Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Trendien perästä juokseminen ja 'meeminä' oleminen?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 04.08.10 - klo:11:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Kuinka nyt vannotaan D-vitamiinin perään...Luvataan vähintään kymmenen hyvää ja muutama vielä päälle jos siirryt D-vitamiinin kannatajaksi ja syöjäksi - onko noin?

Muistuu mieleen Markus Sedän valtavan usein toistettu hokema; 'syökää lapsukaiset kaurapuuroa'. (Se pitää teidät hyvällä elämän tiellä.) Suluissa lisätty asian tehostamiseksi.

1980 luvulla puhutiin ja kirjoitettiin 'lesitiinin' aivoille välttämättömyydestä...
Lienee kuitenkin niin, että 'kaikki' vitamiinit ja hivenaineet oikein nautittuna ovat hyväksi ja varsinkin vanhenemalle elimistölle - eikä painottaminen yhden vitamiinin ihmeitä tekevään vaikutukseen ole oikein mielekästäkään.

Mutta näin On! On ja tulee olemaan... Epäilen, että lääkefirmat lanseeraavat mainoskamppanjan ja kohta kuluttajat tarttuvat koukkuun ja hyvä niin... Muuten ei vitamiinit eikä muutkaan 'terveelliset' mene oikein kaupaksikaan.

Muistuu mieleen pikku Kallen tokaisu:
- Mistähän johtuu että kaikki terveellinen on pahanmakuista?

Niin ja yllä kuvatuista saa piankin meemiä. Kun tarpeeksi mainostetaan, oppii lorun ulkoa ja jos pimeänä yönä herätetään, useimmat osaavat hätkädyttävän heti vastata kysymykseen ' mikä on terveellinen vitamiini?'
- No! Sehän on tänään D-vitamiini - ainakin se.

JK. Itse syön joka päivä muutamia terveelliseksi luokittelemiani vitamiinia, mukana myös D-vitamiini.... Vaikka työpaikkalääkäri pitäessään kuntoilijoille - eläkeläisille - esitelmää terveellisestä ruokailusta, väittikin, että 'monipuolinen ruoka ja silloin ei tarvita vitamiinitäydennystä'.

Mutta! Kuka sitten syö todella monipuolisesti - varsinkin kun eläkeläiselle lähes kaikki ruoka on kallista ja aina vaan kallinpaa...

Kyselee...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Äly hoi., järki älä jätä. Omasta puolestani, ja ennenkuin Ässä ehtii sanomaan tämän saman asian, niin olen tässäkin asiassa Trendivapaa ihminen ja oman elämäni Herra & Hidalgo. Annan piut paut jatkuville "muka terveempi elämä ohjeistuksille"

Yhden ainoan kerran, vain yhden, olen joutunut ottamaan Antibioottikuurin. Korvatulehdus viitisenkymmentä vuotta sitten. D-vitamiinia pitäisi saada auringosta, ainakin kesäisin. Muuta lääkirtystä en tarvitse, vaikka Rape aina joskus ehdotteleekin, taitaa itse olla sidoksissa Trendeihin?

Ainoa Trendi mikä on päällänsä täällä niinkuin muillakin, on joskus halu kirjoittaa esim Tälle Foorumille puolihuolimattomasti vakavistakin aiheista.



rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 04.08.10 - klo:11:47


JK. Itse syön joka päivä muutamia terveelliseksi luokittelemian vitamiinia, mukana myös D-vitamiini.... Vaikka työpaikkalääkäri pitäessään kuntoilijoille - eläkeläisille - esitelmää terveellisestä ruokailusta, väittikin, että 'monipuolinen ruoka ja silloin ei tarvita vitamiinitäydennystä'.


Tuo väite että monipuolinen ruoka, mikä se sitten onkin, eriittää, niin mun kohdalla se ei pidä paikkaansa. B-vitam,iini neuriinista tulee pula talvella, koska sitä saa vihreistä vihanneksista.
D-vitamiini tulee aurngon UV-sätelyn avulla.  30 v sitten ostin UV-lampun ja olen pitänyt D-vitamiini-puutopksen kurissa.

Harva ihminen tietää edes mitä ravintoaineet tarkoittavat saatikka vitamiinit. Valkuaisaineet ja aminohapot ovat hepreaa.

Ihmiset puhuvat että Suomessa saa monipuolsta ravintoa. Joo, kyllä nyt saa kun letokopneet kuljettavat tuoreita hedelmiä ja vihanneksia ympäri maapalloa ja kylmärtekaty hoitavat oman osuutenmsa.
Ruusujakaan ei tarvitse enää viljellä Suomessa kun lentokone tuo ne halvemmalla Keniasta ja Kolumbiasta.

Löysin pari vuotta sitten Finelli.fi tiedostot. Se muutti tietojan ravintosisällöistä huimasti.  Esim porkkana ja tomaatti ovat pelkkää vettä. Niissä ei ole juuri mitään ravintoa.
Hiivassa ei ole paljon mitään vitamiineja, vaikka netissä joku lääkäri kirjoittaa että kuivahiivaa käytettin ennen moni-vitamiini-tablettina.

Olen treenannut mehiläisten keinoruokintaa ja siitä johtuu erityinen mielenkiintoni.

Lihottaako kuivahedelmät? Joo, niissä on 50% sokeria.









AveLazio

Edellä on niin hyviä viestejä, etten keksi lisättävää... Hyvä te!
At a narrow passage there's no brother, no friend

S

Itse asiassa tuo meemi on käsitteenä aivan sama kuin puhuttaisiin opituista sosiaalisista käyttäytymismalleista, joita ihmiset kulttuurellisesti toteuttavat mallioppisen kautta. On vain haluttu tuoda komeammalta kalskahtava termi kuvaamaan samaa asiaa - joka voidaan mielikuvissa paremmin sanana rinnastaa myös geeniin, joka taas määrittelee ihmisen biologiset ominaisuudet/toimintaedellytykset.

Mutta kaiken kaikkiaan ihminen on monisyinen olento, johon vaikuttavat niin geneettiset kuin ympäristöstä tulevat vaikutteet, sekä tietenkin monet muut yksilölliset ominaisuudet, jotka eivät kaikki kuitenkaan ole sidottuja näihin evoluution myötä leviäviin yhdenmukaisiin käsitteisiin.

Mutta asiat eivät tietenkään ole niin yksiulotteisia, kuin näillä termeillä annetaan ymmärtää. Luonnonvalinta ei kuitenkaan aina seuraa tarkasti siihen kuuluvia lainalaisuuksia. Poikkeukset säännöistä ovat enemmän kuin mahdollisia. Taidan itsekin olla tästä kopioituvasta memeettisestä koodauksesta poikkeava elävä esimerkki.

- En siis orjallisesti seuraa geenien, enkä liion meemienkään johdatusta - koska minulla on omat tapani havannoida maailmaa, sekä ajatella & toimia elämässäni valtavirrasta poikkeavilla tavoilla. Minua eivät myöskään vanhat uskomukset, trendit, tai tapakulttuurin aatteet, vielä vähemmän vanhakantaiset arvot ohjaile - vaan olen luonut omat metodini/koodini/maailmankastomukseni, joiden mukaan elän.

- Tälläinen kaltaiseni elämäntyyli voi olla normeissa elävälle melkoinen kauhistus, koska säännönmukaisista kaavoista poikkeaminen on monille luonnoton ajatus. Heidän on ikäänkuin ympäristön ehdoilla noudatettava totuttuja kulttuurillisia yhteiskuntamalleja, koska eivät ole kykeneväisiä irtautumaan opituista mallikäyttäytymisen kaavoista.

- He jotka tähän vastakkaiseen elämän pystyvät, ovat mahdollisesti joidenkin mielestä luonnonoikkuja, mutta se ei ainakaan itseäni häiritse; koska en välitä ollenkaan sosiaalisten normien kautta tulevasta yhdenmukaisuusaatteesta; että kaikkien pitäisi olla samaa muottiin valettuja toistensa matkijoita, tai tehdä samankaltaisia valintoja & ratkaisuja elämässään! 
- Tiedon jyvät versovat viisautta -


rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 04.08.10 - klo:16:29


- En siis orjallisesti seuraa geenien, enkä liion meemienkään johdatusta - koska minulla on omat tapani havannoida maailmaa, ! 

Muistaakseni sulla ei ollut geenejä lainkaan, eikä tapoja. Jos jotain on niin ne on ihan päinvastoin. Yksi iso solu kuin strutsin muna.

S

Kyllä minulta omanlaiset orgaaniset geenisolukotkin löytyvät. Mutta rakenteellinen rihmastoni on sen verran omaperäinen, että sitä ei voi verrata tavanomaiseen ihmisolennon DNA-geenistöön. Tämä organismini rakenne kun on täysin uniikki omassa ainutlaatuisessa symbioituneessa hybrismäisyydessään.

- Mitä sitten tulee itseopittuihin tapoihini, niin niitäkin löytyy moneen eri tarkoitukseen soveltuvaksi. Nekin tyylit eroavat niin radikaaleilla tavoilla tavanomaisuudesta - että moni tavallinen kaduntallaaja olisi ihmeissään, jos joutuisi lähempään tekemisiin kanssani!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

karpalo

Lainaus käyttäjältä: S - 04.08.10 - klo:16:29
. Taidan itsekin olla tästä kopioituvasta memeettisestä koodauksesta poikkeava elävä esimerkki.

- En siis orjallisesti seuraa geenien, enkä liion meemienkään johdatusta - koska minulla on omat tapani havannoida maailmaa, sekä ajatella & toimia elämässäni valtavirrasta poikkeavilla tavoilla.-! 

Niin poikkeilen myös minä Valtavirrasta. Tosta tosinaan, jos menemme Uuteenkaupunkiin täältä Raumalta, niin valtavirta ajelee aivan pääsääntöisesti nopeampaa kasitietä.

Minäpäs lähden mutkaiselle rantatielle pelkäämään ja väistelemään Hirviä. Näin poikkeamalla totutuista valtavirran ja perässähiihtäjien porukoista, saan elämääni hieman jännitystäkin, "Mitenköhän onnistutaan pääsemään perille?"

Saman tien sitä kautta voidaan jatkaa Turkuun saakka, jos on asiaa, ei muuten tarvii olla mitään asiaakaan, poikkeamme sinne, koska emme ole Valtavirtaporukkaa. Olemme impulsiivisia oman elämämme Sankareita ja Ritareita., ja teemme Hetken mielijohteesta, mitä huvittaa.

Mitäs sen on väliä vaikka tohon pieneen reissuun menee pari tuntia enemmän, kohtalomme on omissa käsissämme., hautakiveen voidaan hakata hirvikolarin jälkeen sanat "Eroittuivat Valtavirrasta"

THL tiedottaa

Mitkäs helvetin poikkeavien pileet täällä on?


Ketjun otsikko:
Trendien perästä juokseminen ja 'meeminä' oleminen?

On ihan sikasekakäyttäjäsuomea.    :(     >:(  

Sama sekametelisoppa on ympäri nettiä levitettynä.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.
Eikö tässä ketjussa pitänyt käsitellä, kuinka trendien perässä juostaan.

heti alkoi toi itkuvirsi, miten ei juosta.


Yksi menee ympäriinsäja jakelee pisteitä toisten jutuista ihan kuin ei kestä sitä etteä yliopistohommasta voi olla lomalla eikä tarvitse toteuttaa "is' tietää parhaiten roolia".

Yksi huutaa Herra armahda ja yllätys, ilmoittaa että onkin itse Jumala.

Kolmas ilmoittaa että hän ei elä geeniensä mukaan. No, jos niitä geenejä on, niin käyttäsi edes niitä vähiä.

Turha sanoa että se johtuu täysikuusta.

'
KK puhuu D-vitamiinista tietämättä mitä se on mutta ei tolla jutulla mennä uutiskynnyksen yli. 

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä