Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 32 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda

#8800
Niin varmaan on ollut. Itse en voi mennä sanomaan, kun me 4 tytt¨ä synnyimme ensin aina 2 vuoden väliajoin, koko sisarusparvi niin.. luonnollinen hormooniehkäisy toimi, kun imettävä äiti ei tule helposti raskaaksi!

Isä olisi täyttänyt viime vuonna 100 vuotta, joten häntä ei viety sotaan teininä ja ehkä siksi selvisi paremmin traumoista. Mutta isä ei koskaan minun kuullen maininnut sotaa, oli kuin sotaa ei olisi koskaan ollutkaan. Vasta vähän ennen kuolemaansa oli vastaillut siskoni kysymyksiin. Mutta pojille on kuulemma kertonut ja yksi veljistänikin oli armeijassa tarkka-ampuja ja on yhä intohimoinen metsämies jo ukkoontuvan hirviporukan tärkein jäsen, useinmiten hän ne saa pois päiviltä..

Luonteeltan oli leppoisa lähes raitis mies, vaikka pari kertaa vuodessa hakikin sen pakollisen juhlapullon, muulloin en ainakaan minä nähnyt häntä montaa kertaa humalassa. Ehkä siksikin, kun äiti vihasi viinaa!
Yksi selkeä lapsuudenmuisto on, en ollut vielä koulussa, kun lähdin isän kanssa linja-autolla Turkuun. Palasimme kahden vappuhuiskan ja paperipussin kanssa kotiin Kaarinaan. Meni monta vuotta, ennenkuin hoksasin mitä siinä papaeripussissa oli, varmaan olin kysellyt eikä kerrottu ja siksi jäänyt mieleen!

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 22.09.18 - klo:06:58
Jatka vain ns. möykyn purkamista aivoissasi?

Nähdään se, mitä todella ajattelet, toivon...

Muisto Keijo Kullervo

Hän, siis Kulleroinen vain viekkaasti naureskelee lasiensa sivuitse.

Niin itseriittoista ihmistä kuin hän on, niin niitä tulee vastaan tosi harvoin ihmisen elämässä, sen koko eliniän aikana.

Itselleni ei ole tullut vastaan aivan ainukaistakaan, vaikka itsekin olen käynyt Vanhoillis-Laestadiolaisten seuroissa. Eivät ne tuntemani ihmiset siellä ole noin itserakkaita ja itseriittoisia, kuin Muistojen Kulleroinen on.


Suti

Säälittävää on seurata Keijon seuranhakua ja hyväksynnän kalastelua.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Suti - 22.09.18 - klo:17:18
Säälittävää on seurata Keijon seuranhakua ja hyväksynnän kalastelua.

Minusta ns. omatunto on sisäinen kokemusmaailma jota ko. ihminen on muokannut koko elämänsä ajan.

Omatunto kehittyy vuosien varrella ja jos on kristillisesti ajatellut asioita, ne 'näkyvät' omassatunnossa kristillisin tunnuksin.

Kerropa mitä tiedät ateistin omastatunnosta? Miten se on muodostunut?


Ilmeisesti ateistikin kokee oikean oikeana ja väärän vääränä. Esimerkiksi Suomen Laki ja sen sovellutukset ovat valmista kauraa ateistille, mutta miten on?


Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Keijo pörisee omiaan.
Omatunto on laajasti määritelty ja kerrottu eri määritelmiä linkissä https://en.wikipedia.org/wiki/Conscience
Voisiko Keijo, kun omatunnosta alkoi tietämään, löytää jonkun joka yhtyy Keijon käsityksiin?

Omatunto saa eri uskonnoissa erilaisen sisällön. Olkoon buddhalaisuus esimerkkinä ateismin ja uskonnon välimaastosta:

Conscience thus manifests in Buddhism as unselfish love for all living beings which gradually intensifies and awakens to a purer awareness where the mind withdraws from sensory interests and becomes aware of itself as a single whole.

Onko Keijo samaa mieltä?
päivä kerrallaan


Muisto Keijo Kullervo

#8805
Itse asiassa saan yliminältäni, omaltatunnolta, jatkuvasti kannustavia viestejä...



Pyrin välttämään sellaisia ajatuskulkuja, tekemisiä joiden johdosta saan tai saisin epämiellyttävän olon aivoihini.
Minulla on tähän ikään mennessä tullut ns. järkeenkäyvä omatunto joka ei sodi itseäni vastaan - koskaan.

Omatuntoni tarkalla noudattamisella sain Kotisivunikin aikaseksi - tosin nimerkki Jaska Jokunen auttoi tiiviisti teknisissä asioissa Kotisivuni muokkauksessa.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Jokainen itenäisesti muokkaa ajattelullaan ja tekemisillään omatuntoansa. Itselläni on niin, että reagoin ärsykkeisiin nykyään eikä mielessä pyöri hajanaisia ajatuksia useinkaan. Olen rationalisti nykyään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rationalismi_(tietoteoria)


Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

En hylkää Jeesusta Kristusta, Vapahtajaani koskaan. Mielipiteeni perustuu järkiperäiseen ajatteluun.


Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 23.09.18 - klo:15:42
.... Mielipiteeni perustuu järkiperäiseen ajatteluun.

Muisto Keijo Kullervo

Tarkoitat siis sitä, että ns. vanhan kansan sanonta "Omakehu Haisee", koskee nimenomaan sinua ?

Oletan ?

Muisto Keijo Kullervo

Sanotaan:

"Jumala on Pyhä Sana sisälläsi."

Kenen sisällä?

Sanojen kohteen sisällä tietenkin (siis kysymyksessä on kokijan omatunto).

Pitääkö totella instituutiota vai 'Pyhää Sanaa'?

Jokainen ratkaiskoon itsenäisesti pulman...


Niin tekevät Luterilaisen Seurakunnan papitkin.
Joka opettaa ns. Jumalan Sanaa, mutta jos ei tajua Sanaa sisällään, kuinka voi opettaa?


Pulmallinen kysymys, mutta voit ehkä vastata, jos haluat?


Muisto Keijo Kullervo


PS. Siksi on kirkolliset äänestykset - kai?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 27.09.18 - klo:10:50
Pitääkö totella instituutiota vai 'Pyhää Sanaa'?

Minusta kannattaisi katsoa taajuussanastosta neuvoa.
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä