Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

2014 kirjoitettuna:

"Onko ateismin pilkkaa se, että uskoo Herra X:n olevan olemassa ja vaikuttamassa sekä maailmankaikkeuden kohtaloihin, että samalla myös maapallon elämisiin?
Jos jollakin on sukset ristissä, eikä tunnista Herra X:sää, tarkoittako se sitä, että pitää jauhaa sivutolkulla omaa jargoniaan ja näkökulmiaan? Miksi?
Jumala On persoonallinen siksi, että jos On haluja ja oikeat olosuhteet, voi oikaista suksensa ja suksia parempiin olosuhteisiin Herra X:n kannustamana...
Mutta jatkakaa toki... Tyhmyys kai tälläkin tavalla kaikkoaa ja viisaus kasvaa kokemusten kautta...
K.K.
PS. Uteliaana myös..."
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Minulle on pysynyt käsittämättömänä miksi kaikkivoipa kaikkihyvä kaikkitietävä Jumala ei ole tasapuolinen.
Miksi hän ei ole jakanut esimerkiksi ymmärrystä tasapuolisesti kaikille. Eihän se mitään maksaisi.
Sillä tapaahan tyhmyys kaikkoaisi.
Olen päätynyt ajattelemaan että ehkä Jumala ei olekaan kaikkihyvä, ehkä Jumalaa ei jopa olekaan olemassa.

Olen päätynyt myös havaintoon että ihmisen mielessä uskon ja ymmärryksen summa on vakio. Vähäistä ymmärrystä kompensoi runsas usko.

P.S. kirjoitettu 11.4.2018
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Sanoo Herra X.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

#673
Loppujen lopuksi:
https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/
En ole koskaan ollut käännyttämässä ketään kun olen julkaissut mielipiteitäni tai ko. tarinaani.
Kai kuitenkin saan sanoa mielipiteeni ja kirjoittaakin siitä?
Mikä ihminen on sellainen joka kääntää mielipiteitään aina vallitsevan tuulen mukaan?
Sellainen on tuuliviiri...
Minulla on mielipiteitä jopa tutkimuksellisia tuloksiakin. Jos jotakuta ei mielipiteeni tai tutkimukseni kiinnosta, niin mitä väliä sillä on?
Kuitenkin lienet huomannut, että kirjoitan -70 luvulla olleesta inhimillisestä suuntauksesta taulukoineni. Niissä kerrotaan talonpoikaisesti kerrottuna, että koko Suomen kansa tiesi noihin aikoihin, että Jeesus Kristus oli sellainen taho johon voi luottaa... Muut tahot olivat epämääräistä marginaalia.
Maailma on muuttunut niistä ajoista. Esimerkiksi hiljattainen julkaisu sanomalehtien taajuussanasto tutkimuksesta oli minulle kuin arvoitus tai rubikin kuutio, vaikeimmasta päästä... Ei avautunut laisinkaan.
Itse olen -40 luvulla syntynyt ja maapallo on kiertänyt kultaisen kehrän, auringon ympäri monituista kertaa.
Tulevat sukupolvet näyttänevät henkisen kehityksen suunnan yksityisille ihmissille.
Tutkimiseni kautta olen saanut mielenrauhan, teen vähän väliä kirjoituksellisia virheitä, mutta en ole moksiskaan niistä.
Tulevaisuus on avoin... Yritän pitää mieleni avoimena kaikelle uudelle, mutta vanhoillisena pitäydyn useasti vanhaan ja koettuun... Olen konservatiivi, mutta tartun uuteen toivoen, että se näyttäisi elämäntieni oikealle, vasemmalle tai suoraan eteenpäin henkisessä kehityksessäni aina tarpeen mukaan."

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

#674
Ns. Jumala yhteydestä ollaan luopumassa koko sivistyneen maailman toimesta (jokainen on ns. oma jumalansa).

Saapas nähdä mihin tällainen sitoutuneisuus koko maailman ihmiset johtaa?

Toivottavasti on itselläni elinvuosia vielä lisää?
Jos ei ole, katselen kuolemani jälkeen pilven lonkalta - Taivaasta - sitä mihin ihmiskunta on kaikkinensa menossa.

Uteliaana

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"


karpalo

Keijo Muisto Kullervo on utelias, huomasitteko asian ytimen ?

Suti

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 21.04.18 - klo:14:47

Toivottavasti on itselläni elinvuosia vielä lisää?
Jos ei ole katselen kuolemani jälkeen pilven lonkalta - Taivaasta - sitä mihin ihmiskunta on kaikkinensa menossa.


Keijo Muisto Kullervo on varma siitä että pääsee taivaaseen.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

#677
Vuonna 2014 kirjoitettuna:

En periaatesyistä pyyhi takapuoltani ns.paperiin... On se vaan niin kallista Suomessa kaikkinensa...
Intiimisuihku riittää ihan hyvin ko. tarpeisiin ja olemme säästäneet muutaman kuukauden aikana kymmeniä euroja mokoman takia...
Assosiaatio:
Paperi On minulle lähes pyhä asia kuin ko. liiton jäsenyys. Olen ollut noin 51 vuotta...
Kaikille hyvää 'paperitonta' kevättä, kesää, syksyä ja talveakin...
K.K.

PS.    Nyt tänä vuonna olen ollut Paperiliiton jäsen 55 vuotta.

"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Ajan mittaamisesta:
Minä itse käytän mitattavaa aikaa - kellojen aikaa - hyväkseni...
On menetelmä jota käytän, mutta siihenkin tarvitsen kolmen kirjan Uuden Testamentin taajasanojen, Vanhan Testamentin taajasanojen ja Suomen kielen taajuussanaston sisältöjä hyväkseni.
Mielestäni toimii, mutta voi toki joku olla toista mieltäkin.
Mitattavan ajan avulla nykyaikainen yhteiskunta pysyy tolpillaan, näin tuntuu minusta.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Aikoja sitten oli viikkolehti Avussa pakinasivu 'Sanan voimalla'.
Itse olen tykästynyt sanojen voimaan Suomen valtion politiikan osana kansan parhaaksi.
Ei tarvitse olla mikään Isaskar Keturi kun huomaa Sanan valtavan mahdin maailmalla?
Parhaiten olen onnistunut saamaan 'avun' tutkielmani kautta: https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/
Mutta kaikki aikanaan.
Tullee aika, että pelkillä ajatuksilla - sanojen aihioilla - hallitaan maailman valtioita.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"