Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Miten lahjakkuus pääsee esiin

Aloittaja risto, 02.01.13 - klo:16:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: PStillAlive - 12.03.15 - klo:19:32
En voi sille mitään, mutta anteeksi vain, inhoan saksan kieltä! Mun oli pakko suorittaa se kakkoskielenä yliopistossa ja ei tällä hetkellä tulisi mieleenkään jatkaa kielen opiskelua. Käännän telkkarissakin aina kanavaa, kun tulee saksankielinen tv-sarja...Olenkohan edellisessä elämässä kuollut keskitysleirillä?

Minä taas pidän saksankielisistä sarjoista, siis saksalaisista sarjoista. Onhan niissä suomenkielinen tekstitys. En osaa saksaa, vain alkeita opiskelin joskus lukion jälkeen ja nekin ovat suurelta osin unohtuneet. Parhaiten muistan saksankielisiä fraaseja, joita kuulustelin yhdeltä ystävättäreltäni uimarannalla, kun hänellä oli ehdot. Opin kaikki kuulustelemani fraasit ulkoa, mutta silti hän ei saanut saksan ehtoja läpi. Hoite habe ich fiil zu tuun tai jotain sinne päin... ;D

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 12.03.15 - klo:20:33
Lainaus käyttäjältä: PStillAlive - 12.03.15 - klo:19:32
En voi sille mitään, mutta anteeksi vain, inhoan saksan kieltä! Mun oli pakko suorittaa se kakkoskielenä yliopistossa ja ei tällä hetkellä tulisi mieleenkään jatkaa kielen opiskelua. Käännän telkkarissakin aina kanavaa, kun tulee saksankielinen tv-sarja...Olenkohan edellisessä elämässä kuollut keskitysleirillä?

Minä taas pidän saksankielisistä sarjoista, siis saksalaisista sarjoista. Onhan niissä suomenkielinen tekstitys. En osaa saksaa, vain alkeita opiskelin joskus lukion jälkeen ja nekin ovat suurelta osin unohtuneet. Parhaiten muistan saksankielisiä fraaseja, joita kuulustelin yhdeltä ystävättäreltäni uimarannalla, kun hänellä oli ehdot. Opin kaikki kuulustelemani fraasit ulkoa, mutta silti hän ei saanut saksan ehtoja läpi. Hoite habe ich fiil zu tuun tai jotain sinne päin... ;D

Just just, samma här, haben sie eine kleine konditorie ?

Semmosta pakkosaksaa joutu lukemaan kolme vuotta. Mutta niinkuin tuossa kävi ilmi niin saksalaiset poliisarjat on tosi hyviä.

Matulaakin tullut seurattua kymmeniä vuosia, on se ukkeli vanhentunut, niinkuin me muutkin, mutta häärii ja kyttää rosvoja samaan toimivaan tahtiinsa.

Amanda

#12
 
No mulla oli saksa ensimmäinen vieras kieli ruotsin ohella heti oppikoulun eka luokalla. Englantia lukiossa vain 2 vuotta. Ja saksal. opettaja, joka puhui meille saksaa alusta alkaen. Sittemmin kieli on koko ajan korvissani .. oli vuosia välillä, että se oli vahvempi kuin äidinkieleni (ennen nettiä).

Väkersin telkkaria katsellessa:P tekstin suomeksi.
Rammstein, se rämäpää on vielä parempi vaikkakin kontroverssi runoilija, mutta musiikillaan oiekastaan pilaa sen. Tämä Grönemeyer tekee myös musiikkinsa ja tekstinsä itse. Ehkä vähän kömpelö käännös, mutta olkoon..

Hups.. teksti katosi.. en viitsi enää!
En ole koskaan miestä kuunnellut tarkoituksella. mutta telkkarissa näytettin videosta tanssin pätkä ja innostuin etsimään sen kokonaan.

Amanda

#13
Ällistyneenä täällä, miten lahjakkaiden ihmisten ideat ei lopu!!
Tälle tuotteelle tietäisi monta ostajaa ihan lähipiiristäni, kaikki nuoret..

Saksalaistyttö ihaili reissuillaan.. mitä nuo on? kuvioita ja kopsasi T-paitansa kuvaksi.


Nyt hän tekee rahaa ideallaan eikä ehdi valmistaa yhtä paljon kuin tilauksia tulee ovista ja ikkunoista!
"Currently we have difficulties to fullfill the huge demand. Please consider our current delivery times. Sign up with your email on each product page to get notified when it becomes available again. Soon we'll be printing on the streets again. - your raubdruckerin team Verstanden"

https://raubdruckerin.de


Video https://www.facebook.com/mentalflossmagazine/videos/10155657330312365/

Muokkaus,
kummasti sivun osoite ei näy, siis copy-pastatkaa:  raubdruckerin.de



Suti

Lahjakkuus vai luovuus?
Lahjakkuus on rajoittunutta tiettyyn osaamiseen, luovuus rajoittamatonta.

Steve Jobs sanoi luovuudesta: Luovuus on asioiden yhdistämistä. Luova ihminen pystyy yhdistämään kokemuksiaan ja oivaltamaan niiden pohjalta uusia asioita.

Minusta tuo tarkoittaa, että pitää tietää ja osata joitain asioita jotta niitä pystyy yhdistämään. Tyhjästä ei nyhjästä.
päivä kerrallaan


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä