Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Autoilu.., millä autolla ajelet ja miksi ?

Aloittaja karpalo, 31.05.13 - klo:19:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

sniper

Kuopiossa sijaitseva J5L-Production Oy on yksi firma joka varustelee ja valmistaa poliisiautoja.
Tämä taisi olla tehty siellä, siis kotimainen tekele, eli laatua.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Suti

Noin se menee, lehtien sanonta "vierään korivalmistajalle" hämäsi. Sisuskalut taitaa olla kaikki suomalaista tekoa, peltikuoret tulee Saksasta.
päivä kerrallaan

karpalo

Lainaus käyttäjältä: sniper - 25.04.15 - klo:09:46
Kuopiossa sijaitseva J5L-Production Oy on yksi firma joka varustelee ja valmistaa poliisiautoja.
Tämä taisi olla tehty siellä, siis kotimainen tekele, eli laatua.

Sniper tietää hyvin paljon muistakin autoista kuin Saabeista.

Mulla taas, vaikka nuorena knössinä olin Göteborgissa Volvolla maalaamossa ole juuri minkäänlaista kosketuspintaa erimerkkisten autojen tuotantoprojekteihin.

Hakeuduinkin tuota pikaa ihan muulle alalle. Kaupallinen homma oli inspiroivampaa, sekä tuloksellisempaa omalla kohdallani.

Ei se autojen maalaaminen, tietty mitenkään rasittavaa ollut. Liukuhihnahommaa, yksitotista puurtamista. Mieli paloi muihin seikkailuihin, onnekseni näin.

Tsemppiä Sniper, pidä älynystyrät edelleen virkeinä.

Posiella

Mersu Avantgarde.
Ei kai työttömät opiskelijat muilla ajele?  ;)
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

kromi

Lainaus käyttäjältä: 0 - 25.04.15 - klo:18:26
Mersu Avantgarde.
Ei kai työttömät opiskelijat muilla ajele?  ;)

Mikähän mahtaa olla korimalli, jota tarkoitat?
Avantgarde kun on ollut monien eri mallien varustelun merkkinä, eikä siitäkään kaikkea pysty päättelemään....


sniper

Joo taisi olla kaikkien mersu mallien hulppein designmalli elegance'n jälkeen, sitähän löytyy joka mersu luokasta A-klasse C-klasse E-klasse ja ties mitä muita luokkalaisia?.

Tässä linkki avantgarden kuviin.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Kopek

Lähden kohta ajamaan 20½ vuotta vanhalla "Pösöllä". Takaisin tulen ehkä lauantaina noin 1000 kilometriä lisää mittarissa.

Vaikka olenkin ollut myös "autoharrastaja" (ja ehkä olen mielessäni vieläkin), maantiellä liikkumiseen ei mielestäni kannata satsata kovin paljon rahaa, varsinkaan jos sitä ei ole. Tärkeintä on, että pääsee paikasta toiseen, ja kuljetukset hoituvat. Statuksen tavoittelemisen jätän muille. Sitä paitsi minun mielestäni uudessa keskihintaluokan autossa ei ole statusta, koska melkein joka pihassahan sellaisia seisoo.

Useimmille ihmisille auto on vain peltinen möykky, joka liikkuu. Malli ja merkki ja hinta ovat yhdentekeviä. Olen monta kertaa kysynyt tyttäriltäni, millainen auto se on ollut, jonka kyydissä he milloinkin ovat sattuneet olemaan. Vastaus on ollut aina samanlainen, eli "en kiinnittänyt huomiota". Ainoa, mihin keskivertoihminen kenties kiinnittää huomion, on auton yleinen olemus eli lähinnä siisteys. Jos auto siisti ja siltä osin näyttää "uudelta", se voi olla vaikka 20 vuotta vanha. Eivät keskivertoihmiset tiedä automerkeistä ja vuosimalleista. Ne eivät kiinnosta.

Statukseen tarvitaan enemmän kuin uusi keskihintaluokan auto ja jopa enemmän kuin uusi kallis auto. Ilmeisesti minulla on sen verran "taiteellista silmää" (mikä ei tarkoita, että osaisin tehdä taidetta), että pidän ruman näköistä esinettä - olkoon se auto, vene, talo tai mikä tahansa - ruman näköisenä esineenä enkä näin ollen arvosta sitä, vaikka siinä olisi millainen hintalappu. Omistajasta tulee korkeintaan mieleen, että paljon rahaa, huono maku.

Nykyisiin automerkkeihin olen päätynyt siksi, että niissä tuntuisi olevan hinta-laatusuhde kohdallaan. Käytetyn saa halvalla, ja ne ovat kuitenkin aivan kelvollisia. Saman ikäisestä, tupalasti enemmän ajetusta, ruostuneesta ja rupsahtaneesta japanilaismerkistä saisi maksaa kolminkertaisen hinnan.

http://s11.postimg.org/oa91bosxf/peu4055.jpg

puhumattakaan saksalaismerkistä

http://kuvapilvi.fi/k/yHt8.jpg

risto

#27
.
Toivottavasti se kuluttaa puolta enemmän kuin normaali auto.

Ja tuo kattohärveli lisää kulutusta ihan perkeleesti ja suhisee kovassa ajossa. Ellei peräti vingu.

Suti

Lainaus käyttäjältä: sniper - 25.04.15 - klo:18:51
Joo taisi olla kaikkien mersu mallien hulppein designmalli elegance'n jälkeen, sitähän löytyy joka mersu luokasta A-klasse C-klasse E-klasse ja ties mitä muita luokkalaisia?.

Tässä linkki avantgarden kuviin.

Turhaa nuukailua. Pullman se olla pitää.
http://www.dpccars.com/gallery/var/albums/Mercedes-S-Class-Pullman/06-26-2013-01-Mercedes-S-Class-Pullman.jpg?m=1372269115
päivä kerrallaan


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä