Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Aina sattuu ja tapahtuu

Aloittaja Aakku, 12.09.07 - klo:09:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "S"Eihän se iso 'vika' ole, mutta hämää sen verran, kun joskus uloskirjautumisen jälkeen ei loggaudukkaan ulos, vaan jää roikkumaan foorumille tuntikausiksi, ellei sitten käy toistamiseen klikkaamassa itseään ulos. Nyt on pelittänyt toistaiseksi vähän paremmin.

Oletko kokeillut, mitä tapahtuu kun olet kirjautunut ulos ja nimi vielä näkyy, klikata logoa. Oletko ulkona vai sisällä ?

LainaaMutta mennään nyt näillä eväillä ja ihmetellään jatkossa näitä softasalaisuuksien syntyjä syviä. Eihän näistä bugeista ja muista klikeistä kannata isoa päänvaivaa ja stressiä itselleen hommata. Ne kun ovat välillä varsin kinkkisiä sulatella, kaikessa haavoittuvuudessaankin. Tietotekniikka on ihmeellistä ja toisinaan niin herkkää, että siinä ollaan helisemässä itse kukin.

Näillä mennään. Mahdolliset pikkuongelmat ovat akselilla palvelin, softa [phpBB], selain. Ihmeellistähän tämä on ja koodaajatkin ovat vain ihmisiä - virheitä tulee. Itseäni ihmetyttää se, miksei softa hyväksy asetuksiin suomenkieltä niin, että pääsivu näkyisi suomenkielisenä vieraalle - vaikka sinne laittaa, että suomeksi kiitos, sivu näkyy ameriikankielisenä ja kun kontrollipaneelista katsoo, on kieli edelleen "english" ... outoa. Sisällä kun on, niin sitten suomeksi.

Ehkä tähän kakkossarjan versioon ei ole panostettu kovin paljoa enää kun se kolmonen on melkein valmis - konsulttiapua päivitykseen saataneen eräältä alan mieheltä ja hän myös tarjosi vakaata palvelintilaakin. Roikutaan täällä nyt ainakin ensi heinäkuuhun kun maksu on jo maksettu ja katsotaan sitten jos vaikka sinne. Pitää vain varmistaa, että domainnimen siirto käy sujuvasti ja että FTP-yhteys pelaa - jotenkin selaimella tiedostojen siirtely on, minusta ainakin, kökköisen oloista.

Niin ja ollaan aktiivisia, muttei radioaktiivisia.

S

Täytyy kokeilla sitäkin jippoa, eli siis Outomaa-logon kilikkausta positumisen jälkeen. Vielä äsken kun kirjauduin ulos, ei nimeä taas näkynyt. Ehkä selain oikkuilee vain silloin, kun välimuistissa ja sivuhistoriassa on paljon tavaraa. Niitäkin tyhjentelen tietyin väliajoin, että taas pelittäisi edes jollakin muotoa.

Tuo vieraskielisyys hämää itseänikin, kun ei ole kirjautuneena ja kun pelkästään vain lurkkii. Mutta tällä softalla on ilmeisesti sitten ihan omat kujeensa, joita yritetään sietää nämä jäljellä olevat kuukaudet, jos ja kun uuteen 'parempaan' ja toimivampaan versioon siirrytään.

Sitten asiasta neljänteen. Olisiko softatoiminnossa mahdollista taas vanhaan tapaan ottaa rivioudoillakin käyttöön oman tittelin nimeäminen. Ainakin tuolla aktiivisella variksella tuntuu olevan varsin kuvaava nimitys käytössä. Tuo Outo jäsen on vähän tönkkö ja kökkö kutsumanimi, kun parempaakin olisi tiedossa ja tarjolla. Itse haluaisin olla interaktiivisesti Tietäjä; koska allekirjoituksenikin tukisi tuota arvonimeä mallikkaasti. Jos se onnistuu, niin hieno juttu olisi.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Slörde

Se voi hyvinkin olla koneen välimuistissa!  :idea:
Minullakin käy usein niin, että uusin sivun versio tulee vasta, kun klikkaa toisenkin kerran.

On tapahtunut tällä uudella Outomaalla aika usein. Kun olen esim. editoinut viestiäni, kone näyttää ensin vanhan ja vasta uudelleenklikkaamisen jälkeen editoidun sivun.

Poista vaikka kaikki keksit, mitä sinä niillä, uusia tulee liikaakin joka sivulta, jolla käyt.
Ja kaikki välimuisti pois, ehkä auttaa.

S

Kyseiset konstit on onneksi käytössä jo omalla tavallaan. Koneeni huolii lisäksi vain tiettyjen sivustojen keksit ja muut ovat rajoitetuilla oikeuksilla, tietosuojakalustelun yms. vuoksi. Joihinkin sivustoihin tarvitsee kuitenkin salasanojen ja kirjautumisen muistin myötä pitää keksejä yllä.

Mutta nyt on alkanut näiden toimenpiteiden ansiosta systeemit toimia jo vähän paremmin. Tänään on tuo poistuminenkin onnistunut toistaiseksi mallikkaasti, ei mitään ongelmia sen suhteen. Minulla on vielä sellainenkin tapa, että teen päivän päätteeksi istuntojen jälkeen siivouksen, jossa turhat tiedostot sekä muu sälä lakaistaan koneelta, ja taas pääsee seuraavana päivänä aloittamaan hommat tavallaan puhtaalta pöydältä.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Posiella

Kyllä tämä ny vaikuttaa kolominnaimiselta! Son yks ja sama tua K-A-A, uskokaa mua.
Mutta kuka täsny on viaton, niin heittäköhön ensimmääsen kiven!

Täsvoi käyrä niin jotta muutaman ouron sivupersoonat höpöttelöö keskenänsä ja mollahan pian ihan sekaasin koko sakki.

Koskahan syntyy ensimmäänen ourompi risteetys?[/img]
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)


Perjantai

Lainaus käyttäjältä: "Posi"Kyllä tämä ny vaikuttaa kolominnaimiselta! Son yks ja sama tua K-A-A, uskokaa mua.
Mutta kuka täsny on viaton, niin heittäköhön ensimmääsen kiven!

Täsvoi käyrä niin jotta muutaman ouron sivupersoonat höpöttelöö keskenänsä ja mollahan pian ihan sekaasin koko sakki.

Koskahan syntyy ensimmäänen ourompi risteetys?[/img]

Sitä minäkin oon eppäillyt jo kohta vuoden tuota   A/A/K yhteyttä 8)  Aina yhtä skitso olo kun noita juttuja lukee :roll:

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Posi"Kyllä tämä ny vaikuttaa kolominnaimiselta!

Hys-hys!

Tää oon kuulehäntä perehepaalsta!
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

PusiSusi

Yks on ainakin varmaa...

Yhtä en enää vaihda. Ei vaihtareita, heh.

S

Tervehdys taas pussaava susihukkanen! Tällä saarekkeella voi vapaasti saapastella, ilman että alkaa heti upottamaan. Vaikka meistä suurin osa onkin ns. *vaihdokkeja* ja kaksoiskansalaisuutenkin tapuvaisia, niin ei se tahtia pitkässä juoksussa haittaa.

- Ei muuta kuin tänne vaan outomaalaisten sortinsakkiin huulta heittelemään ja muiskuja jakelemaan. Täällä ollaan sopivasti luovalla tavalla hulluja ja outoja, eikä siitä sen isompaa mekkalaa ja numeroa tehdä! Aina sattuu ja tapahtuu, kun ollaan liikenteessä hurjastelumielessä.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

PusiSusi


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä