Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Muistopäivä

Aloittaja AveLazio, 13.03.13 - klo:11:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AveLazio

Tänään 13.3. on Talvisodan päättymisen muistopäivä. Ymmärtänette kunnioittaa sitä, koska muutoin me tshunat olisimme orjia. Yeah.

Sota päättyi aamupäivällä. Mutta ryssät tulittivat Suomen puolelle vielä tuntikausia. Monta poikaa kuoli vielä silloin. Mm. enoni. Ihanat murhaajaryssät.

Seuraava suomalainen Talvisota-laulu sensuroitiin koko Euroopassa - kunhan sen sanat oli ensin luettu paperilta ;D:


http://www.youtube.com/watch?v=GxGpk5qvIMU
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Posiella

Mä just täällä suunnittelen markkinointihyökkäystä sille puolelle. Ja tämä on ihan tosi.  ;D

Eipä siinä mitään, ne ajat, jolloin sodittiin, ovat olleet ja menneet. Miksi muistella vanhoja? Nämä nykyvenäläiset eivät olleet silloin syntyneetkään. Niinkuin en minäkään. Koko lapsuuteni sain kuulla sodasta. Jopa kaikki joulunpyhät enoni taistelivat. Ihan tarpeeksi olen kuullut oikeita sotajuttuja, ei mitään kuviteltuja tiikeritankkeja.

Kaikki venäläiset, jotka henkilökohtaisesti tunnen, ovat fiksuja ja ystävällisiä ihmisiä. Monenlaista tallaajaa on rajan molemmin puolin. Eipä tuolla nykyisessä paikassani ole tarvinnut venäläisten käytöstä ihmetellä, hienosti käyttäytyvät. Mutta monen suomalaisen kohdalla saa valitettavasti tuntea myötähäpeää...
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda

#3

Samat sanat, paitsi, että en kuullut juuri koskaan sotajuttuja kotona.. vaikkä isä oli viimeiseen asti mukana. Pari viikkoa ennen jatkosodan loppua vasta haavoittui.

Tunnen henkilökohtaisesti hyvin ainakin 2 ent. venäläistä naista, molemmat ovat ystäviäni, ensimmäisen (ballettitanssija) muutti pois, mutta toista tapasin viime keväänä. Käytiin ostoksilla ja juotiin herkulliset juustokakkukahvit sen päälle. Mokoma halusi välttämättä lahjoittaa minulle käsilaukun kassalla, kun meinasin itse sen maksaa. Olisi pitänyt alkaa tosi riita siinä, ettei olisi. Meinasi olevansa minulle velkaa palveluksesta, jonka tein aikoinaan pelkästä ystävyydestä.




AveLazio

Minä tunnen kymmeniä venäläisiä, paljolti opiskelijoitani. Kivoja ovat. Paitsi se yksi, joka yrittää aina keksiä uusia keinoja luntata tenteissä. Hmm.

Ongelma onkin Neuvostoliitto/Venäjä imperialistisena jättivaltiona. Ei siellä, Tiistai ressu, kansalta kysytä, minne seuraavaksi hyökätään. Ei kysytä. Diktatuurit ovat semmoisia.

Ja Suomeen päin sieltä on tultu kaikkein useimmin. Olisiko tuo vimma jäänyt yhtäkkiä vain historiaan? I don't think so. Ja pelkästään tästä syystä Suomella on puolustusvoimat.
At a narrow passage there's no brother, no friend


Posiella

Tupla ei ehdi käydä edes kakkalla, kun venäläinen on jo ovella, jos sota syttyy! :)

Puolustusvoimat ovat muita katastrofeja kuin sotaa varten, ja siksi että pojat oppisivat petaamaan sänkynsä...
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 14.03.13 - klo:09:14
Ei siellä, Tiistai ressu, kansalta kysytä, minne seuraavaksi hyökätään. Ei kysytä. Diktatuurit ovat semmoisia.


Mitähän AveLazio tietää diktatuureista. Kuulopuheita ja kirjoista valikoiden luettua.

Minä-ressu tiedän, asuin yhdessä pahimmista niistä parikymmentä vuotta.. ja kurkotin ikkunasta niin, että joskus aidosti arvelutti. että mitä jos.. anonyymiys on vain luuloa, osaajat kaivavat senkin tiedon esille. Siksi olin kieli keskellä suuta.. varuillani.

AveLazio

Tiistai, mitä edes KUVITTELET tietäväsi diktatuurista? Tai sodasta?

Mummo kulta, älä häpäise meitä, jotka sattumalta tietävät noista asioista. Äläkä niin muodoin myöskään häpäise itseäsi. Olen palvellut epädemokraattista arabihallitusta, tehtävänä tappaa vielä epädemokraattisemmat arabikapinalliset. ;)

Mitä kohtaa aiheesta et ymmärrä? Kysy minulta.
At a narrow passage there's no brother, no friend

AveLazio

Hih, en minä välttämättä yhtään kapinallista ampunut. Ehkä olin autokomppaniassa. Heh.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Amanda

#9
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 14.03.13 - klo:16:25
Tiistai, mitä edes KUVITTELET tietäväsi diktatuurista? Tai sodasta?

Mummo kulta, älä häpäise meitä, jotka sattumalta tietävät noista asioista. Äläkä niin muodoin myöskään häpäise itseäsi. Olen palvellut epädemokraattista arabihallitusta, tehtävänä tappaa vielä epädemokraattisemmat arabikapinalliset. ;)

Mitä kohtaa aiheesta et ymmärrä? Kysy minulta.

Johan itse vastasit edellä kaikkiin kysymyksiisi, foorumistit löytävät ne sieltä, mutta vastaukset eivät taida olla Sinulle mieleen.

Nyt on mummostakin tullut halventava nimitys naiselle, kuin oli pikkuinen, "akkamainen, moukka, propagandan typerä uhri."
Jos osaat, niin häpeät sanavarastosi köyhyyttä.

Kerron mielelläni todellisen maailman asioista, vaikka todellisen diktatuurin Saudi Arabian oloista, missä pidätettyjen omaisetkaan eivät tiedä minne ihmistä viedään, ja oikeuden käynti on salainen Ilman asianajaa, ei sanota, missä on vangittuna eikä tavata saa, saatikka koska pääsee vapaaksi. Tiedän henkilökohtaisesri tapauksia.
Esim. Kuweitin miehittämisen aikaan tuntemamme lääkärimies sanoi pensa-asemalla, että "laitappa arabialaisten pensaa"..kohta haettiin ja vietiin, eikä miehestä sen koomin kuultu. Se pensahan ei ole Kaikkien arabien vaan vain Heidän.

Veikkaan, että sotasankari AveLazio ei vastaavassa maassa saisi suutaan auki, muuttuisi hiireksi.. mutta Outomaallahan voi rehvastella.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä