Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Luin linkin: https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/jumala-trump-ja-putin-kristillisen-konservatiivioikeiston-toiminta-suomessa-kulkee-samoilla-raiteilla-kuin-yhdysvaltain-evankelikaaleilla#7c12d2bb

Mutta en saanut ns. otetta linkin sisällöstä. Sisältö oli varsinaista sillisalaattia ja lukija voinee ottaa omakseen vain sen joka 'sisintänsä' miellyttää?

Suomalaisille lienee tärkeintä ns. rauhanruhtinaan omaksuminen sisintänsä ohjenuoraksi...

Minusta pitäisi ns. lukijan valtamedioita selatessaan ottaa oma kanta. Hyväksyä se, minkä toteaa tavoittelun arvoiseksi.

Opiskelemassa ns. sananmahtia ja ottamalla Jeesuksen Kristuksen opetukset omakohtaisesti opikseen, löytynee yhteisymmärrys Sielun ja 'Sanan' välillä (sanalla tarkoitan tässä tapauksessa Jeesuksen opetuksia opetuslapsilleen).

Yhteisymmärryksessä

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon..."
Yllä paikka Raamatusta.
Itse olen tyhjentänyt itseni kaikesta painolastista mitä henkilökohtainen historiani on tuonut esiin.
Olen useana yönä valvonut tunteja ja aika oudolta tuntuu kun kuuntelen - radiota - näen ja tajuan asioita, mutta olen täysin tyhjä sisältäni. Toki taju ja hetkelliset muistot ovat tallella.
Kuin sileä lammen pinta. Joskus värähtää tuulen henkäyksessä hetken ja sitten on taas hiljaista (hetkellinen ajatus sekoittaa täysin tyyntä olotilaa kunnes sama tyyneys valtaa taas alaa).
Onko joku lukijoistani kokenut jotain vastaavaa?
Muisto Keijo Kullervo
PS. En ole Jeesus jonka kokemisesta lainaukseni on, mutta voin ihmisenä olla 'kuin' Jeesus - kai? Olen kuin lihakimpale jossa on taju.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 11.01.20 - klo:16:07
PS. En ole Jeesus jonka kokemisesta lainaukseni on, mutta voin ihmisenä olla 'kuin' Jeesus - kai? Olen kuin lihakimpale jossa on taju.

Minkä ikäinen olet?
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Ymmärtääkseni usein masentunut pohdiskelee itsetuhoisia ajatuksia?

En tiedä, että onko noin, mutta noin ajattelen luulevani.

Tietynlainen tyyneys elämän eri tilanteissa on jotain, jonka olen saavuttanut - toki kimmastun välillä - mutta nopeasti palaan tietynlaiseen tyyneyden tilaan.
Edellä oleva lienee iän tuomaa pitkäjännitteisyyttä - uskon.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 15.01.20 - klo:10:41
Edellä oleva lienee iän tuomaa pitkäjännitteisyyttä - uskon.

Muisto Keijo Kullervo

Kerropa minkä ikäinen olet.
päivä kerrallaan


Muisto Keijo Kullervo

Minua viehättää musta/valko ajattelu jonka kohtaan täällä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jin_ja_jang

Minusta uskovainen ja ateisti voi olla puheväleissä kun kumpikin pitää oman ymmärryksensä sellaisen tajun tasolla, että voidaan keskustella - esimerkiksi netissä.

Hyväksyn sen että nimimerkki kokee suurta pelkoa kristityiden Jumalaa kohtaan.

Kun pelkää, hyökätään useimmiten pelon kohdetta kohti vaikka housut tutisivat.

Toinen mahdollisuus on tulla 'juttuun' itsessään olevan yliminän kanssa?
Sigmund Freud piti sovintoa parempana ratkaisuna potilaan yliminästä johtuviin ongelmiin.
Sellainen edellyttää ko. henkilön pitkäaikaista perehtymistä ongelmiensa lähteisiin.

Itse löysin tien kiivaan kirjoittamiseni kautta ensin päiväkirjoihin, sitten myöhemmin tutkielman luonnosten laatimisen ja lopulta tutkielman kirjoittamiseen ja julkaisuun.

Konstit ovat monet ja useat löytävät oman tiensä tasapainoisuuteen... Poliittista taipumista omaava puhuu ensin perhepiirissä, myöhemmin julkisesti ja saaman palautteen jälkeen, jos kykyjä on, jatkaa usein poliittista uraansa melkein maailman tappiin.

Pääasia on, että purkaa sisintään niin, että ei vahingoita muita eikä itseään.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 11.02.20 - klo:09:14
Minua viehättää musta/valko ajattelu jonka kohtaan täällä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jin_ja_jang

Muisto Keijo Kullervo

Paskapuhetta.
Jin jang ei ole mustavalkoista ajattelua, jin ja jang eivät ole toisensa poissulkevia. Tietysti Keijon aivoihin mahtuu vain yksi asia kerrallaan, toinen asia on poissuljettava.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

#917
Lainaus käyttäjältä: Suti - 11.02.20 - klo:11:55
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 11.02.20 - klo:09:14
Minua viehättää musta/valko ajattelu jonka kohtaan täällä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jin_ja_jang

Muisto Keijo Kullervo

Paskapuhetta.
Jin jang ei ole mustavalkoista ajattelua, jin ja jang eivät ole toisensa poissulkevia. Tietysti Keijon aivoihin mahtuu vain yksi asia kerrallaan, toinen asia on poissuljettava.

Lähinnä halusin tuoda julki ateistien ja kristittyjen syvän railon uskomuksiensa välillä kuin musta ja valkoinen. Tässäkin tarvitsemme kumpaakin...Jos monitorin ruudussa olisi vain mustaa tai vain valkoista, emme näkisi mitään, mutta kun ne nivoutuvat tekstiksi ja taustaksi, olemme lukukelpoisen dokumentin ääressä. Raamattu on kokonaisuudessaan 'mustaa valkoisella' kuten kai ymmärrät? Molempia tarvitaan lukukokemuksen todistamiseksi...

Muisto Keijo Kullervo

PS. En nuorempana 'ajatellutkaan' uskoon tulemista. Vasta nyt ajattelen, että olen pikkuhiljaa vasta heräämässä syvästä unesta. Ihmiskunta tarvitsee faktatietoa, sekä ateistien että uskovien leireistä... Kun on faktatietoa, ei ole mitään väliä mistä tieto tulee kunhan se edesauttaa nk. ihmisen kasvamista uusiin mittoihin.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaan Wikiä: Kiinalaisen käsityksen mukaan aikojen alussa oli tyhjyys (wuji). Wujissa syntyi taiji, äärimmäisen mahdollisuuden tila. Taijista syntyi kaksi vastakkaista voimaa, jin (negatiivinen) ja jang (positiivinen), joiden vuorovaikutuksesta syntyi maailmankaikkeus.

Kiinalaiset siis ymmärtävät vastakkaisten voimien vuorovaikutuksen. Esimerkiksi maailmankaikkeus ei mahdu yhteen voimaan, uskoon. Maailmankaikkeus sisältää myös tiedon.  Tieto kattaa epäilyn.

Jos katsot jin-jang kuviota, saatat huomata että mustan ollessa suurimmillaan siinä on valkoinen alue ja valkoisen ollessa suurimmillaan siinä on musta alue. Täydellistä vain toisen poissulkevaa touutta ei ole.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 11.02.20 - klo:15:00
Lainaus käyttäjältä: Suti - 11.02.20 - klo:11:55
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 11.02.20 - klo:09:14
Minua viehättää musta/valko ajattelu jonka kohtaan täällä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jin_ja_jang

Muisto Keijo Kullervo

Paskapuhetta.
Jin jang ei ole mustavalkoista ajattelua, jin ja jang eivät ole toisensa poissulkevia. Tietysti Keijon aivoihin mahtuu vain yksi asia kerrallaan, toinen asia on poissuljettava.

Lähinnä halusin tuoda julki ateistien ja kristittyjen syvän railon uskomuksiensa välillä kuin musta ja valkoinen. Tässäkin tarvitsemme kumpaakin...Jos monitorin ruudussa olisi vain mustaa tai vain valkoista, emme näkisi mitään, mutta kun ne nivoutuvat tekstiksi ja taustaksi, olemme lukukelpoisen dokumentin ääressä. Raamattu on kokonaisuudessaan 'mustaa valkoisella' kuten kai ymmärrät? Molempia tarvitaan lukukokemuksen todistamiseksi...

Muisto Keijo Kullervo



Eikös Keijo juuri sanonut, että molempia tarvitaan - sekä mustaa että valkoista.