Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 34 Vieraat katselee tätä aihetta.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 24.03.18 - klo:12:17
Aika hiljaa Englanti on ollut myös siitä, kun paljastui, että Facebook oli luovuttanut amerikkalaisten osoitteet englantilaiselle yritykselle, ja heille kohdistettiin Trumpia ylistävää ja Clintonia parjaavaa kampanjaa Yhdysvalloissa, siis suurelle joukolle äänestäjiä. Eipä silti, ei ainakaan minuun olisi tuollainen propaganda tehonnut. Miten juuri sattumalta Englannissa tapahtui myös tuo myrkytystapaus ja miten juuri sopivasti Venäjän presidentinvaalin partaalla? Mielestäni tuosta tuhoaineesta pitäisi julkaista tarkempia tietoja. Samalla tulisi muistaa, että Ukrainassa on edelleen venäläisiä asetehtaita ja ainakin niiden jäännöksiä ja kaiken lisäksi myrkytys tapahtui myrkkyjä tutkivan laitoksen läheisyydessä. Minkäänlaisesta yhteydestä tuohon laitokseen en ole kuullut edes vihjailtavan. Missä on oikeiden tiedemiesten ääni, nyt puhuvat vain tietyt poliittisesti asennoituneet tahot?

Yhä oudommaksi muuttuu tuo myrkytysjuttu: tänään oli Aamulehdessä, että tuon kaksoisagentin ystävä kertoi, että myrkytetty mies halusi palata takaisin Venäjälle ja oli lähettänyt paluupyynnön suoraan Putinille. Ehkä tytär olikin tullut hakemaan isäänsä takaisin?

Amanda


Samantapaisen otsikon luin eilen muualla, mutta en viitsinyt avata.

Tärkein yksityiskohta tässä on sen ajoitus juuri ennen vaaleja,, onko tuollaisia yhteensattumia ollenkaan, ihan kuin joku taho halusi vaikuttaa niihin.

Voisi pohtia, miten venäläiset olisivat reagoineet siihen, jos olisi ollut maanmies/nainen tai jopa valtion johto asialla-- ja miten, jos ulkopuolinen taho olisi sen järjestänyt.
Minun vähäisyyteni olisi tiennyt, että jos tarkoitus oli vanhingoittaa Putinin suosiota myrkytys olisi sitä vain lisännyt, ei tietenkään opposition.
Mutta kyllä suuressa kuvassa. kuin jo mainittu itse olen nähnyt sen ylpeyden ukrainanvenäläisen tuttuni tapauksessa, että nyt hän on vain venäläinen.

Yksi mahdollisuus on, että ilmiannettujen vakoojakolleegoiden lähipiiri kosti tai ei halunnut anteeksiannettavan.. mikä esimerkki se olisikaan muille potentiaalisille pettureille?


Minne muuten katosi Ekisetä?!



Suti

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 25.03.18 - klo:14:09

Yksi mahdollisuus on, että ilmiannettujen vakoojakolleegoiden lähipiiri kosti tai ei halunnut anteeksiannettavan.. mikä esimerkki se olisikaan muille potentiaalisille pettureille?


Mistäs ne olisi sen myrkyn saaneet?
Kyllä se esimerkki syntyy Putinin toimeksiannostakin. Putinia oikein nauratti miten hyvä esimerkki.
päivä kerrallaan

Esmerkix

#8543
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 25.03.18 - klo:14:09

Samantapaisen otsikon luin eilen muualla, mutta en viitsinyt avata.

Tärkein yksityiskohta tässä on sen ajoitus juuri ennen vaaleja,, onko tuollaisia yhteensattumia ollenkaan, ihan kuin joku taho halusi vaikuttaa niihin.

Voisi pohtia, miten venäläiset olisivat reagoineet siihen, jos olisi ollut maanmies/nainen tai jopa valtion johto asialla-- ja miten, jos ulkopuolinen taho olisi sen järjestänyt.
Minun vähäisyyteni olisi tiennyt, että jos tarkoitus oli vanhingoittaa Putinin suosiota myrkytys olisi sitä vain lisännyt, ei tietenkään opposition.
Mutta kyllä suuressa kuvassa. kuin jo mainittu itse olen nähnyt sen ylpeyden ukrainanvenäläisen tuttuni tapauksessa, että nyt hän on vain venäläinen.

Yksi mahdollisuus on, että ilmiannettujen vakoojakolleegoiden lähipiiri kosti tai ei halunnut anteeksiannettavan.. mikä esimerkki se olisikaan muille potentiaalisille pettureille?


Minne muuten katosi Ekisetä?!
Miksi hän halusi takaisin Venäjälle? Ehkä Englannissa ei ollut hänellä yhtään sukulaista tai ystävää. Putin oli erittäin tuohtunut myrkytystapauksesta ja varsinkin siitä, että myös tytär myrkytettiin. Kaikkein kummallisinta on, että myrkyn koodia ei kerrota julkisuuteen eikä myöskään olomuotoa, missä he sitä saivat. Niinistö keskusteli puhelimessa Putinin kanssa asiasta samalla kun onnitteli häntä uudelleen valinnasta presidentiksi. Keskustelun kulkua ei tarkemmin avattu. Kiinnostaisi tietää, millä kielellä he keskustelevat. Tarvitsevatko he tulkin apua? Pitääpä tutkia, osaako Niinistö venäjää vai keskustelevatko he saksaksi? Sitähän Putin ainakin osaa hyvin. Maarit Paun näyttää ainakin toimineen Niinistön äänenä venäjäksi. Mauno Koivistolla oli todella hyvä venäjän kielen taito. Eipä taida Niinistöllä olla, mutta ilmeisesti hän osaa kuitenkin esim. tervehtiä venäjän kielellä. Putin taas puhuu englantia kovasti venäläisellä aksentilla.

Amanda

LainaaKaikkein kummallisinta on, että myrkyn koodia ei kerrota julkisuuteen eikä myöskään olomuotoa, missä he sitä saivat.

Ymmärtääkseni muutkin maat ovat tutkineet ko. myrkkyä,, jopa Ruotsi mainittiin.
Takuulla ovatkin, koska nuo armeijan palveluksessa olevat labrathan yrittävät koko ajan keksiä uusia kemiallisia ja biologisia aseita.

Tämä nyt on jo niitä vanhempia.. mutta lähde voidaan kai kuitenkin selvittää kokoonpanoa, vai miten sen sanoisi, tutkimalla.



Suti

Kyllä tuon myrkyn kemiallinen kaava on esitetty, onko totta vai ei en tiedä.
Olen ymmärtänyt että myrkyn raaka-aineet ovat helposti saatavissa mutta valmistusprosessi on niin vaativa ettei  se ihan keittiössä käy (ja saattaa johtaa kuolemiin).

Tulee ajatelleeksi, että koska Britannia niin reippaasti syyttää Venäjää brittien täytyy olla varmoja ettei heiltä itseltään löydy myrkyn jälkiä tai viitteitä.
Luulisi että Venäjä kyllä räväyttäisi julki brittien myrkyn jos pieninkään vihje löytyisi. Nyt ovat olleet varsin vaisuja.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

#8546
Puolustajat, käytettävissä olevat, ovat mitä ovat SaiPalta ja niukasti niitäkin.
Ainoa jota voi vaihtaa on maalivahti. Tuohimaa on osoittanut kuntonsa kolmessa edellisessä pudotuspelissä joten se siitä.
Vaikuttaa lehtikirjoituksissa siltä, että Jussi Markkanen ei käy enää maalille, joten Westerholm on ainoa vaihtoehto.
Kyllä Hänellä potentiaalia riittää... Sen osoitti Oulussa pelattu voitollinen peli Kärpistä.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Mutta Lehterä valmennuksineen tekee valinnat ja kunnioitetaan sitä sitten.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 23.03.18 - klo:17:45
"Nyt ihmetellään sitä, että miksi synnytysinto on vähentynyt, eikö totta?
Kysynkin:
"Naimainto ei ole mihinkään vähentynyt, mutta nyt nautitaan siten, että ei halutakaan lasta."
Kuin yllä, väitti vaimoni.
Ollaanko samaa mieltä?

Muisto Keijo Kullervo

PS. Ei ollut heti sodan jälkeen ja sodan aikana ennakolta ehkäisyä, ehkäisytabletteja, ei myöskään katumuspillereitä (siis mitä me suuret ikäluokat olemme = useasti pelkkiä vahinkoja).
Ei ihme, että olemme häviävä kansa kansojen joukossa (onneksi pakolaisperheet ja maahanmuuttajat korvaavat syntyvyysvajetta)."

Oli todellakin ns. varmoja päiviä ja pidättäytymistä sukupuoliyhteydestä.
Jälkimmäinen tapa oli kai aika kehnoa kun lapsia siunautui niin vaan vallan mahdottomasti.
Valitettavasti isättöminä kun ko. oli kuollut sotarintamalla useinkin.
Itse olin juuri sellainen 'isätön tapaus'. Ja synnyin vasta isäni kuoleman jälkeen.
Muisto Keijo Kullervo
PS. Jännää kun oma vanhin poikani syntyi samalla päivämäärällä kuin Oma isäni kuoli 05. 08.1963 ja isäni kuoli 05. 08. 1941
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Yksityinen mielipide tai näkemys paljoakaan vaikuttaa USA:n tai EU:n politiikkaan.
Ei paljoakaan myöskään Suomen poliittiseen ilmastoon.
Kivahan se on purkaa omia henkilökohtaisia paineita täällä netissä, kiukutella ja usein nimitelläkin eri mieltä olevia monilla lempinimillään.
Ollaan nyt vaan tyytyväisiä siitä, mitä entiset ja nykyiset sukupolvet ovat saaneet aikaseksi.
Itse olen tyytyväinen ja olen onnellinen että suuri maailmanpalo lienee vältettävissä, otaksun."

Muisto Keijo Kullervo

PS. "Joka toista haukkuu on ite."
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Hanki ystävät läheltä ja pidä viholliset kaukana.
Miten senkin tekee kun lähellä oleva väkisin hankkiutuu kaikkien viholliseksi. Jos hankkiudut Venäjän kaveriksi hankkiudut samalla lännen viholliseksi.

Suomi, Ruotsi, Norja, Viro, Latvia lähettivät yhden venäläisen kotiinsa.
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä