Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Roolileikit ?

Aloittaja veini, 20.05.09 - klo:02:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

veini

Oletko koskaan piristänyt avioelämääsi tai sitten yksin tehnyt joitakin mukavia roolileikkejä, tosin en tiedä auttaako se, että jos vetää käteensä Robin Hood puku päällä, mutta tietenkin sitä voisi kokeilla! No leikki leikkinä, oletko siis ollut jossakin tälläisessä mukana..ja säväyttikö se sinua..Nykyään on vain niin paljon tälläisiä juttuja, ja katselin eräänä iltana joltakin tavalliselta kanavalta, että Lontoossa järjestetään tälläisiä juhlia oikein porukalla, eikä niihin pääse kuin suurella rahalla sisälle!

Eihän niitä porsas asuja muuten tehtäisi jollei joku niitä käytä..punahilkka ja puunhakkaaja ym. Avointa keskustelua siis roolileiikeistä, ja voisiitiko itse osallistua sellaiseen ?







THL tiedottaa

.
Hoo, tottakai on tullut otettua osaa erilaisiin roolileikkeihin.

Pukujen kanssa ja – ilman!

Eräs roolileikki, jota aika usein vedän, on sellainen, jossa leikin olevani kotisiivooja. Tämä palvelija tulla tupsahtaa milloin vain ja missä vain ja alkaa tehdä erilaisia siivouspalveluiksi luonnehdittavia toimia.

Tähän ei tarvita mitään rekvisiittaa.

Aika hyvää pokkaa kysyy – muilta...

Sit sellainenkin rooli on kuulunut repertuaariin, että esiinnyn yleisölle hame päällä. Sellainen intialaistyyppinen, ohutta puuvillaa oleva pitkä hamepuku päällä olen säestänyt kabaré-porukkaa. Sen vuoksi minullakin on ollut hame, kun kaikki muut(kin) porukassa ovat naisia.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Jotain outoa tässä ketjussa on, kun yhteydet menevät jatkuvasti poikki kun sivun avaa. Se taitaa olla tuo kuvatus tuossa avausviestissä mikä tökkii. Palomuurini on kieltämättä myös ilkikurisen tarkka 'epäilyttävien' kuvien suhteen. Eli jotain roolileikkiä selainkin tässä nyt harrastaa?!

- Joka tapauksessa rooleilla & erilaisilla hahmotyypeillä leikittely on toisinaan aika hauskaakin puuhaa. Olen tehnyt sitä jo vuosikausia, aikojen alusta asti. - muuntautunut jos johonkin rooliasuun; esittäen sekä luoden omalaatuisia karikatyyrejä, uhmaamalla sukupuolisuuden, tai sovinnaisuuksien rajoja, rikkoen käsityksiä siitä, mitä erilaisilla hahmoutumilla voi tehdä. Vain mielikuvitus asettaa rajat näille luovuuden erityyppisille ilmentymille, jos edes aina sekään?!

- Eli luoda moniselitteinen vaikutelma ihmisyyden piilevistä kielletyistäkin piirteistä. Ihminen kun on pohjimmiltaan monisyinen leikkivä olento, kaikkine omituisine habituksineen, sekä muine ominaisuuksineen. Etuoikeutettuna hybris-symbioottina minulla onkin erityinen kyky, sekä taito kameleonttimaisesti metamorfositoitua aina tilanteen & olosuhteiden mukaan.

- Siksi minusta ei ota selkoa hullukaan; koska herätän ympäristössäni vastakkaisia, ristiriitaisia intohimoja, missä sitten milloinkin liikun, tai olen muiden kanssa tekemissä. Tämä jos mikä on piristävää & mukavaa vaihtelua arjen ankeuteen. Ei itseään, eikä muita kannata ottaa niin turhan vakavasti, ettei muutamalle persoonalliselle sivupersoonalle, tai muille fetissinomaisille fiksaatioille löydy omaa paikkaa sovinnaisten normaaliuksien keskeltä! 

 
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

Roolileikit on nannaa - jos molemmat osapuolet tykkää niistä! Drool 8) 8)
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

.
Ave tarkottaa sellasia roolileikkejä, joo.

Tiätsä mitään muita leikkejä ku just niitä kahdenvälisiä?


Ei noista muiden puheista kannata välittää.


S

Ainakin tähän rakoon mainitakseni, niin parhaat 'roolisuoritukset' tai leikit hoidetaan monesti ns. soolona. Tietysti mahdolliset sivupersoonat voi myös ottaa lukuun, jos niiden intiimi läsnäolo lasketaan kahdenväliseksi puuhasteluksi. Tästä voidaan olla yhtä monta mieltä kun on persoonaakin...?!

- Eli itsensä kanssa kun vetää sopivat rooliasut päälle - sekä sen päälle kunnon sessiot, niin ei siinä välttämättä ylimääräisiä sivuosan esittäjiä, eikä yleisöäkään tarvita. Kun kulissit & rekvisiitat ovat hanskassa - kaikki on loppupeleissä kiinni itsestä. Esitys on juuri niin nautittava, kuin sen omassa mielikuvituksekkaassa 'käsikirjoituksessaan', tai luovassa improvisaatiossaan kehittelee!     
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

Lainaus käyttäjältä: S - 22.05.09 - klo:17:51
Ainakin tähän rakoon mainitakseni, niin parhaat 'roolisuoritukset' tai leikit hoidetaan monesti ns. soolona. Tietysti mahdolliset sivupersoonat voi myös ottaa lukuun, jos niiden intiimi läsnäolo lasketaan kahdenväliseksi puuhasteluksi. Tästä voidaan olla yhtä monta mieltä kun on persoonaakin...?!

- Eli itsensä kanssa kun vetää sopivat rooliasut päälle - sekä sen päälle kunnon sessiot, niin ei siinä välttämättä ylimääräisiä sivuosan esittäjiä, eikä yleisöäkään tarvita. Kun kulissit & rekvisiitat ovat hanskassa - kaikki on loppupeleissä kiinni itsestä. Esitys on juuri niin nautittava, kuin sen omassa mielikuvituksekkaassa 'käsikirjoituksessaan', tai luovassa improvisaatiossaan kehittelee!     

S, kyllä vaan se noin käy ihan hyvin.

Se, en oo kyllä ollut mukana roolileikissä, jossa on yli 2 osallistujaa. Enn oo uskaltanut. Ooks Sä sit ollu, wild boy?
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

.
Tottakai oon ollu!

Oon näytelly isossakin porukassa vaikka mitä.

Pienenä ja vielä nuorenakin olin kyllä niin pirskatin ujo, että silloin jäi roolileikit hyvin vähiin. Mitä nyt vähän lasten keskinäisessä pihanäytelmä'kerhossa' olin mukana.






Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Onhan niissä erilaisissa roolileikeissä tullut itsekin oltua aikojen saatossa jos jonkinlaisissa - niitä on videoitukin aikoinaan ahkeraan. Pitää vaan erottaa toisistaan lasten roolileikit näistä aikuisten vastaavista leikeistä, joista ei tosin parhaimmillaan niistäkään puutu mielikuvitusta.

- Pääasia että iästä riippumatta osaa eläytyä ilakoiden rooliinsa; sekä pystyy tilanteesta riippuen, näyttelemään parhaita puoliaan, sekä paneutumaan osaansa täysin rinnoin. Uskaltaa lisäksi leikin varjolla heittäytyä estoitta & ujostelematta rohkeisiinkin vetoihin; jossa rohkenee laskemaan häveliään naamionsa, olemalla esillä  pelkästään paljaana omana itsenään...
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä