas täynnä purppuraa". Kaunis suomalainen järvimaisema on hieno tausta kesäteatteriesitykselle, josta ei uskoisi, että kaikki näyttelijät ovat amatöörejä. Kävin jopa lavatansseissa viime perjantaina ja ihme kyllä - vientiä riitti aivan läkähdyksiin asti. Valitettavasti sää ei ole aina tukenut näitä moninaisia kesätapahtumia.

Amanda

Minulla olisi kesätapahtumia enemmän kuin ehtii tai jaksaa (helteen takia) käydä, onneksi viilenee illoin.

Tuo on totta, että amartööriesitykset voivat olla harvianaista herkkua!

Jotain pari kymmentä vuotta sitten olin Cabaret musikaalissa erään kansainvälisen koulun salissa, missä laulajat olivat kaikki amatöörejä ja se esitys kyllä oli minusta parempi kuin elokuva.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Cabaret_(elokuva)

Ikävä Hampuriin, missä se leffa tuli aikoinaan katseltua ja joka on ollut nyt G20:n takia jatkuvasti esillä. Olin peräti vajaat 9 vuotta siellä, vanhempien poikien syntyimäkaupunki. Cooli paikka sanan monessa merkityksessä ;)