Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Esmerkixin ketju

Aloittaja Esmerkix, 18.04.15 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Esmerkix

Miltä tuntuisi olla uskovainen?
Aika hyvältä varmaan, ellei ajattele asiaa kovin laaja-alaisesti ja syvällisesti.
Olisi kiva turvautua Kaikkivaltiaaseen silloin, kun itsellä on rankkaa ja tulevaisuus pelottaa. Olisi mukava tietää, että minulle tai läheisilleni ei tapahtuisi koskaan mitään pahaa, kun olen kiihkeästi rukoillut suojaa ja turvaa ja luvannut olla kiltti ihminen. Mutta entä sitten, kun pieni lapsesi jääkin auton alle koulusta palatessaan tai puolisosi kuolee rakennustyömaalla töitä tehdessään? Entä sitten, kun itselläsi todetaan parantumaton syöpä, vaikka Sinulla on kolme pientä lasta kotona ja lasten isä on löytänyt uuden rakastetun ja perustanut uuden perheen ja olet yksin lasten kanssa kotona työttömyyspäivärahalla. Kaikki tämä voi tapahtua, vaikka olet joka päivä rukoillut ilta- ja aamurukouksen, siunannut ruokasi, huolehtinut hyvin lapsistasi ja kodistasi. Olet laittanut rahaa kolehtiin käydessäsi joka sunnuntai kirkossa rukoilemassa Taivaan Isää... pyytänyt suojelusta ja uskonut suojelukseen. Olet kaikin tavoin juuri sellainen ihminen, joka on oikeutettu siihen kaikkeen hyvään, mitä pappi on saarnassaan luvannut... Ja silti, joudut kokemaan kaiken mahdollisen pahan, mitä maailmassa voi tapahtua... lapsillesi, puolisollesi, vanhemmillesi ja Sinulle itselle. Pystytkö vielä sanomaan, että kiitos, Herra, kaikista näistä koettelemuksista? Näiden koettelemusten avulla minusta tulee viisaampi ja parempi ihminen, Sinun mielestäsi, Herra, niiksi kahdeksi viikoksi, mitä minulla on vielä sairauteni kanssa elinaikaa jäljellä.
Olisiko parempi ajatella, että Jumalaa ei ole olemassakaan? Haluan olla hyvä ihminen lähimmäisteni sekä itseni tähden. En haluaisi, että ylösnousemusta olisi olemassakaan. Olisi ikävää, jos Sinä Herra tai edes entiset puolisoni, vanhempani ja lapseni näkisivät minut masturboimassa tai parittelemassa uuden kumppanini kanssa. Hehän saattaisivat nähdä minut vaikka millaisissa alentavissa toimissa täällä maan päällä, vaikkapa WC:ssä, kun vatsa on löysällä tai oksentamassa mahataudin kourissa. Tai Sinä Herra saattaisit havaita, että lausuin pienen valkoisen valheen, kun naapurin rouva kysyi, että mitäs pidät näistä autonrenkaista, joita olen ripustellut pitkin pihaa koristeeksi. Minun oli aivan pakko sanoa, että ihan hienoja ovat, vaikka todellisuudessa ne pilasivat koko pihapiirin tunnelman ja mieleni teki kysyä, että missäs tyhjät bensakanisterit ovat, koska niitä ilmestyy pihallesi. Kaikenhan te, Herra ja te kuolleet omaiseni, näkisitte taivaasta, kun olette ylösnousseet rukousteni ansiosta. Ehkä onkin parempi, että yritän vain olla hyvä ihminen itselle ja toisille täällä maan päällä, aivan ilman toivoa palkkiosta elämäni päättymisen jälkeen. Jos saan tästä elämästäni joskus jotakin bonusta, niin kiitän siitä etukäteen, sydämeni pohjasta.


Muisto Keijo Kullervo

#511
Onko Sinulle sattunut jotain sellaista, mitä päivittelet mahdollisina toteamina, jos on uskossa?

Epäilen, että kerroit epäilyksistäsi uskovana olemisessa.

Toisaalta... Jos et ole uskossa, voi Sinulle tai läheisellesi sattua aivan samoin kuin kirjoititkin?

Uskominen on henkilökohtainen asia.
Aina voi ja saa epäillä, mutta todellisuushan sitten näyttää sen miten käy joko uskovana tai uskomattomana.

Ystävällisesti

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Ilmiselvästi kyseessä täytyy olla väärän Jumalan rukoilu. On syytä etsiä oikea Jumala.

Jos olet palvonut väärää Jumalaa, joudut kuolemasi jälkeen tulikivijärveen. Kukaan ei kuitenkaan tule kertomaan miten kävi, olitko palvonut oikeaa Jumalaa.
päivä kerrallaan

Amanda

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 22.04.18 - klo:15:53
Ehkä onkin parempi, että yritän vain olla hyvä ihminen itselle ja toisille täällä maan päällä, aivan ilman toivoa palkkiosta elämäni päättymisen jälkeen. Jos saan tästä elämästäni joskus jotakin bonusta, niin kiitän siitä etukäteen, sydämeni pohjasta.

Samoilla linjoilla. Olen taipuvainen uskomaan johonkin vielä selittämättömään tasoon, neljäs ulottuvuus.  On ollut niin paljon yhteensattumia ja melkein kuin johdatusta, että melkein pakko olettaa sellaista. Voisin kertoa niistä, mutta en nyt sentään netissä  :D

Toivotaan parasta,, oikeastaan kaikki uskonnot haluavat vain, että ollaan ihmisiksi ja välitämme lähimmäisistämme. Enempää ei maan matonen voi tehdä ..


Suti

Pidän myös mahdollisena "neljättä ulottuvuutta".
En usko siihen että olisi joku vaikuttaja joka voisi ylittää luonnonlait, joka vastauksena rukoukseen saisi asioita tapahtumaan tai olemaan tapahtumatta.

PS: Einsteinin suhteellisuusteorian muotoilussa aika on neljäs ulottuvuus.
päivä kerrallaan


Juuli Hukkaskukka 1

#515
Mistä se tuli minun äkkiparanemiseni yhdessä hetkessä kun edellisenä päivänä vielä ei mikään liikkunut.  Neliraajahalvaus. Plus muut  siinä sivussa saadut taudit sairaalassa letkuissa maatessa
sen 7 kk . Ei jumpattu kun ei voitu, yritettiin eeva telineellä, siihen rojahdin. Pojalleni sanottiin ettei  ehkä selviä tästä, minulle itselle  ei tietenkään. Nyt kävelen, kaikki liikkuu,
jalka jäi  toista lyhyemmäksi,  kipsissä oli 3 v yhtäkyytiä. Lääkäreiden mielestä tämä oli todella ihmeparaneminen.  Itse olen varma että jostain
muualta kuin täältä maan pinnalta autettiin. 
aino hukkanen

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 23.04.18 - klo:18:52
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 22.04.18 - klo:15:53
Ehkä onkin parempi, että yritän vain olla hyvä ihminen itselle ja toisille täällä maan päällä, aivan ilman toivoa palkkiosta elämäni päättymisen jälkeen. Jos saan tästä elämästäni joskus jotakin bonusta, niin kiitän siitä etukäteen, sydämeni pohjasta.

Samoilla linjoilla. Olen taipuvainen uskomaan johonkin vielä selittämättömään tasoon, neljäs ulottuvuus.  On ollut niin paljon yhteensattumia ja melkein kuin johdatusta, että melkein pakko olettaa sellaista. Voisin kertoa niistä, mutta en nyt sentään netissä  :D

Toivotaan parasta,, oikeastaan kaikki uskonnot haluavat vain, että ollaan ihmisiksi ja välitämme lähimmäisistämme. Enempää ei maan matonen voi tehdä ..

En ollenkaan kiistä, etteikö maailmankaikkeudessa voisi olla jokin selittämätön taso, mutta siitä ei ole vielä saatu todisteita. Vain kokemuspohjaisia tunnereaktioita ehkäpä. Kun lukee Raamattua, niin huomaa, että siinä ei puhuta meidän kaikkien Jumalasta, vaan Kaikkivaltiaasta, jonka ainoa päämäärä ja kohde on Israelin kansa. Tuo puheena oleva olento on vain Israelin Jumala, muilla ihmisillä ei ole Hänelle mitään merkitystä. Hän on luvannut tuhota kaikki ne, jotka tulevat Israelin kansan tielle. Tuo Rakastava Isä onkin kauhea kostaja, joka kostaa isien pahat teot aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka. Eli Taivaan Isoisoisä katselee pientä konttaajaa tuvan lattialla ja miettii, miten toteuttaisi koston tämän pikkuisen välityksellä toistasataa vuotta sitten eläneelle miehelle tai naiselle, joka teki jotakin väärin Taivaan Isää kohtaan, eikä suostunut sovittamaan syntejään, vaan kuoli ennen synnintuntoon tulemista, oman käden kautta. Raamatun kirjoitukset ovat politiikkaa, Israelin kansan tulevaisuutta käsittelevää politiikkaa: "Ei kukaan kestä teidän edessänne. Kauhuun ja peljästykseen teidän edessänne on Herra saattava koko sen maan, johon te astutte, niin kuin hän on teille puhunut". (5. Mooseksen kirja / 11. luku, jae 25). Eiköhän tuosta ennustuksesta jo ainakin osa ole toteutunut. Toivottavasti on jokin muu voima todellakin olemassa. Voima, joka ei ole niin itsekäs, että vaatii kaikilta ihmisiltä jatkuvaa palvontaa ja voima, joka ei toteuta viattomille lapsille hirveää kostoaan jonkun aiemman sukupolven tekojen tähden.

Muisto Keijo Kullervo

Ihmiset palvovat - Jumala ei tarvitse palvontaa - mutta ihmisten palvonta johtaa henkilökohtaiseen sitoutumiseen arvoihin joita on vuosituhansia pidetty Pyhinä...


Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 28.04.18 - klo:20:24
Ihmiset palvovat - Jumala ei tarvitse palvontaa - mutta ihmisten palvonta johtaa henkilökohtaiseen sitoutumiseen arvoihin joita on vuosituhansia pidetty Pyhinä...


Muisto Keijo Kullervo

Jumalahan antoi tarkat ohjeet, minkälainen alttari hänen palvontapaikakseen pitää rakentaa ja minkälainen polttouhrin on oltava. Luepa nyt Vanha Testamentti uusiksi.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 29.04.18 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 28.04.18 - klo:20:24
Ihmiset palvovat - Jumala ei tarvitse palvontaa - mutta ihmisten palvonta johtaa henkilökohtaiseen sitoutumiseen arvoihin joita on vuosituhansia pidetty Pyhinä...


Muisto Keijo Kullervo

Jumalahan antoi tarkat ohjeet, minkälainen alttari hänen palvontapaikakseen pitää rakentaa ja minkälainen polttouhrin on oltava. Luepa nyt Vanha Testamentti uusiksi.

En lue ns. Aatamin aikuisia lainkaan - tai hyvin vähän jos lainkaan.

Oppiohjeeni olen ottanut Uudesta Testamentista ja hyvin olen pärjännyt ajatuksineni.

Jumala on Pyhä Sana sisälläsi... Jos pitää ottaa ohjetta oikein elämisestä, kannattaa kuunnella sisintään.

"Ääneti Puhua Elävä Jumala."

Lainattu teksti on tarkoin harkittu tutkielmani viimeisestä osiosta:

https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/home/lopuksi

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"