Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Metakahvila (irrotettu omakseen)

Aloittaja Indigo, 28.10.07 - klo:17:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Indigo

Olisitte ottaneet koko ketjun pois samantein, näyttää idioottimaiselta tällainen sensuroitu ketju. Mutta ehkä se nyt onkin erinomainen häpeän jäänne Outomaalla, joten oikeastaan hyvä, että jätitte.

Jos periaatteita kysytään niin minusta mitään ei saisi sensuroida. Jokainen vastatkoon omista puheistaan myös seuraavana päivänä. Vieraspalsta onkin sitten asia erikseen; siellä kirjoitetaan nimettömänä ja se on sen sortin puuhaa, jota en pidä hyvänä, ihmisen pitää aina voida allekirjoittaa sanomansa.

Itseasiassa tämä sensurointi on hyvin samantapaista puuhaa kuin kodeissa tapahtuvat salaisuudet, väkivaltaisuudet ja riidat, hyväksikäytöt ja alkoholismi. Niin kauan kuin niistä ei puhuta ääneen vaan piilotellaan ja salataan epäonnistumiset muilta, rittää läheisriippuvaisia, jotka mahdollistavat väärinkäytön  jatkumisen. Ystäviäkään, jotka voisivat auttaa, ei löydy hädänhetkellä koska he eivät tiedä asioista.

Jos täällä tippaakaan jatketaan sensurointia niin ainakin minä katson kirjoittavani silloin väärässä paikassa.

Jokainen ihminen tekee joskus väärin ja käyttäytyy arvelluttavastikin, se ei kuitenkaan tarkoita, että niin tekisi aina. Tapahtumat pitäisi kuitenkin aina pystyä myöntämään. Vällyn alle piilottaminen ei ole mikään parannuskonsti, päinvastoin.
Elämässä ei ole peruutusvaihdetta, mitään asiaa ei saa tekemättömäksi. Ajan kanssa ne kuitenkin korjaantuvat ja unohtuvat sitämyöten. Jos tähän ei ole mahdollisuutta piilottelun vuoksi, jäävät ne helposti elämään.

Puhun tästä nyt koska asioissa on samat säännöt olivat ne pieniä tai isoja, tämä palstan juttuhan kuuluu asioina niihin pieniin, mutta koskaan ei voi olla aivan varma millaisia asiat ovat henkilökohtaisella tasolla; niistä voi tulla suuriakin.


Indigo

Tiistai

Samaa mieltä Indigon kanssa moderoinnista.

Tuolla äänestyksessä ainut ääni kohtaan ykkönen oli minulta.  Oletan, että useimmille vierashuoneen kohtalo ei ole mikään kovin tärkeä juttu. Vieraitakin on ollut vähänlaisesti.

Vaikka henkilökohtaisesti toivoisin ainakin Tasanin, Tipan ja K:n rekkautuvan. He olivat jo Outomaan hengessä mukana :)

Outomaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Jos periaatteita kysytään niin minusta mitään ei saisi sensuroida. Jokainen vastatkoon omista puheistaan myös seuraavana päivänä. Vieraspalsta onkin sitten asia erikseen; siellä kirjoitetaan nimettömänä ja se on sen sortin puuhaa, jota en pidä hyvänä, ihmisen pitää aina voida allekirjoittaa sanomansa.

Vierashuonetta nimenomaan käytettiin väärin chatti tyyliseen sottaamiseen ja siksi se oli pistettävä kiinni ja siivottava. Alustavasti on kaavailtu vierashuoneen avaamista uudelleen joulun alla, mutta tiukemmin valvottuna. Chattailua, tyhjänpäiväistä ja jäseniämme loukkaavaa, voi tehdä mesettämällä. Ei täällä, ei edes vierashuoneessa.

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Jos täällä tippaakaan jatketaan sensurointia niin ainakin minä katson kirjoittavani silloin väärässä paikassa.

Jokainen ihminen tekee joskus väärin ja käyttäytyy arvelluttavastikin, se ei kuitenkaan tarkoita, että niin tekisi aina. Tapahtumat pitäisi kuitenkin aina pystyä myöntämään. Vällyn alle piilottaminen ei ole mikään parannuskonsti, päinvastoin.

Nimenomaan. Vastuu täällä on jokaisella itsestään ja siksi sensurointa pyritään välttämään. Aina tämä ei kuitenkaan onnistu ja on pakko saksia pois törkyjä. Silloin yhtenä yönä vierashuonesta tuli jonkin asteen oksennus astia ja luulen, että niitä tekstejä ei kukaan halua nähdä foorumillamme.

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Elämässä ei ole peruutusvaihdetta, mitään asiaa ei saa tekemättömäksi. Ajan kanssa ne kuitenkin korjaantuvat ja unohtuvat sitämyöten. Jos tähän ei ole mahdollisuutta piilottelun vuoksi, jäävät ne helposti elämään.

Niissä siivotuissa ei ollut edes järjen hiventä - poistettiin ja myös vieraiden tekstit, sekä niihin viittaavat. Jos vierashuone avataan, se aloitetaan puhtaalta pöydältä ja pidetään puhtaana. Jos tahallinen sotkeminen jatkuu, suljetaan lopullisesti.
"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

Indigo

Minulla on nyt tunne että tulin väärinymmärretyksi. Vierashuoneen pitäminen on valinta ja se näköjään päätettiin poistaa ainakin toistaiseksi, ei siinä mitään. Kohdistin mielipiteeni näihin ketjuihin jotka raahattiin sieltä tänne siten, että välistä oli poisteltu viestejä.
Sanot että tulevaisuudessakin poistetaan tarpeen mukaan viestejä jotka eivät sovi pirtaan. Se on juuri se asia  jonka vuoksi iso osa outomaalaisista on lähtenyt muilta palstoilta. Muun muassa minä; teen niin vastaisuudessakin.

Indigo

Outomaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Minulla on nyt tunne että tulin väärinymmärretyksi. Vierashuoneen pitäminen on valinta ja se näköjään päätettiin poistaa ainakin toistaiseksi, ei siinä mitään. Kohdistin mielipiteeni näihin ketjuihin jotka raahattiin sieltä tänne siten, että välistä oli poisteltu viestejä.
Sanot että tulevaisuudessakin poistetaan tarpeen mukaan viestejä jotka eivät sovi pirtaan. Se on juuri se asia  jonka vuoksi iso osa outomaalaisista on lähtenyt muilta palstoilta. Muun muassa minä; teen niin vastaisuudessakin.

Indigo

Et tullut väärin ymmärretyksi. Vierashuoneesta tänne siirretyistä ketjuista poistettiin sekopäiset ja loukkaavat viestit. Itse foorumilta ei viestejä poistella, elleivät ne ole loukkaavia tai vihamielisiä. Poistetuissa oli molempaa lajia. Oikeastaan jonkin sortin terrorisointia mihin ei tarvittu kahta henkilöä enempää.

Viimeisimmät loukkaavat ja vihamieliset postaukset olivat tämän kuun 19. päivänä vierashuoneeseen lähetettyjä torstain ja perjantain välisenä yönä. Poistettujen joukossa oli myös täysin käsittämättömiä sekavia mongerruksia ja jäseniemme asiatonta nimittelyjä.

Itse foorumilla tällaista ei onneksi esiintynyt. Toivottavasti ei koskaan esiinykkään.
"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)


Outomaa

Lisään vielä edelliseen tämän.

Lainaus käyttäjältä: "eräs häiriköintiä harrastanut"En ole pätkääkään kiinnostunut jonkun epämääräisen "tiimin" aatoksista. Tiiminne toimikoon tuntemuksiensa mukaan. Hulvaton diskurssi jatkuu Teidän mahdollisuuksienne ulkopuolella olevissa svääreissä ilman moderointiomahdollisuuksienne pitkää lain kouraa.

Tämä kertoo tylyä kieltä toisista piittaamattomuudesta.

Vaikuttaa myös siltä, että kyseinen häirikkö on jopa kerjännyt myötätuntoa foorumimme jäseniltä.
"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

Indigo

Ottanet huomioon senkin, että myös minun viestejäni on poistettu useampiakin. Jos sellaisia mitä tänne kirjoitin ei täällä hyväksytä, en ilmeisestikään sitten ole sopiva ihminen täällä kirjoittelemaan.

LainaaVierashuoneesta tänne siirretyistä ketjuista poistettiin sekopäiset ja loukkaavat viestit. Itse foorumilta ei viestejä poistella, elleivät ne ole loukkaavia tai vihamielisiä. Poistetuissa oli molempaa lajia.

Kumpiakohan omat viestini olivat?


Indigo

Outomaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Kumpiakohan omat viestini olivat?

Indigo

Eivät kumpiakaan. Kaikki vieraiden ja niihin viittaavat menivät samalla siivouksella. Kaikki sinun kirjoittamasi olivat aivan asiallisia. Asiayhteydestä irrallaan vastaukset vieraille vaikuttaisivat omituisilta. Samoin monen muunkin viestit, joissa viitattiin vieraisiin, poistettiin.

Kaksi silloin yöllä vieraana kirjoittanutta olivat häiriköitä ja heidän ansiotaan on koko jupakka. Lisäksi kaksi jäsentämme sai hävyttömiä sähköposteja näiltä kahdelta häiriköltä ja myös Outomaan pääpostiin tuli samat viestit. Emme julkaise sähköposti viestejä, eikä lähettäjiä. Tiimi toivoo näiden oppivan jotain siitä, kuinka yhteistä viihtyvyyttä ei edistetä. Aiemmin lainattu oli yksityisviestistä Mänkin huomautuksen jälkeen ja osoitettu eräälle jäsenellemme. Toistaiseksi varmuuden vuoksi asianosaiset häiritsijät on laitettu karanteeniin.
"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

Aakku

Hmmm... tämä ketju on nimeltään "Kahvinurkkauksen lepopaikka", joten ehdotan, että siivousoperaation jälkimainingit eroitetaan omaksi ketjukseen, vaikkapa "Metakahvilaksi" :D ... tämä viesti mukaanluettuna, koska levolta tämä ei minusta oikein näytä.

OK - häiriköt mellastelivat, vierashuone on lukittu ja siivottu ... että eiköhän tämä jo riitä. Minä myös sain sellaisia roskapostiviestejä, mutta niiden sisältö ja lähettäjät jääkööt omaan tietooni. Riittää, että ko. kirjoittelijat tietävät itse ... melkoisen sekavia älämölöjuttuja olivat ne, eivät olleet anonyymeja, mutta nepä eivät olleetkaan vierashuonekamaa ... loukkaavia kylläkin.

Indigolle tiedoksi, että monta minunkin vierashuonepätkääni meni ongelmajätteen mukana, mutta ei haittaa - niissä oli lainauksia vieraiden viesteistä ja jos se huone vielä avataan, ei niitä kannata sinne laittaa. Näyttävät hassuilta ja perin irrallisilta.

Jos vandaalit, kuten outomaa sanoi, ovat tosissaan kerjänneet myötätuntoa, on se minusta jo mauttomuuden huippu. Vähän outoa on, että vieraana anonyymisti viskotaan rapaa silmille ja sitten asianmukaisen sensuroinnin jälkeen itketään, että miksen saanut tehdä niin :lol: Koko vierashuone oli/on sinällään poikkeuksellista foorumeilla - ei vaan tainnut siinä muodossa toimia.

Outomaa

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Hmmm... tämä ketju on nimeltään "Kahvinurkkauksen lepopaikka", joten ehdotan, että siivousoperaation jälkimainingit eroitetaan omaksi ketjukseen, vaikkapa "Metakahvilaksi" :D ... tämä viesti mukaanluettuna, koska levolta tämä ei minusta oikein näytä.

Näin tapahtukoon.
"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä