Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lehmärotujen synty

Aloittaja rapevainaa, 15.01.08 - klo:22:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ville

Meillä on lähistöllä betonisia lehmiä lapsille, jotta nämä tietäisivät miltä lehmät näyttävät:


Wikipediassa on hauskoja juttuja, mitä kaikkea ilkivaltaa noille betonilehmille on aikojen saatossa tehty. Kerran yksi lehmistä kidnapattiinkin, ja nappaaja lähetteli lunnasvaatimuksia paikallislehtiin.

rapevainaa

.
Onko nää ne Milton Keynesin betonilehmät?

No on ne. Käyntiin monta vuotta sitten Milton Keynesin katuosastolla ja katuapulaispäällikkö tervehti, että mikä meitä tänne lennättää katuosastoa katsomaan. Milton Keynesin suosituin nähtävyys oli betonilehmät.

Olen käynyt M. Keynesissä useamman kerran.

.



.

Indigo

Komeita lehmäpatsaita, niin ne värikkäät kuin nämä betonisetkin! Tuollainen olisi hieno kotipihassa...hmm...

Kyytät kuulemma tuottavat oikein hyvin maitoa jos hoito on hyvää, sanoo meidän nuorempi tyttö, joka käy maatalouskoulua. Meinaa hankkia itselleen sellaisia. Meinaa hankkia myös maatilan. Melkomoinen meinaaja; minä sanoin, että kannattaisi varmaan meinata ensin semmoinen isäntä, ettei ihan yksin. Mutta yksin se vaan meinaa - jos ei kaveria löydy.  :roll:  Ihmiselle ei näköjään riitä, että on kolme itsepäistä ja ihan erikoista poikaa, pitää sitten olla vielä mieheni kaksi erityis-erilais-tapaista tyttöä; vanhin, poika, ei vielä ole kyllä tehnyt ihan erikoisia juttuja.. vaan kyllä hänkin vielä vissiin ehtii. Hänen poikansa tosin on erityistapainen pikku professori.
Niin tuo nuorempi tyttö luki englantia yliopistossa, pari vuotta vissiin ja päätti sitten, että nyt sai tämä riittää hetkeksi aikaa ja siirtyi lehmien pariin ja traktoreiden ja puimureiden.
Niin että tuommoinen lehmäpatsas sopisi meille ihan hyvin.

Indigo

ville

Lainaus käyttäjältä: "Rape".
Onko nää ne Milton Keynesin betonilehmät?

No on ne. Käyntiin monta vuotta sitten Milton Keynesin katuosastolla ja katuapulaispäällikkö tervehti, että mikä meitä tänne lennättää katuosastoa katsomaan. Milton Keynesin suosituin nähtävyys oli betonilehmät.

Olen käynyt M. Keynesissä useamman kerran.

Jaaha. Ei tämä kuitenkaan mikään varsinainen turistikeskus ole. Tosin kaupunki on kehittynyt eri tavalla kuin noita lehmiä muovattaessa ehkä ajateltiin, kun meinattiin että lopulta koko kaupunki on pelkkää betonia. Tosiasiassa täällä on paljon vehreämpää kuin useimmissa muissa kaupungeissa. Paremmin nuo betonilehmät Lontooseen sopisivat. Täällä ne ovat vähän hassusti tuossa nurmikentän keskellä. Ei siinä paljon näkemistä ole, mutta onpahan mukavan patikkareitin varrella.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Komeita lehmäpatsaita, niin ne värikkäät kuin nämä betonisetkin! Tuollainen olisi hieno kotipihassa...hmm...

Indigo

Tilaa Miina Äkkijyrkältä tuommonen.  Mutta älä pyydä koko hänen huushollia, hän voisi vaikka muuttaa siine.


Indigo

Taitaa ylittää lehmän hinta tämänvuotisen taidehankintabudjettini, muuten hieno idea. Miina Äkkijyrkkää en olekaan koskaan tavannut.
Luulenpa kuitenkin, että esikoiseni voisi hyvinkin saada aikaiseksi  jonkinmoisen betonielukan; se vissiin pitää jotenskin raudoittaa.... Viimekesänä hän teki minulle sellaisen hulppean kivirinteen...siis aikasmoisen kokoisia kivenjärkäleitä aseteltuina ja niiden välissä rinteen puoleenväliin hän väsäsi betonista jonkinmoisen terassin - tai parvekkeen. Siihen voin kuulemma laittaa mäntyjen väliin riippukeinun rinteeseen tai sitten voin kuulemma lausua sieltä vaikka runoja yleisölle.  :roll:
...Niin että Miina voisi olla kyllä ihan sopiva asukas meille... ei erottuisi joukosta

Indigo

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Taitaa ylittää lehmän hinta tämänvuotisen taidehankintabudjettini, muuten hieno idea. Miina Äkkijyrkkää en olekaan koskaan tavannut.
Luulenpa kuitenkin, että esikoiseni voisi hyvinkin saada aikaiseksi  jonkinmoisen betonielukan; se vissiin pitää jotenskin raudoittaa.... Viimekesänä hän teki minulle sellaisen hulppean kivirinteen...siis aikasmoisen kokoisia kivenjärkäleitä aseteltuina ja niiden välissä rinteen puoleenväliin hän väsäsi betonista jonkinmoisen terassin - tai parvekkeen. Siihen voin kuulemma laittaa mäntyjen väliin riippukeinun rinteeseen tai sitten voin kuulemma lausua sieltä vaikka runoja yleisölle.  :roll:
...Niin että Miina voisi olla kyllä ihan sopiva asukas meille... ei erottuisi joukosta

Indigo

Ota yhteyttä Veijo Rönkköseen, jolta varmaan saat hyviä vinkkejä :D

Veijo Rönkkönen (s. 1944 Koitsanlahti, Parikkala) on suomalainen kansantaiteilija, ITE-taiteilija, joka sai Suomi-palkinnon 2007.

Rönkkönen syntyi Parikkalan Koitsanlahdella vajaan kilometrin päässä nykyisestä valtakunnan rajasta, nelilapsisen perheen nuorimpana. Sisarusten muutettua kotoa hän jäi asumaan vanhempiensa luokse. Kuusitoistavuotiaana Veijo Rönkkönen meni töihin Simpeleen paperitehtaan kartonkikoneen prässipojaksi. Ensimmäisestä tilistä hän osti kymmenen omenapuun taimea ja perusti kotipihalleen puutarhan, josta tuli myöhemmin merkittävä osa hänen luomaansa taideympäristöä.


http://fi.wikipedia.org/wiki/Veijo_R%C3%B6nkk%C3%B6nen





Olen käynyt tuossa patsaspuistossa ja siellä on paljon, paljon muitakin patsaita - kuvassa näkyy vain pieni osa. Minusta hauska oli vinttikaivo, jonka akselia piteli kaksi betonista karhua .... juu - patsaiden sisällä on betoniraudoitus. Tämä näkyi muutamista keskeneräisistä teoksista.

rapevainaa

.
Maailman pienin lehmärotu

on pelastettu maailmalle takaisin-risteytyksillä. Se in intilainen sebu wechur-rotu.
Kyyttö eri siis ole ainoa jota pitää pelastaa. http://pib.nic.in/feature/feyr2000/fmay2000/f040520001.html

paino  lehmä   (95 - 150 kg)      sonni (130 - 200 kg)
korkeus  lehmä   (81 - 91 cm)       sonni (83 - 105 cm)

Intiassa on 26 lehmärotua



Kuvassa wechur lehmä tavallisen lehmän rinnalla. Minä luulin vasikaksi.


rapevainaa


Indigo

Rönkkösen patsaspuistosta olen joskus ennenkin nähnyt kuvia. Hienon näköisiä patsaita. Jostain syystä kun niitä katselen tulee sellainen yksinäinen-perusviritys-tunnelma... kummallista sinänsä kun porukkaa on noin paljon...   se johtu varmaan siitä, että ne eivät näytä kohtaavan toisiaan, ovat vain kukin omassa liikemaailmassaan sisällä.

Indigo

ps. Miina Äkkijyrkkä on kuulemma alkanut Marimekolle suunnitella jotain. ? Ehkä saamme kohta lehmäkuoseja tjms.     ....no pahus, Miina ei selvästikään tiennyt, että Minä olen suunnitellut perustavani tuonne alakertaan marimekon!

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä