Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suomi maailman paras paikka asua?

Aloittaja karpalo, 19.08.10 - klo:09:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bongaaja


Canardian

Kyllä lumi heijastaa kuunvaloa ihan hyvin, on jopa joskus liiankin valoisaa yöllä.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Ztara

Lainaus käyttäjältä: QUITO - 19.08.10 - klo:10:17
Tuli mieleen että kuinka moni ammattiin valmistunut haluaa muualta tulla Suomeen asumaan ja moniko Suomesta on mennyt muualle asumaan. Esim. Norja, miten päin muuttovirta menee?

Norjalaisista vain harva muuttaa työn perässä muualle, sen sijaan eläkeläisiä muuttaa paljon asumaan esim. Espanjaan. Opiskelu ulkomailla on suosittua, mutta he palaavat kotimaahan töihin valmistuttuaan.  Norja otti vastaan tänä vuonna n.17 000 maahanmuuttajaa ja tendenssi on alentaa lukumäärää koko ajan. Maassa syntyy n. 20 000 lasta vuosittan ja 40 000 poistuu luonnollisen poistuman kautta, joten väliluku pysyy suht samana muuttovirran ansiosta.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

THL tiedottaa

"Uusimmat väestön kasvuennusteet osoittavat, että Norjan ja Islannin väkiluku kasvaa 15 prosenttia vuoteen 2030 mennessä, kun taas Suomi ja Tanska saavat tyytyä 5–8 prosentin kasvuodotteeseen."

Tässä osoitteessa ollaan muutoinkin Ztaran kanssa eri mieltä Norjan väestönkasvusta:

http://www.norden.org/fi/tietoa-pohjoismaista/vaeestoe


Sulla on joku erityinen tietolähde, Ztara...    ;)



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Ztara

Lainaus käyttäjältä: se - 09.09.10 - klo:22:07

Sulla on joku erityinen tietolähde, Ztara...    ;)


Joo, kahvipöytäkeskustelua turska-aamiaisen lomassa ;D.

Mulla on siis vedenpitävää sisäpiiritietoa, jossa on otettu huomioon myös se seikka, että maahanmuuttajia aletaan kovemmalla kädellä kotiuttaa, etenkin irakilaisia tällä haavaa ja maahan on koko ajan nykyistä vaikeampaa saada oleskelulupa. Nämä googlesta kaivetut ennusteet tietty perustuvat siihen että nykyinen kehitys jatkuu nykyisellään  ::).

~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.


karpalo

Niin Kuuklehan on monesti epätiedon varassa.
Kuuklen toimitus ei pysty suodattamaan virheellistä tietoa, sen vuoksi kannattaa suhtautua aina kriittisesti
sen sivujen sanomaan, eikä ottaa sitä ikäänkuin Jumalan Sanana.

Tosiaan pieni kriittisyys sulle ulkopuolelta pakkosyötettävään tietoon ei ole haitaksi. Toki en tarkoita, että kaikki pitää ihan itse  normittaa, niinkuin Ässä tekee, mutta pieni kriittisyys olisi SE:llekkin joskus tarpeen.

Niin on hapertunutta sielläkin päin tämä omatoiminen ajattelu, pakkaa oleen copy/paste- tunnelmissa koko äijä.

S

Kyllä jonkuntasoinen kriittisyys, sekä omilla aivoilla ajateleminenkin olisi suotavaa, noin niinkuin yleisesti ajatellen. Itse olen hyvinkin epäileväinen kaikkea ulkoapäin syötettyä informaatiota kohtaan, joten koitan järjestelmällisesti suodattaa kaiken epäoleellisen sälän tietoisuudestani.

- Mitkään tietolähteet eivät minua sinällään vakuuta - vaan luon tosiaankin omat normini, tai oikeammin metodini vallitsevan tiedon vastapainoksi. Tosin osaan kyllä helposti erottaa virheellisenkin tiedon, mitä syydetään joka tuutista - niin että varsinainen totuus valitettavan usein peittyy kaiken sen propagandan/disinformaation alle, jota kaikelle kansalle ns. tarkoitushakuisen aivopesun myötä tuputetaan.

- Siksi en tuijotakkaan orjallisesti mihinkään viheliäisiin lukuihin, tai tilastoihin, jotka antavat monesti vääristyneen kuvan todellisuudesta. Mutta kuten tuossa edelläkin jo todettiin, tämä tapa ei sovellu kaikille. Itse asiassa se kysyy juuri tuota omatoimista itsenäistä ajattelua, mihin monenkaan kyvyt/taidot eivät yksinkertaisesti vain riitä!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

.
Tee se itse mainos jälleen. Kriitinen toisten antamaa tietoa kohtaan. Höh!

karpalo

Lainaus käyttäjältä: QUITO - 10.09.10 - klo:18:20
.
Tee se itse mainos jälleen. Kriitinen toisten antamaa tietoa kohtaan. Höh!

Hyvä QUITO !

Kritiikin kannus sulle plussana !

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä