Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Pännii

Aloittaja Aakku, 14.09.07 - klo:20:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aakku

Äh - nyt on niin pöhkö olo, ettei oikein osaa mitään lennokasta kirjoittaa. Siis pännii ja siksi täällä pyöreässä huoneessa, etten kolhi itseäni.

Koko kuluneen viikon on Käpyinstituutissa käytävillä kulkenut pärskiviä ja köhiviä ihmisiä ja nyt sitten eilisiltana oli minun vuoroni. Vähän tätä jo aavistelin kun joutui kulkemaan bakteeripilvien läpi :P Olisi vissiin pitänyt olla joku filtteri naamalla.

Pää on kuin Haminan kaupunki tai sekaisin kuin seinäkello - sinällään kurjaa, että viikonlopuksi, koska näin hyvät lentsut menevät tavallaan hukkaan ... eihän tässä muutenkaan ole tarvis töitä tehdä.

Maanantaina olisi yksi suunnittelunkehittämispalaveri, jonka päätin unohtaa - asiat ovat sellaisia, että omalta osaltani olen ne jo tehnyt :D Järjen käyttö on sallittua ja jopa suotavaa...

Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

Äh - nyt on niin pöhkö olo, ettei oikein osaa mitään lennokasta kirjoittaa. Siis pännii ja siksi täällä pyöreässä huoneessa, etten kolhi itseäni.


No, tästäkin taudista olemme jo vuosia sitten keskenämme keskustelleet ja pyydän saada muistuttaa, että kunnon rommitoti ja ehkäpä toinenkin, on mitä erinomaisin troppi tuota lenssutautia potevalle potilaalle, Sinullekin. Kyseisen tropin lääkinnälliset vaikutukset eivät ole kaksiset, mutta tekee potemisesta mielekkäämpää.
Joten: "Huh, hah, hei ja rommia pullo!" :lol:

Ystävällisesti,

Aaron

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Aaron""Huh, hah, hei ja rommia pullo!" :lol:

Niin - siinä laulussahan aloitettiin, että "15 miestä oli arkulla vainaan - huhhahhei ja rommia pullo" - tässä takerrun yksityiskohtaan ... 15 roimaa sälliä ja vain yksi rommipullo, ei onnistu. Tietysti voi olla, että tämä itse hautaamistilaisuudessa ja peijaisissa on lisää rommia, eli "Jokaiselle osansa" ... oletko lukenut Stefan Olivierin tuonnimisen kirja - saksalainen ja alkuperäinen nimi oli muistaakseni "Jedem das seine" - kolkko juttu, mutta pidin tarinaa varsin hyvänä.

Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Lainaus käyttäjältä: "Aaron""Huh, hah, hei ja rommia pullo!" :lol:

Niin - siinä laulussahan aloitettiin, että "15 miestä oli arkulla vainaan - huhhahhei ja rommia pullo" - tässä takerrun yksityiskohtaan ... 15 roimaa sälliä ja vain yksi rommipullo, ei onnistu. Tietysti voi olla, että tämä itse hautaamistilaisuudessa ja peijaisissa on lisää rommia, eli "Jokaiselle osansa" ... oletko lukenut Stefan Olivierin tuonnimisen kirja - saksalainen ja alkuperäinen nimi oli muistaakseni "Jedem das seine" - kolkko juttu, mutta pidin tarinaa varsin hyvänä.

Olettaisin, että kyseessä on tynnyri, siis tynnyrillinen rommia, eikä pikkurillinen puteli/viisitoista raavasta merirosvoa. 8) Laulun värkännyt bardi kaiketi halusi torjua humalahakuisen atmosfäärin sen "lekkerin" diminuendolla. Voihan olla, että olen väärässä, mutta kyllä pottu rommia kyseisessä tilanteessa olisi ollut silkkaa kiusantekoa. :lol:
Mainitsemaasi opusta en ole lukenut, ja kuten Sinäkin tiedät, lukematta jää ihmisen elinaikana suunnaton pino kirjoja, paitsi Väyryseltä. :lol:

Ystävällisesti,

Aaron

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Aaron"Olettaisin, että kyseessä on tynnyri, siis tynnyrillinen rommia, eikä pikkurillinen puteli/viisitoista raavasta merirosvoa. 8) Laulun värkännyt bardi kaiketi halusi torjua humalahakuisen atmosfäärin sen "lekkerin" diminuendolla. Voihan olla, että olen väärässä, mutta kyllä pottu rommia kyseisessä tilanteessa olisi ollut silkkaa kiusantekoa. :lol:

Luultavasti - kuten annoit ymmärtää - lauluntekijä on ollut pidättyväinen ja kertoi laulussa vain osatotuuden.

LainaaMainitsemaasi opusta en ole lukenut, ja kuten Sinäkin tiedät, lukematta jää ihmisen elinaikana suunnaton pino kirjoja, paitsi Väyryseltä. :lol:

Hmm... löytyisiköhän jostain tietoa, kuinka monta kirjaa on painettu suomenkielellä. Jo pelkästään niiden kaikkien lukeminen on liian suuri urakka yhdelle ihmiselle. Väyrynen muodostaa poikkeuksen - ilmeisesti luettaa kirjoja avustajillaan, eli lukee välillisesti. Avustajat kertovat lyhyesti keskeisen sanoman ... tai jotain.


Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Lainaus käyttäjältä: "Aaron"
Olettaisin, että kyseessä on tynnyri, siis tynnyrillinen rommia, eikä pikkurillinen puteli/viisitoista raavasta merirosvoa. 8) Laulun värkännyt bardi kaiketi halusi torjua humalahakuisen atmosfäärin sen "lekkerin" diminuendolla. Voihan olla, että olen väärässä, mutta kyllä pottu rommia kyseisessä tilanteessa olisi ollut silkkaa kiusantekoa. :lol:


Luultavasti - kuten annoit ymmärtää - lauluntekijä on ollut pidättyväinen ja kertoi laulussa vain osatotuuden.

Lainaa
Mainitsemaasi opusta en ole lukenut, ja kuten Sinäkin tiedät, lukematta jää ihmisen elinaikana suunnaton pino kirjoja, paitsi Väyryseltä. :lol:


Hmm... löytyisiköhän jostain tietoa, kuinka monta kirjaa on painettu suomenkielellä. Jo pelkästään niiden kaikkien lukeminen on liian suuri urakka yhdelle ihmiselle. Väyrynen muodostaa poikkeuksen - ilmeisesti luettaa kirjoja avustajillaan, eli lukee välillisesti. Avustajat kertovat lyhyesti keskeisen sanoman ... tai jotain.


Mikaelin ABC-kirjasta alkaen on kielellämme julkaistu enemmän kirjoja, kuin mitä 100000 lukijaa ehtivät vuodessa lukea. Toisaalta asiaa tarkastellessa, lukemattomain kansalaisten näkökulmasta, eivät ole tärvänneet aikaansa turhuuteen, riippuen tietenkin siitä, mitä ovat säästämällään ajalla puuhastelleet.  :lol:

Ystävällisesti,

Aaron

Tiistai

Minua pännii niitten monien mainioiden ketjujen kato.. nyt ei tiedä, mitä ja minne kirjoittaisi. Muusako karannut..

Pian olisi ollut aika pystyttää 60000 viestin merkkipaalu!  :cry: :shaking:

ville

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Minua pännii niitten monien mainioiden ketjujen kato.. nyt ei tiedä, mitä ja minne kirjoittaisi. Muusako karannut..

Pian olisi ollut aika pystyttää 60000 viestin merkkipaalu!  :cry: :shaking:

Enpä tiijä. Jotenkin tuntuu että ratkaisu olisi periaatteessa mahdollinen, jos kerran tietokannasta oli varmuuskopio. Moisen pulman selvittäminen vaatisi kuitenkin aika sinnikästä asiaan paneutumista. Ehkä. Siis jäänee jo yrityskin?

Yllättävän tyypillinen skenaario omassa työssänikin. Tiedetään että ratkaisu löytyisi tiettyyn pulmaan, mutta muut pyrinnöt ajaa päälle ja estää panostuksen siihen asiaan. Silti kaihertaa mieltä.

Eikö me voida juhlia muutenkin?

Aaron

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"
Minua pännii niitten monien mainoiden ketjujen kato.. nyt ei tiedä, mitä ja minne kirjoittaisi. Muusako karannut..

Pian olisi ollut aika pystyttää 60000 viestin merkkipaalu!  :cry: :shaking:

Rakas ystävä Tiistai!

Taakseen katsomalla jää tulevaisuus näkemättä. Se, mikä on taakse jäänyt, on jälkeen jäänyttä elämää, mennyttä eloa ja oloa. Tänään on tänään, tässä ja nyt. "Carpe Diem", sanoivat muinaiset roomalaiset ja se samainen hetki on juuri nyt.
Olen aina ollut sitä mieltä, että ajatusten määrä tuottaa laatua, mutta sellaista ajatusta en allekirjoita, että saavutettu määrä olisi laadun maksimi.
Tärkeintä ovat ihmiset, tuo rekisteröityneitten outojen joukko ja satunnaiset tillistelijät.
Tulevaisuus ei ole selän takana. :lol:

Ystävällisesti,

Aaron

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "ville"

Yllättävän tyypillinen skenaario omassa työssänikin. Tiedetään että ratkaisu löytyisi tiettyyn pulmaan, mutta muut pyrinnöt ajaa päälle ja estää panostuksen siihen asiaan. Silti kaihertaa mieltä.

Eikö me voida juhlia muutenkin?

Tietenkin.
Sen kuukauden vanhan varmuuskopion voisi varmaan jotenkin pelastaa. Vaatisi edestakas-asentamista tai jotain..

Joo, annetaan olla.
Aika kultaa muistot  ..  pystytetään merkkipaalu edesmenneelle foorumille   :idea: Kreatiiviset kansalaiset aloittavat suunnittelun, paras valitaan äänestyksellä :P

Oikeastaan ihan hyvällä mielellä tänään.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä