Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Mitä hyvää Venäjältä?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 03.05.17 - klo:14:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo


"Muistelen porrasperäisen, muitakin malleja on, Lada henkilöauton olleen sangen luotettava ja käynnistyi loistavasti vaikka pakkasta oli yli parikymmentä astetta. Näin olen kuullut kerrottavan aivan yleisesti vielä -70 jälkeenkin.

Itse olen käyttänyt japanilaisia autoja koko ikäni... Taitaa nykyinen olla viides tai kuudes ja tämä nykyinenkin on tullut ulos tehtaasta vuonna 1999.

Arvostan myös venäläisvalmisteisia ydinvoimaloita Suomessa, toki suomalaisen tekniikan avittamana (taisivat valmistuakin suurin piirtein aikataulussa... Toisin kuin ranskalaisviritteinen ydinvoimala joka vieläkin etsii käynnistäjiään)..."

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Venäjä osallistui loistavalla tavalla jätteiden kierrätykseen. 90 -luvulla, Neuvostoliiton kaatumisen jälkeen Suomesta vietiin runsaasti vanhoja pääosin neuvostoliittolaisia autoja Venäjälle. Vanhat Ladat olivat Suomessa hyljeksittyjä.

Suomessa ei ole venäläisvalmisteisia atomivoimaloita, Loviisan laitokset ovat Neuvostoliiton tuotteita Suomessa viritettyinä. Hanhikivi 1 olisi venäläinen, mutta ei taida hankkeesta tulla mitään.

Aseiden tuottajana rauhaa rakastava Venäjä on tunnettu. Oli Neuvostoliittokin. Suomi osti lähes 50 venäläistä hävittäjää.
Kestivät aikansa.
päivä kerrallaan

karpalo

Venäläinen suolakurkku:



Venäläinen suolakurkku on mehukas ja maistuva herkku. Perinteisellä maitohappokäymisellä valmistetut suolakurkut ovat lempeitä vatsalle ja maistuvat erinomaisilta niin smetanan, hunajan kuin stroganoffin kanssa nautittuna.

Muisto Keijo Kullervo

Venäläinen suolakurkku sopii närästyksen torjuntaan erinomaisesti, ainakin minulle...

Pari viipaletta ko. kurkkua ja närästykseni on sillä torjuttu.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Amanda

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 04.05.17 - klo:05:40
Venäläinen suolakurkku:



Venäläinen suolakurkku on mehukas ja maistuva herkku.

Voi että!

Siitä on tasan 25 v. ja 1 kk kun viimeksi noita söin!
Olin käymässä vähän ennen pääsiäistä, kun isä oli sairaalassa ja sitten ostin saavista juuri noita ihania nyppyläisiä kurkkuja ison pussin. Parhaat suolakurkut, joita koskaan olen syönyt! Lapsuudesta maku oli tuttu, mutta mahtoiko olla suomalaisia silti.

Itse osaan laittaa suolakurkkuja yms., mutta ei ne ikinä noin onnistu, kun tarvitsisi mausteita ja ties mitä vielä. Ehkä netistä löytyy venäläinen resepti?! Kuka osaa kääntää?



Suti

Ainakaan meidän kulmilla ei kaupoista suolakurkkua löydy kuin juuri venäläistä.
Maustekurkku on eri asia.

Kokeilkaapa: suolakurkkua, päälle smetanaa ja hunajaa päällimmäiseksi.
Oikein hurjat kaatavat vielä pienen snapsin.
päivä kerrallaan

karpalo

Joo, ei löydy täälläkään kaupoista enää niitä tynnyristä pomittavia.

Sanoisinko, että "tiden lider", kaikki vanha, muoviin tms. pakattu tuote on olevinaan hygieenisesti arveluttavaa.

Sen sijaan muovipakkauksissa olevat taas jotenkin parempia hygieenisesti ??.

Onko näin ?

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/merissa-on-kohta-enemman-muovia-kuin-kaloja-emme-tieda-mita-muovi-aiheuttaa-elimistossamme/6291970

https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=muovi+saastuttaa+meren&spf=1
..........

Muovi on sellainen tekijä, että saattaa aiheuttaa isommankin pommin, kuin ydinsota konsanaan ?

Amanda


Päinvastoin! Muovi on myrkyllistä, jos sitä käytetään väärin, vaikka se olisikin sallittua ruokatavaroille tarkoitettua.

Vesipulloja ei saa säilyttää auringossa, koska muovista irtoaa myrkyksi muuttuvaa UV säteiden vaikutuksesta.
Samoin ei koskaan saisi kuumentaa ruokaa mikrossa muoviastiassa tai muovipussissa tai kalvon alla, sama juttu, jotan myrkyllistä voi syntyä kuumentaessa.

Ne suolakurkut taannoin Oulussa, en ole varma oliko se vanha kunnon tynnyri vai joku metallinen, joka tapausessa ainakin jotain 10 kg juttu!

Pitää tosiaan googlettaa reseptejä kohta..


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä