Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Henkiset prosessit - ajattelu?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 02.12.12 - klo:10:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo


Olen 'kokenut' tilan jota psykiatrit pitivät skitsofreniana...

Pääsin siitä kuiville kirjoittamalla, lukemalla, osallistumalla ihmisten välisiin rientoihin, työtä koko ajan tekemällä ja rakkaan ihmissuhteen avulla...

Prosessi oli pitkä... En sano, että sen tarvitsisi olla 'kaikilla' niin pitkä kuin minulla...
Pääasia, että että On mukana sisäisessä prosessissa ja kirjoittaminen auttaa aina... Kirjoitin päiväkirjaa, tutkielmaani ja osallistuin kaikkeen mikä kiinnosti...

Ennen kirjoitin sielunvirran menetelmällä (mitä sylki suuhun toi) ja ajastaan alkoi kirjoittaminen olla prosessia joka lähti selkäytimestä, niin kuin nytkin...


Olen 71 vuotias nyt, mutta vasta eläkkeellä olo aikanani mieleni selkeytyi... Työssä ollessa kaikki muu pakkasi päälle (työ oli kaiken elämisen ehto).

Kaiken kattavana totena pidin lukusuoraa nollasta äärettömyyteen ja ensimmäisiin yhdestä eteenpäin numeroihin merkitsin yleisimmät sanat... Ja niin lähti tervehdyttävä prosessi käyntiin muun muassa (tosin ajattelin paljon muutakin koko ajan).

K.K.

PS. Yllä tieni, mutta pitää muistaa, että kaikilla On omanlaatuinen ja itse valitsema tie? Lykkyä tykö niille jotka elämäntietänsä etsivät?

"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

#1
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 02.12.12 - klo:10:08


Olen 'kokenut' tilan jota psykiatrit pitivät skitsofreniana...



Skitsofrenia ei ole "tilakokemus". Se on vakavin mielenterveyssairaus mitä ihmisellä on. Eikä siitä parane koskaan.

.
"Pääsin siitä kuiville kirjoittamalla, lukemalla, osallistumalla ihmisten välisiin rientoihin, työtä koko ajan tekemällä ja rakkaan ihmissuhteen avulla...

Täyttä puppua


Ensinnäkin skritsofreenikko menettää välittömästi ystävänsä kun sairastuu.
Hän ei pysty tekemään työtä. Hän menettää kaiken ihmisarvonsa.
Skitsofreenikolle lyödään eläkepaperit käteen hyvin nopeasti kun diagnoosi vahvistuu.
Yleensä asia puhkeaa kirkaasti esiin 20-30 v ikäisenä. Varhaisoireitakin on mutta niistä ei pysty määrittämään taudin kuvaa..

Skitsofrenia etenee ja aivokudoksessa tapahtuu muutoksia. Osa kudoksesta katoaa ja sen mukana neuroniyhteydet ja muistivarastoja.
Jos ihminen osasi keittää vettä koko ikänsä, tänään se ei onnistukaan.

Skitsofreenikko on vaarallinen työympäristössä. Koska häneltä puuttuu realismin taju, ja mielikuvitus ja todellisuus menevät sekaisin, voi syntyä vaikka minkälaista tuhoa. Jos esim rakenteeseen tarvitaan 5 naulaa ja hän lyö vain yhden, jossain vaiheessa rakennelma pettää.



.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 02.12.12 - klo:10:11
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 02.12.12 - klo:10:08


Olen 'kokenut' tilan jota psykiatrit pitivät skitsofreniana...



Skitsofrenia ei ole "tilakokemus". Se on vakavin mielenterveyssairaus mitä ihmisellä on. Eikä siitä parane koskaan.

.
"Pääsin siitä kuiville kirjoittamalla, lukemalla, osallistumalla ihmisten välisiin rientoihin, työtä koko ajan tekemällä ja rakkaan ihmissuhteen avulla...

Täyttä puppua


Ensinnäkin skritsofreenikko menettää välittömästi ystävänsä kun sairastuu.
Hän ei pysty tekemään työtä. Hän menettää kaiken ihmisarvonsa.
Skitsofreenikolle lyödään eläkepaperit käteen hyvin nopeasti kun diagnoosi vahvistuu.
Yleensä asia puhkeaa kirkaasti esiin 20-30 v ikäisenä. Varhaisoireitakin on mutta niistä ei pysty määrittämään taudin kuvaa..

Skitsofrenia etenee ja aivokudoksessa tapahtuu muutoksia. Osa kudoksesta katoaa ja sen mukana neuroniyhteydet ja muistivarastoja.
Jos ihminen osasi keittää vettä koko ikänsä, tänään se ei onnistukaan.

Skitsofreenikko on vaarallinen työympäristössä. Koska häneltä puuttuu realismin taju, ja mielikuvitus ja todellisuus menevät sekaisin, voi syntyä vaikka minkälaista tuhoa. Jos esim rakenteeseen tarvitaan 5 naulaa ja hän lyö vain yhden, jossain vaiheessa rakennelma pettää.



.


Toki saahan sitä noinkin ajatella... Kaikilla On ajattelun vapaus... Mutta kun noin kirjoitat, suljet ison määrän erilaisia ihmisiä yhteiskunnan ulkopuolelle ja se ei mielestäni ole oikein...

Ystävällisesti ...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

#3
.
HÖPÖHÖPÖ

Lopeta toi leikki alkuunsa

Skitsofrenian määrittelyyn tarvitaan useampi henkilö ja heillä pitää olla siihen vaadittava psykiatrian tutkinto.

Minä en ole sulkemassa yhtään ihmistä skitsofrenian puolelta pois.
Tämäkin osoitta että ymmärrä asiasta mitään.

Täällä foorumilla on muutenkin liikaa skitsofreenikkoja. Kiintiö on nyt täynnä. Ei onnistu.

.Minusta Jeesuksen etsiminen on parempi harrastus kuin leikkiminen skitsofreenikkoa.




Muisto Keijo Kullervo

#4
Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 02.12.12 - klo:10:40
.
HÖPÖHÖPÖ

Lopeta toi leikki alkuunsa

Skitsofrenian määrittelyyn tarvitaan useampi henkilö ja heillä pitää olla siihen vaadittava psykiatrian tutkinto.

Minä en ole sulkemassa yhtään ihmistä skitsofrenian puolelta pois.
Tämäkin osoitta että ymmärrä asiasta mitään.

Täällä foorumilla on muutenkin liikaa skitsofreenikkoja. Kiintiö on nyt täynnä. Ei onnistu.

.Minusta Jeesuksen etsiminen on parempi harrastus kuin leikkiminen skitsofreenikkoa.





Kirjoitit:
".Minusta Jeesuksen etsiminen on parempi harrastus kuin leikkiminen skitsofreenikkoa."

Onnea etsimisellesi? Eikös sitä Jeesus Pyhässä kirjassa sanonutkin:

"Etsivä löytää, anova saa ja kolkuttavalle avataan."


Meillä oli pikkulapsena ollessani taulu jossa Jeesus kolkutti oveen... Kun kysyin isältäni, mitä se kuvaa, sain vastauksen:

"Ovessa ei ole kahvaa ulkopuolella, vaan vain sisäpuolella... Ovi kuvaa etsivän ihmisen sydäntä, Sielua... Kun etsivä ihminen uskaltaa avata sydämen ovensa Jeesukselle, tulee Jeesus sydämeen asumaan..."

Ystävällisesti...

K.K.

PS. Mutta jospa minä en ole ollutkaan sitten skitsofrenikko? Varsinkin kun tunnut tietävän asiat niin hyvin? Oletko psykologi tai mahdollisesti psykiatri? Ko. asiantuntijoiden joukossa On monen tien kulkijoita kuten tavallisen tien tallaajissakin? Uteliaana?
"Tie, Totuus ja Elämä?"


karpalo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 02.12.12 - klo:11:14
PS. Mutta jospa minä en ole ollutkaan sitten skitsofrenikko? Varsinkin kun tunnut tietävän asiat niin hyvin? Oletko psykologi tai mahdollisesti psykiatri? Ko. asiantuntijoiden joukossa On monen tien kulkijoita kuten tavallisen tien tallaajissakin? Uteliaana?

Tämähän selviäisi tietenkin sillä, että ottaisit valokuvan lääkärinlausunnosta, Diagnoosista, jossa näin kerrotaan, postaat sen sitten Foorumille.

Muisto Keijo Kullervo

#6
Lainaus käyttäjältä: Nicht Rauchen - 02.12.12 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 02.12.12 - klo:11:14
PS. Mutta jospa minä en ole ollutkaan sitten skitsofrenikko? Varsinkin kun tunnut tietävän asiat niin hyvin? Oletko psykologi tai mahdollisesti psykiatri? Ko. asiantuntijoiden joukossa On monen tien kulkijoita kuten tavallisen tien tallaajissakin? Uteliaana?

Tämähän selviäisi tietenkin sillä, että ottaisit valokuvan lääkärinlausunnosta, Diagnoosista, jossa näin kerrotaan, postaat sen sitten Foorumille.

Ei tarvitse ko. postata... Lue vain pieni pätkä Kotisivustani niin saat nähdä, millaisissa vaikeuksissa olin nuoruudessani? On minulla kyllä sairaustodistus vuodelta 1967 jolloin olin muutama vuosi tuhka tiheään psykiatrisessa hoitolaitoksessa Rauhassa hoidossa, mutta sillä ei liene paljoakaan merkitystä - vai Onko? Tiede ja tutkiminen On edistynyt valtavasti viime vuosisadan jälkeen - oletan? Olen jopa tutkiskellut itseäni ja olen itseni paras asiantuntija - ainakin tähän saakka On ollut niin (mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka tulisi vielä etevämpikin vastaan elämäntiellä??...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Amanda

#7
Oikeastaan se on suoranainen ihme, että kuitenkin 90plus % ihmisistä kehittyy ns. normaaleiksi. Vaikka poikkeukset ovat tietenkin yhtä normaalia. Ilman sitä ei olisi ylilentäviä lahjakkuuksia, neroiksikin sanottuja.

Ei tätä tajua, se voi olla niin pienestä kiinni, geenien sekoituksesta, asioista, joita tapahtuu raskauden aikana. Jopa äidin mielentila vaikuttaa hormoonien kautta..

K.K. on ihan hyvin onnistunut ja kansalaisena täyttänyt tehtävänsä ja maksanut veronsa. Jos jotain pientä on ollut matkan varrella, niin eihän se mitään. Kellä ei olisi :)

karpalo

#8
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 02.12.12 - klo:11:50
K.K.

Kirjoitin tuon postaukseni sitä silmälläpitäen, olet kuullut itsekin tälläisen totuuden kuin:

 - Joskus terveen ja mieleltään sairaan ihmisen ero voi olla kuin veteen piirretty viiva.

Mitäs tohon sanot ? Usein kuulee, kun puhutaan kahdenkesken jostakin kolmannesta, niin sanotaan - Hullu se on, iliman muuta !!

PS.
Tarkoitan vaan, että oliko Diagnoosi oikea, sehän on saattanut olla masennusta, burn out, tms. kertoilet tuossa kuinka kaikki pyöri työnteon ympärillä elikkä uupumus & masennus, riittämättömyyden tuntua, yliyrittämistä jne.

Skitsofrenia on kuitenkin myös elimellinen sairaus, ihmisessä tapahtuu korjaamattomia muutoksia.

risto

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 02.12.12 - klo:11:14


PS. Mutta jospa minä en ole ollutkaan sitten skitsofrenikko?

No ihan takuulla et ollut. Se on niin vakava juttu, että olisit päässyt sairaseläkkeelle jo 25 vuotiaana.

Kun sinä olit nuori, skitsofrenian hoitomenetelmät olivat ihan jotain muuta kuin nyt. Elikä sun olisi pitänyt sairastua jossain 1960-paikkeilla, eli 23 vuotiaana.
Siihen aikaan käytettiin mm lobotomiaa skitsofreenikkojen hoitoon.


Nyt skitsofreniaa tunnetaan paremmin ja lääkkeillä säädellään mm hermosynapsien välitysaineiden eritystä. Tällä ei ole mitään tekemistä rakkaiden,

Eräs tuntemani on skitso ja lääkkeet siihen maksavat 1000 euroa kuukaudessa.  Köyhemmissä maissa ei edes myydä tämän tason lääkkeitä=ei ole edes myynnissä.

.
Kun kerrot että "Pääsin siitä kuiville kirjoittamalla, lukemalla, osallistumalla ihmisten välisiin rientoihin, työtä koko ajan tekemällä ja rakkaan ihmissuhteen avulla"

Tuo kuulostaa tosi pahalta masennukselta tai burn outilta ja noilla keinoilla pääsee eroon siitä, kunhan ensin on käynyt pohjalla ja lojunut siellä aikansa.

.



.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä